• "You know, every hero needs his villain"
    "Yeah, but why do I had to get stuck with you?"
    "Oh please, you love me."



    Rollentopic 1
    Praattopic 2
    Speeltopic 1

    Rollenstory

         
    Westfield High, Everington, Groot-Brittannië; Een high-school als geen ander. Kliekjes, roddels, romances, drama en... Supers. Jongeren met superkrachten. De één is een Hero, de ander een Villain, maar iedereen probeert een zo normaal mogelijk leven te leiden. Ouderlijke vetes worden zo weinig mogelijk bovengehaald en de school bewaakt de veiligheid streng. Vechtpartijen tussen beide kampen worden zwaar bestraft, maar buiten school is er heel wat minder controle.
    Wanneer de Villains op het idee komen om samen te werken en zo korte metten te maken met alle Heroes, wordt het plots heel wat spannender. Wie weet van het Geheime verbond? Wie staat aan welke kant? Kan het wel een geheim blijven? En is alles wel zo zwart-wit als het lijkt?

    DATUM: VRIJDAG 13 OKTOBER

    Rollen

    Heroes
    Léon (Genezing) • Chester (Bostick)
    Sky (zelfheling) • Qing (Painkiller)
    Sebastian (heersen over dieren) • Stephanie (Balloo)
    Michelangelo, Milo (zintuigverbetering) • Mirte (Patriots)
    Davina, Dee (illusies) • Ilona (Beauregard)
    Kendall (water besturen) • Judith (JudithSuzann)

    Normal people:
    Scott • Saar (Raccoon)
    Melrose • Qing (Painkiller)
    Chavelle • Denize (Boschetto)
    Lillith, Lilly • Lucca (Monachopsis)

    Villains:
    Juvenalis, Juve (manipulatie) • Lucca (Monachopsis)
    Theodore, Theo (elektriciteit) • Xanthe (BIitzkrieg)
    Ara (puppet master) • Marthe (Rivetra)
    Niamh (telekinese) • Amber (Kit)
    Kalani (vuur beheersen ) • Sanne (Ziegler)
    Milica, Milly (Copycat) • Saar (Raccoon)


    Krachten (in het hoofdstuk)

    School:
    Uren en vakken:

    De dag is ingedeeld zoals het Belgische systeem, aangezien ik dat het beste ken c;
    Tussenuren bestaan wel, dus je kan soms geen les hebben.
    Begin: 8u25 (een lesuur duurt 50 minuten)
    Lesuur 1
    Lesuur 2
    Pauze
    Lesuur 3
    Lesuur 4
    Middagpauze 12u00 - 13u15
    Lesuur 5
    Lesuur 6
    Pauze 10
    Lesuur 7
    Lesuur 8
    Einde: 16u35

    Vakken mag je zelf samenstellen. Hieronder staan enkele vakken, als je aanvullingen hebt: laat het weten!
    Talen: Latijn, Frans, Spaans, Engels, Duits...
    Wetenschappen ea: Wiskunde, Chemie (scheikunde), Fysica (natuurkunde), Biologie, Aardrijkskunde, ...
    Muzisch: Muziek, Drama, Literatuur, Kunstgeschiedenis, L.O. (gym), ...
    Andere vakken: Geschiedenis, Godsdienst, Filosofie, Techniek,...

    Sporten die op de school te beoefenen zijn;
    Lacrosse
    Dans
    Rugby
    Voetbal


    Jaarverdeling:

    Vijfde jaar:
    Melrose (16)
    Lilly (16)
    Sebastian (16)
    Kendall (17) Eén keer blijven zitten.
    Milli (16)

    Zesde jaar:
    Sky (16) Jaar overgeslagen.Theo (17)
    Niamh (17)
    Kalani (17)
    Davina (17)
    Ara (17)
    Chavelle (17) Eén keer blijven zitten.
    Milo (18) Eén keer blijven zitten.
    Scott (19) Twee keer blijven zitten.
    Juve (19) Twee keer blijven zitten.



