• Hoi c;
    Ik ben van plan om een (Hobbit) fanfictie van mij te herschrijven als OP. Ik heb dit nog nooit gedaan en vroeg me af of iemand hier tips voor heeft ofzo – om het leuk te houden en gemotiveerd te blijven. Want een groot deel van de verhaallijn blijft immers wel hetzelfde en ik ben bang dat ik vast ga lopen of zo…

    Iemand die dit al eens eerder heeft gedaan? Hoe vond je het? :]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb het ooit met een Tokio Hotel-verhaal gedaan, maar dat was niet zo moeilijk. De jongens zaten nog steeds, maar dan met andere namen, niet Duits en Bill en Tom waren geen broers.
    Maar ik kan me voorstellen dat een verhaal dat zich in een verzonnen wereld afspeelt een stuk moeilijker is om om te zetten.


    I am an idiot, I move.

    je moet zorgen dat je bepaalde dingen en vooral specifieke dingen veranderd. De dingen die kenmerkend zijn voor de hobbit en die wereld maar ook namen.
    Dit is alles wat ik weet.

    Zelf vond ik dit vrij eenvoudig en leuk om te doen :)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Een nieuw rassensysteem uitdenken en -in het geval van The Hobbit - een nieuwe queeste uitvinden is even zoeken, maar dat is best leuk werk. Ik vind het wel moeilijk om niet af te haken -je hebt het verhaal ten slotte al eens geschreven en dan is de "nieuwigheid" er wat af, maar als je meer discipline hebt dan ik moet dat wel lukken :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik denk dat je het ook leuk voor jezelf moet maken. Het als een uitdaging zien om een goed verhaal zo om te zetten dat het ook als OP goed loopt. Dat je daarna trots kan zijn op beide versies.


    The truth is out there.

    Bedankt voor de reacties. Ik hoop dat het zo eenvoudig wordt als jij denkt, Sharon. :'d


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb het wel eens gedaan en ik vond het niet echt moeilijk, maar vooral saai. Het ligt natuurlijk aan de verhaallijn denk ik, hoeveel je moet veranderen.
    Succes in ieder geval


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    LeScorpion schreef:
    Ik heb het wel eens gedaan en ik vond het niet echt moeilijk, maar vooral saai. Het ligt natuurlijk aan de verhaallijn denk ik, hoeveel je moet veranderen.
    Succes in ieder geval

    Ja, ik ben ook wel bang dat ik het saai ga vinden. :'D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Om het niet saai te maken, of minder, kun je er bijvoorbeeld nieuwe hoofdstukken tussen stoppen. Omdat je onbekende personen neemt, moet je ze nu meer gaan beschrijven en ook hun geschiedenis aan de lezer vrijgeven (misschien in stapjes, zodat er wat mysterieusheid bij blijft).

    Je kunt ook een bestaand hoofdstuk, dat je misschien minder vindt, of wat een 'tussen' hoofdstuk is, gaan omschrijven.

    Jezelf uitdagen is dus belangrijk. Ik zou zeggen laat het soms een week of 1,2 liggen en lees het dan kritisch over. Zo haal je er fouten uit, maar merk je ook wat je naar jouw mening minder goed vindt lopen, of wat nog niet helemaal het is en zo weet je dus waar je weer wat nieuws tussen moet planten (: