• Er zijn goede mensen, maar ook slechte mensen.
    Het probleem is dat je goed en slecht zo moeilijk uit elkaar houd.
    De mensen die dat heel moeilijk vinden, worden slecht genoemd.
    Daar zijn heel veel groepen van.
    Één van de groepen wordt piraten genoemd.




    [center]Ooit, lang geleden, is er een schip gezonken door een aanval van sirenes.
    Je weet wel, die bloedmooie meiden die je verdrinken. Nu zinken er wel vaker schepen.
    Maar in dit schip zat een heleboel goud en zilver.
    Daarom zijn er zoveel schepen naar opzoek, honderden jaren later.
    Helaas gaat dat niet héél makkelijk.
    Je hebt een aantal dingen nodig:
    Een zilveren kelk,
    Het kompas van de koning,
    De kaart in de schedel,
    En het vertrouwen van een meermin.

    Hier het praattopic. Ik wil van tevoren al een aantal dingen vragen, of jullie dat leuk zouden vinden.
    1. Hints. Zouden jullie het leuk vinden dat ieder personage één hint in pb krijgt, hints die in elkaar klikken? Je personage mag dan niks van die hint weten, maar geef wel aanwijzingen.
    2. Waar willen jullie beginnen? Normaal is het gewoon een morgen, maar ik zou wel willen weten of jullie niet eens wat anders willen.

    SPEELTOPIC

    [ bericht aangepast op 12 aug 2015 - 21:15 ]


    obsessive rage

    MT.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Kit schreef:
    MT.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Hey


    Bowties were never Cooler

    MT


    Your make-up is terrible

    Myrra schreef:
    (...)

    Haha, grappig. Bij het verhaal past het ook wel, dan is het niet alleen " Jantje heeft een broertje" of " Annie is getrouwd " zoals ik groot nu toe vooral heen gezien. (Op Edward na, Princess_ Pearl heeft zich samen met mij en beetje laten doordraven...)


    En om hier op verder te gaan...

    Bij mij hangt het altijd zo van personage tot personage af hoever ik de geschiedenis doe. Want de ene keer is het al dan niet belangrijker dan een andere keer. Je hebt ook personages waarbij de geschiedenis gewoon er totaal niet toe doet, en dan steek ik daar ook minder tijd in.

    Maar net als nu met Genevieve, haar geschiedenis/afkomst/geheim vind ik dan weer iets belangrijker dan doorsnee, en dan doe ik een beetje extra research. In dat opzicht heb ik het gewoon graag kloppend - of toch zo goed mogelijk.
    Natuurlijk, het blijft zo wat aan de oppervlakte allemaal aangezien het een RPG personage is, en geen boekpersonage. Daar zit voor mij ook wel een verschil in. Maar ik doe toch m'n best, want ik ben er nu aan uit dat de vader geen titel heeft in Groot-Brittanie maar een militaire rang... Ik faal dus in die dingen :'D
    Ik wilde Genevieve eerst een gouveneursdochter laten zijn, maar dat is zo wat cliché en POTC-achtig, en daarbij, als ze een generaalsdochter is, kan ik haar toch ietsje meer pit geven, al zal ze nog niet op kunnen tegen een beetje piraat :'D

    En betreft je vragen, daar kom ik straks op terug, nu eerst eentje de fles geven ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    (...)

    En om hier op verder te gaan...

    Bij mij hangt het altijd zo van personage tot personage af hoever ik de geschiedenis doe. Want de ene keer is het al dan niet belangrijker dan een andere keer. Je hebt ook personages waarbij de geschiedenis gewoon er totaal niet toe doet, en dan steek ik daar ook minder tijd in.