    Verjaardagen
    Theo (17) - 02/01
    Ara (17) - 03/01
    Kendall (17) - 08/01
    Kalani (17) - 15/01
    Milli (16) - 02/02
    Juve (19) - 20/05
    Melrose (16) - 29/05
    Davina (17) - 01/06
    Scott (19) - 03/07
    Niamh (17) - 26/07
    Lilly (16) - 04/08
    Sebastian (16) - 10/09
    Sky (16) - 13/10
    Chavelle (17) - (7/12)
    Milo (18) - ?


    Regels:
    Regels van MSV:
    • Wordt in de derde persoon, verleden tijd geschreven.
    • Geen minimum- of maximumwoordenaantal.
    • Voorafgaande stukken/posts niet herhalen
    • Iedereen schrijft in dezelfde tijd. Wij schrijven in de verleden tijd!
    • Hetgene dat als eerste geschreven blijft geldig, tenzij unaniem besloten wordt dat het veranderd mag worden.

    Standaard RPG/MSV regels:
    • Naamsveranderingen doorgeven
    • Om de twee dagen kunnen posten!
    • Geen geruzie OOC
    • 16+ mag, mits het deftig blijft en je weet waarover je schrijft.
    • OOC in spoiler/tussen haakjes [ ], ( ), < > of in het praattopic
    • We schrijven met de dubbele aanhaling [ "..." ]


    Afwezigheden:

    Raccoon (Saar): 24 - 27 augustus
    Kit (Amber): 03 - 14 augustus
    Balloo (Stephanie): 30 juli - 21 augustus
    Painkiller (Qing): 02 - 12 en 22 - 30 augustus
    Rivetra (Marthe): 31 juli - 02 augustus en 12 - 19 augustus
    Blitzkrieg (Xanthe): 30 juli - 10 augustus en 16 -26 augustus

    [ bericht aangepast op 12 aug 2015 - 14:49 ]


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Net op dat moment nam hij een slok koffie, waarin hij bijna stikte en hij trachtte zijn hoest netjes binnen te houden. Die vraag had hij zeker niet verwacht en hij keek haar fronsend aan. Hij vond het niet zó'n probleem, want hij kon ze natuurlijk ook de vruchten van afwerpen. Hij was immers ook redelijk bekend — al dan niet als een Normal. Maar langs de andere kant was het beroemde leven niet altijd simpel. Zeker als je zowat elke dag in gevecht ligt met je broer en je ouders elke dag afwezig zijn omdat ze zaken moeten doen.
    "Best wel chill," loog hij een beetje. "Ik zie ze wel nooit, maar ach. Ik houd van ze." Een beetje onverschillig trok hij zijn schouders op. "Zelf ben ik dan wel geen Super, ik ben tevreden met mijn gezin." Sky kon liegen als de besten. Twee leugens in één zin. Hij was helemaal niet zó tevreden. Theo was althans één van de negatieve punten.
    Hij opende zijn mond om weer iets te vragen, maar sloot hem weer. Hij kende Lilly niet echt — oké, hij gestoorde broer zat met hem in het jaar. Maar hij kende hun achtergrond niet. Al interesseerde hem dat niet zo veel.
    "Heb jij Supers in je familie?" vroeg hij dan maar en hij schrokte het laatste stuk appelflap naar binnen.

    Dit is mijn laatste post; tot over tien dagen! <3

    [ bericht aangepast op 2 aug 2015 - 9:25 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Lilly

    Ze was een beetje verbaasd. Tenslotte was het niet zo'n geheim dat Sky en Theo soms eens flink ruzie hadden. Anderzijds wist ook niemand hoe close zij en Juve echt waren. Ze liet het maar rusten, zeker omdat ze zelf nu ook moest liegen.
    "Nope, tenzij je het permanente rothumeur van mijn broer een Superkracht wil noemen," grijnsde ze. Ergens was dat nog niet eens zo ver gezocht, aangezien de oorzaak van dat humeur wel zijn krachten waren. Anderzijds waren ze allemaal Supers, op haar na dan toch. Tot dan toe. Ze had ooit eens wat oude kranten gezocht en ze dacht wel dat ze haar ouders er had in terug gevonden, maar het was haar nooit helemaal duidelijk geweest wat ze precies konden.
    "Is dat niet vervelend? Dat je geen krachten hebt en je papa en... Heeft Theodore er eigenlijk?" Ze fronste, ze had zich weeral bijna versproken. Ze moest eigenlijk stoppen, zeker omdat Sky ook niet meteen geïnteresseerd leek, maar ze vroeg het zich gewoon af. Lilly's nieuwsgierigheid was nu eenmaal hardnekkig. Ze besloot het na die vraag te laten rusten.


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Een zacht stemmetje in Milli's hoofd deed haar stoppen en even fronsen. een twijfelend gevoel ging door haar heen terwijl ze even het hoekje om piepte en keek naar Juve. Misschien wist hij toch wel wat meer dan hij deed vermoeden?
    Na even aarzelen liep Milica terug naar de jongen toe die bezig was met zijn locker. "Het Juve, sorry eh..." begon ze aarzelend, ze realiseerde zich dat ze amper een gesprek hadden gehad en hij misschien maar verlevend vond... Misschien was dat ook de reden waarom Lilly haar van hem weg hield. Maar toch ging er wat over hem dat ze leuk vond, zijn mysterieusheid? Ze wist het niet en schraapte even kort haar stem. "Weet jij wat er net gebeurd is? Ik bedoel... Je hebt vast iets zien gebeuren." hoewel ze eerder twijfelachtig begon was ze op het einde van haar zin zeker van haar stuk. Erg lang was ze niet buiten westen geweest en hij zal vast weten wat de oorzaak is.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Juvenalis

    Hij rommelde nog enkele seconden langer in zijn locker, plukte er dan toch nog een appel uit en draaide zich weer om. Hij trok zijn wenkbrauw op bij haar verontschuldiging, maar vond het ergens wel grappig en zelfs schattig. Hij keek nadenkend over haar hoofd heen en besloot maar te antwoorden. Waarschijnlijk kwam hij er zo het gemakkelijkst van af.
    "Je hield me tegen en toen viel je. Ik weet eigenlijk niet echt waarom. Heb je misschien te weinig gegeten?" vroeg hij, voor een keer geïnteresseerd. Wie weet was dat wel echt de reden, en was het gewoon stom toeval dat het bij hem gebeurde.
    "Mijn zusje is er trouwens niet, vandaag," vermeldde hij even langs zijn neus weg, waarna hij een hap nam uit de appel.