    Maar net als nu met Genevieve, haar geschiedenis/afkomst/geheim vind ik dan weer iets belangrijker dan doorsnee, en dan doe ik een beetje extra research. In dat opzicht heb ik het gewoon graag kloppend - of toch zo goed mogelijk.
    Natuurlijk, het blijft zo wat aan de oppervlakte allemaal aangezien het een RPG personage is, en geen boekpersonage. Daar zit voor mij ook wel een verschil in. Maar ik doe toch m'n best, want ik ben er nu aan uit dat de vader geen titel heeft in Groot-Brittanie maar een militaire rang... Ik faal dus in die dingen :'D
    Ik wilde Genevieve eerst een gouveneursdochter laten zijn, maar dat is zo wat cliché en POTC-achtig, en daarbij, als ze een generaalsdochter is, kan ik haar toch ietsje meer pit geven, al zal ze nog niet op kunnen tegen een beetje piraat :'D

    En betreft je vragen, daar kom ik straks op terug, nu eerst eentje de fles geven ^_^


    Ik vind het leuk dat er hier mensen zitten die wat van Geschiedenis weten, al moest je het misschien verplicht voor school weten (:


    obsessive rage

    Myrra schreef:
    (...)

    Ik vind het leuk dat er hier mensen zitten die wat van Geschiedenis weten, al moest je het misschien verplicht voor school weten (:

    Ik heb me altijd heel erg geïnteresseerd in geschiedenis en dus was het voor mij nooit verplichte kost op school ^_^
    Daarbij doe ik altijd zoveel onnodige research voor m'n verhalen en personages , en dan blijft er ook wel het één en ander hangen. En ja, google is daarbij ook gewoon my best friend voor als ik iets wil weten.

    En dan je vragen...
    Je eerste begrijp ik niet zo heel goed, maar misschien komt dat omdat ik van nature blond ben...

    En bij de 2de... voor mij maakt het niet zo heel veel verschil op welk punt van de dag we beginnen. De ochtend is voor mijzelf goed (:

    Misschien is het wel een idee om even te overleggen waar de schepen zich wat bevinden... ligt er ene voor anker aan de haven of voor de kust van weet ik het welke plaats of eiland, of zijn alle schepen varende? Liggen de schepen ver van elkaar verwijderd op zee? Een entering is altijd cool als de RPG al even loopt :3
    Maar afin, beslissen de kapiteins van de schepen waar ze bevinden op zee / haven / kust of bepaal je dat liever zelf aangezien jij de RPG leidster (of hoe je dat ook mag noemen ) bent?


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Myrra schreef:
    (...)

    Ik vind het leuk dat er hier mensen zitten die wat van Geschiedenis weten, al moest je het misschien verplicht voor school weten (:


    Ik heb mijn profielwerkstuk over de gouden eeuw van de piraten gedaan, haha. Al is dat ondertussen ook wel 7 jaar geleden.


    Your make-up is terrible

    Valkyries schreef:
    (...)
    Ik heb me altijd heel erg geïnteresseerd in geschiedenis en dus was het voor mij nooit verplichte kost op school ^_^
    Daarbij doe ik altijd zoveel onnodige research voor m'n verhalen en personages , en dan blijft er ook wel het één en ander hangen. En ja, google is daarbij ook gewoon my best friend voor als ik iets wil weten.

    En dan je vragen...
    Je eerste begrijp ik niet zo heel goed, maar misschien komt dat omdat ik van nature blond ben...

    En bij de 2de... voor mij maakt het niet zo heel veel verschil op welk punt van de dag we beginnen. De ochtend is voor mijzelf goed (:

    Misschien is het wel een idee om even te overleggen waar de schepen zich wat bevinden... ligt er ene voor anker aan de haven of voor de kust van weet ik het welke plaats of eiland, of zijn alle schepen varende? Liggen de schepen ver van elkaar verwijderd op zee? Een entering is altijd cool als de RPG al even loopt :3
    Maar afin, beslissen de kapiteins van de schepen waar ze bevinden op zee / haven / kust of bepaal je dat liever zelf aangezien jij de RPG leidster (of hoe je dat ook mag noemen ) bent?