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Ara Ramsay Jaeger-Finch • Villain
    Ara besteedde niet eens aandacht aan de trui die op zijn hoofd werd gesmeten en staarde gewoon met groeiende razernij naar de binnenkant van zijn auto. Zijn kiezen waren nog steeds op elkaar geklemd en hij knarste met zijn tanden.
          "Ik zweer het, deze keer vermoord ik hem echt," zei hij in een laag volume. Ara haalde even diep adem om zijn zelfbeheersing te bewaren, maar zijn handen klemden zich steeds strakker rond de rand van de motorkap. Hij gooide het ding dicht, waarbij hij bijna Theo's vingers amputeerde en liep met een sterke pas en een heel erg nijdige gezichtsuitdrukking die iedereen in een straal van vijftig meter zou wegjagen, richting het schoolgebouw. De gang was vrij leeg, aangezien bijna iedereen ofwel aan het spijbelen was, ofwel al in de les zat. Ara's gave was niet heel erg sterk ontwikkeld op het vlak van radarsysteem-zijn, maar Juve kon hij zo'n beetje altijd vinden - en zeker zijn kluisje, die zelfs mensen zonder een sterk ontwikkelde reukzintuig op een afstand van twee kilometer kon ruiken. Wat Ara nog het meest haatte was dat zijn schriften meestal gedrenkt waren in die typerende geur van voedsel die zich telkens tussen de spleten van Ara's en Juves aangrenzende kastjes leek te wringen. Het was één van de redenen waarom hij zo min mogelijk in het kluisje achterliet en daarom ook haast nooit in de schoolgangen te vinden was.
          Ara kon al om de hoek heen voelen dat Juve niet alleen was, dat het een meisje was en dat ze een Super was; omdat hij een beklemmend gevoel kreeg wanneer hij haar probeerde weg te sturen. Hij had helemaal geen zin in een derde persoon die alles veel dramatischer zou kunnen maken dan het al was. Zeker niet omdat ze een meisje was. In eerste instantie lukte het hem wel met gemak, maar ze zou sowieso al door hebben dat er iets niet helemaal klopte met de manier waarop haar lichaam reageerde en hij besloot zijn concentratie niet aan haar te willen verspillen. Juve werd harder dan nodig tegen de kluisjes aan gegooid. De scherpe geur van afval drong Ara's neus binnen en als hij niet zo kwaad was geweest had hij er waarschijnlijk van moeten kokhalzen, maar zijn onderarm duwde hard tegen Juves adamsappel en hij staarde de jongen recht in zijn ogen - wat misschien niet meteen het beste idee was. Ara's stem klonk nog steeds even laag als hij een paar minuten geleden had geklonken - geen goed teken.
          "Wist je, Juve, dat je echt een enorme klootzak bent?"


    help

    Juvenalis

    'Een tikkeltje harder duwen en...'
    '...de vijver. De vijver moet lukken.'
    '... stank...'


    Ara's gedachten vlogen zijn hoofd in en uit. Ze waren met geen mogelijkheid te volgen, maar Juve had geen krachten nodig om de moordlust in Ara's ogen op te merken. Wat zijn krachten wel opmerkten, was al de rest. Zijn nabijheid en die vlammende, staalblauwe ogen waren genoeg om Juve's zwakke schild te doorbreken. Het was alsof hij een wervelstorm van gedachten binnenwandelde en hij kon de uitgang maar niet vinden. Hij hoorde muziek en het gekletter van pannen en potten.
    Hij had nooit gedacht dat Ara een voorliefde had voor koken. Shit, hij zat diep. Te diep. Juve worstelde met zijn concentratie, maar de klap tegen de lockers en de verstikkende arm tegen zijn keel hielpen niet. Het lukte hem maar niet om weg te kijken en hij voelde zichzelf lichtjes verslappen.
    De storm bleef door razen en Juve begon ongerust te worden. Zou het mogelijk zijn dat hij bleef steken in iemands gedachten? Hij wilde er niet achter komen, en al helemaal niet bij Ara. De afkeer hielp hem en hij zette zich schrap, terwijl hij zijn hand tussen Ara's arm en zijn eigen keel wrong. Hij kreeg wat meer lucht en zijn blik gleed eindelijk van de blauwe razernij naar de gang over Ara's schouder. Godzijdank was hij nog een tikkeltje groter dan hem. Juve grijnsde.
    "Het is me al eens eerder verteld, maar wat wil je. Ik moet elke dag op jouw smoel kijken."
    Hij zag vanuit zijn ooghoek hoe de woede bij Ara opvlamde, maar voor de witblonde jongen kon reageren, fronste Juve. Hij bekeek de ijle lucht achterdochtig en mompelde:
    "Is dat een spin?"
    Hij had tenminste één nuttig weetje overgehouden aan zijn onvrijwillige ontdekkingstocht.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2015 - 17:55 ]


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Theodore 'Theo' Sylvester Jackson Warfield
    "Sometimes sanity is gone for a moment, that's when Ara takes over.


    Toen Ara bijna zijn vingers plette en weg stormde maakte hij een verontwaardigend geluidje. Theo deed ook niet de moeite om meteen achter hem aan te stuiven toen hij vertrok. Toen Theodore doorkreeg dat Ara er vandoor was gegaan met zijn hoodie schudde hij zijn hoofd en veegde zijn handen af aan zijn gebleekte jeans die hij al eeuwen leek te hebben door de kleur. Het kon hem ook geen barst schelen nu dat er zwarte vegen opstonden en begon traag zijn boel bij elkaar te zoeken om daarna op zijn gemakje Ara achterna te gaan. Hij wandelde weer naar de ingang en negeerde een verontwaardigde leerkracht die hij al dan niet expres op de tenen had getrapt en greep een vijfdejaars bij het shirt, dat ook nog eens aartslelijk was.
    "Heb je Ara of Juvenalis gezien? Je weet wel, die twee lange zesdejaars?" zei hij met een licht dreigende ondertoon. De jongen, die overigens een halve kop groter was dan Theo zelf maar toch duidelijk heel wat angst inboezemde voor de jongen, wees in de richting van hun lockers en Theodore liet hem ruw low.
    "Oh wee als ik ze niet vind waar je naar toe wees", gromde de jongen en gaf de jongere persoon hem nog een donkere blik alvorens op weg te gaan richting hun lockers.Toen hij de hoek omdraaide zag hij hoe zijn beste vriend zijn verdachte al tegen de lockers gepind had. Hij toen hij binnen gehoorsafstand kwam hoorde hij nog net Juve vragen of hij nu een spin zag en hier kwam hij tussen.
    "Jeez, Juve, maak hem niet nog meer pissed dan hij is. Ara geen spin te zien in een omgeving van drie kilometer", voegde Theo droogjes toe aan zijn onderbreking. Het bleef even stil en het drietal werd in de gang aangestaard. "Hebben jullie boerenpummels nu niet beter te doen dan lucht te ademen die niet voor jullie bedoeld is en te laten zien wat jullie vandaag al gegeten hebben?" zei hij toen sarcastisch tegen de stilstaande gapers en rolde geïrriteerd met zijn ogen.
    "Trouwens willen jullie reuzen rekening willen houden met het gewone volk hierbeneden?" zei hij met een licht beledigende ondertoon. Hij kon namelijk overweg met beiden, met de ene net iets beter dan de andere, maar had er wel vaker een hekel aan dat hij best klein was, al wist hij maar al te goed dat hij in een gevecht het veel beter deed dan Ara, ook al leek dat iets onwaarschijnlijk.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2015 - 16:52 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ara Ramsay Jaeger-Finch • Villain
    Eerder verontwaardigd dan ontzet - en misschien een beetje verward - duwde Ara Juve van zich af. Eerlijk gezegd duurde het een tijdje vooraleer het hem begon te dagen en hij keek Juve doordringend aan. Hij wendde zijn blik echter af wanneer Theo hen onderbrak.
          "Theo, alsjeblieft," snauwde Ara hem lichtelijk verveeld maar onmiskenbaar kwaad af. Verder reageerde hij niet eens op wat zijn beste vriend zei en richtte hij zich weer op Juve. Het was wetenschappelijk bewezen dat wanneer twee jongens op het punt stonden te vechten, een breuk van het oogcontact ze meteen kon doen ophouden. Maar dat Ara oogcontact had verbroken betekende nog niet dat hij vergeten was dat Juve nog steeds achter hem stond. Hij keek de jongen minachtend aan, hooghartig, en klakte met zijn tong. Ara onderdrukte de irritatie die bij hem opborrelde omdat hij wel kon proberen op Juve neer te kijken, maar het niet bepaald hetzelfde effect had als bij mensen die kleiner waren dan hem.
          "Dus," zei Ara achteloos. Hij maakte een lichtelijk grimas, "je bent een gedachtenlezer." Hij likte even zijn lippen af alsof hij nadacht. "Wat een teleurstelling."