    Dat komt vast niet omdat je blond bent XD (het slimste meisje uit mijn klas is tien, en ze gaat naar VWO. Eb die is dus ook blond) ik heb het vast niet goed uitgelegd, daar ben ik een genie in XD
    Wat ik ermee bedoelde, was dat ik iedere speler en hing geef, van hoe het verhaal in elkaar zit. En soort standaard detective, die er in verweven zit. Je karakter mag het zelf niet weten, maar in het speeltopic moet je wel afwijzingen geven. Stel dat je de hint hebt dat iemand zich voordoet als arm maar rijk is, kan je diegene, voordat je die kent in een koets laten langs komen.
    Zo ongeveer. Wat het schip betreft, wil ik even de mening van de rest horen, maar goede punten.


    obsessive rage

    Furiosa schreef:
    (...)

    Ik heb mijn profielwerkstuk over de gouden eeuw van de piraten gedaan, haha. Al is dat ondertussen ook wel 7 jaar geleden.


    O.o ik mijn spreekbeurt O.o


    obsessive rage

    [AshFIrwin -> LukeRHemmings]


    Bowties were never Cooler

    Furiosa schreef:
    (...)

    Ik heb mijn profielwerkstuk over de gouden eeuw van de piraten gedaan, haha. Al is dat ondertussen ook wel 7 jaar geleden.

    Dat onderwerp moet ik gaan onthouden voor als Thomas een spreekbeurt moet gaan houden als hem ouder is en hij weet niks XD Echt tof!
    Ik had vroeger veel piratenkennis opgedaan voor een verhaal dat ik schreef, maar dat is inmiddels ook alweer 10 jaar geleden, dus het meeste is wel vergaan in m'n geheugen XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Myrra schreef:
    (...)

    Dat komt vast niet omdat je blond bent XD (het slimste meisje uit mijn klas is tien, en ze gaat naar VWO. Eb die is dus ook blond) ik heb het vast niet goed uitgelegd, daar ben ik een genie in XD
    Wat ik ermee bedoelde, was dat ik iedere speler en hing geef, van hoe het verhaal in elkaar zit. En soort standaard detective, die er in verweven zit. Je karakter mag het zelf niet weten, maar in het speeltopic moet je wel afwijzingen geven. Stel dat je de hint hebt dat iemand zich voordoet als arm maar rijk is, kan je diegene, voordat je die kent in een koets laten langs komen.
    Zo ongeveer. Wat het schip betreft, wil ik even de mening van de rest horen, maar goede punten.

    Zelf heb ik nooit eerder met 'hints' gewerkt, dus gaande weg zal ik wel doorkrijgen hoe het in z'n werking gaat, maar ik sta er opzicht wel voor open. Als anderen dat ook doen, natuurlijk (:

    [ bericht aangepast op 26 juli 2015 - 21:02 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Wilt iemand btw een of andere relatie met Odo? x


    You save everyone, but who saves you?

    Ik wil nu niet heel vervelend doen, maar hebben Odo en Aos Sí 'Pixie' Flynn nu niet dezelfde face claim? Mij maakt het niet zo heel veel uit, ook omdat de foto's wat verschillen, maar ik weet niet, misschien dat anderen zich daar niet zo heel comfortabel bij voelen...

    En serein, ik zou al willen roepen ik heb Genevieve in de aanbieding, maar ik ben nog bezig met haar personage, dus ik weet nog niet op welk schip ik haar zet. Ook even afwachtend wat m'n planning gaat zijn, want als ze 'ontvoerd' is/wordt, moet ik eerst nog een gewillig piraat met enig aanzien vinden die dat wilt doen :'D
    En anders smokkel ik haar aan boord van één van de schepen als ik geen slachtoffer vind die opgescheept wilt zitten met Genevieve :'D

    Maar voordat ik me daarmee bezig houdt, eerst haar personage afwerken. En m'n planning met haar geschiedenis/geheim is alsnog anders gelopen, aangezien ik haar alsnog een gouverneursdochter laat zijn, maar dan van de nederzetting op Saint Lucia, een klein eiland / kolonie in het Caribisch gebied die eeuwenlang switchte tussen Engeland en Frankrijk, maar zo in de periode van deze RPG een Franse nederzetting was, en dus sla ik het hele stukje dat ze naar Groot-Brittanie gaan, gewoon lekker over :'D Yupz, google is my best friend forever!


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”