    help

    Juvenalis

    Heel erg traag ging zijn wenkbrauw de lucht in, terwijl de rest van zijn lichaam zich losmaakte van de lockers. Om eerlijk te zijn, had de klap echt pijn gedaan. Zijn schouder voelde lichtelijk geblokkeerd aan, maar hij gaf Ara niet te voldoening om die meteen los te draaien. Zonder meteen te antwoorden, viste hij zijn uitgevallen oortjes weer op en propte ze in zijn broekzak. Hij schopte de appel die uit zijn hand was gevallen, wat verder en richtte zich dan op de twee andere jongens.
    "Ik heb echt geen idee waar je het over hebt," antwoordde hij rustig. Hij wist dat het riskant was, want beide jongens hadden een soort van leugendetectie. Hij hoopte dat zijn concentratie hoog genoeg was om deze te omzeilen, maar door de klap was hij er niet zeker van.
    "Ik heb sowieso geen idee waarom er zo nodig nog een deuk moest ontstaan in de deur van mijn locker. Zeker niet nadat ik zo vriendelijk ben geweest om deze op te ruimen," zei hij, met één mondhoek lichtjes omhoog gekruld. hij gebaarde naar het mooie stapeltje afval, dat wonder boven wonder de kleine aanvaring had overleefd. Hij keek Ara een tel strak aan, voor zijn ogen naar Theo gleden. Of eerder de lucht boven Theo.
    Juve was niet blij met de behandeling van zijn zus. Hij mocht dan wel niet laten merken dat hij van het akkefietje afwist, dat betekende nog niet dat hij geen wraak mocht nemen.
    "Ik geloof dat het gewone volk toch nog net een stukje groter is, Theo. Schattig dat je het toch probeert."


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Ara Ramsay Jaeger-Finch • Villain
    Ara beet op zijn lip om zijn glimlach te verbergen. Hij draaide zich weer om en deed alsof hij het plafond uitgebreid bestudeerde.
          "Misschien," begon hij, "kun je in het vervolg een tikkeltje slimmer zijn door géén verradende bijdehante opmerkingen te maken, Juve." Ara fronste. "Maar intelligentie is nooit één van je sterke punten geweest, dus het zou helemaal niet eerlijk van me zijn om dat soort verwachtingen over je te hebben." De uitval naar Juves gezicht kwam onverwacht; enerzijds omdat de plotselinge drang naar zijn bloed heel erg onverwacht Ara's hoofd binnen kwam en anderzijds omdat Ara's reflexen heel erg snel waren en het niet bepaald een inleidende zin naar een vuist in het gezicht was.
          "En laat me eens denken," zei Ara toen hij weer dichter bij Juve ging staan. Het maakte hem niet uit of er mensen om hen heen stonden. "Je gezicht heeft me nooit aangestaan." Deze keer weerstond hij de drang wel om zijn nagels in Juves kin te boren, maar dat was veeleer omdat hij geen bloed aan zijn handen wilde nu hij toch Juves neus had gemist. "Probeer me niet om de tuin te leiden. Je weet dat je niet tegen me kunt liegen."


    help

    Juvenalis

    "Holy fuck," vloekte Juve toen de vuist met een pijnlijke klap op zijn kaak belandde. De pijn was overweldigend, maar hij was blij dat hij zijn neus had kunnen redden. Hij had wel betere dingen te doen dan stukjes bot uit zijn hersenen te peuteren. Na de eerste golf van pijn, kwam de woede. Heel even had hij zin om Ara gewoon door de muur heen te gooien, maar hij kon zich inhouden. Zijn volgende idee was om het blonde hoofd gewoon te doen ontploffen, maar Juve had zoiets nog nooit geprobeerd en hij wilde het risico van een mislukking niet lopen.
    Dus het enige wat hij uiteindelijk deed was diep in en uit ademen, even voelden of zijn tanden nog wel goed vast stonden - wat gelukkig het geval was - en zijn verveelde blik weer opzetten. Hij leunde nonchalant naar achteren, en bestudeerde Ara even met zijn handen in zijn broekzakken. Hij speelde wat met de oortjes van zijn Ipod en kalmeerde zichzelf.
    "Ik denk," begon hij heel langzaam en gecontroleerd. "dat je dringend dat gestoorde hoofd van je moet laten nakijken, Jaeger. Je ziet dingen die er niet zijn."
    Juve sprak enkel. Hij bleef mooi uit Ara's hoofd en probeerde helemaal niets. Ara was te moeilijk, het was te riskant. Het ergste was, dat hij nog gelijk had ook. Het was dom geweest van Juve, maar hij was te nieuwsgierig naar Ara's reactie. Anderzijds wist de blonde jongen bijlange na nog niet alles. Juve had geen idee wat er zou gebeuren, moest hij achter de omvang van zijn krachten komen.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2015 - 18:26 ]


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Niamh Evalia Novak

    “As a kid my heart would break for the villains.”

    De wind blies haar blonde lokken in haar gezicht — iets wat ze vreselijk irritant vond. Daarstraks was ze nog van plan geweest om te gaan skippen en gewoon naar huis te gaan maar plotseling bedacht ze dat daar niet zoveel te doen was. Haar moeder lag waarschijnlijk nog in bed en ze was enigskind. In de stad zouden haar vrienden wel zijn – maar ze had weinig zin om daar nu al naartoe te gaan. Zuchtend liep ze weer richting haar kluisje om haar boeken te pakken. Onderweg hoorde ze twee meisjes praten over een gevecht en nieuwsgierig keek ze om zich heen. Het duurde niet lang voordat ze Juve, Ara en Theo spotte. Ze sloeg haar armen over elkaar en bleef naar ze kijken — hopend dat er wat zou gebeuren. Echt een gevecht was het niet, Juve stond vast tussen zijn kluisje en Ara, Theo stond er naast en keek er enkel naar. Ze grijnsde toen Ara uit het niets uithaalde naar Juve. Een paar leerlingen om haar heen waren ook gestopt en keken gebiologeerd naar het trio. Het was iets wat ze altijd wel grappig had gevonden, dat wanneer er een gevecht plaatsvond, dat iedereen er altijd meteen op af stroomde. Soms zat ze buiten rustig op en bankje en zag ze dat alle leerlingen ineens van het buitenplein naar binnen liepen — meestal was er dan een gevecht. Haar boeide het meestal niet zo veel en dit keer eigenlijk ook niet — maar het was wel amuserend.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2015 - 13:50 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Theodore 'Theo' Sylvester Jackson Warfield
    "Shut up and go, come back if you're decent again."

    Theo zweeg voor de rest van de conversatie en trok alleen een wenkbrauw op toen Ara een slag uitdeelde. Hij wist ook zeker dat Juve loog, dat wist hij door zijn leugendetectie, maar het was hem ook duidelijk dat hij niet echt probeerde, wat Ara alleen nog wat meer opkookte. Hij merkte ook op dat de twee meer op elkaar geconcentreerd waren dan op hem en een plan begon te broeien in zijn hoofd. De twee gingen gewoon door met bekvechten, hij deed zelfs niet eens de moeite om een snerende opmerking naar Juvenalis te maken over zijn lengte. Op een compleet random moment ging hij dus op zijn tenen staan en duwde de hoofden van de twee bonenstaken tegen elkaar (nog voor ze het beiden doorhadden) in een kopstoot, terwijl hij uit zijn ooghoeken Niamh dichterbij zag komen.
    "Jullie zijn alle twee veel te lang en veel te haatdragend ten opzichte van elkaar. Daar heb je je kopstoot en laat het daarbij liggen", zei Theo toen hij genoeg kreeg van hun gekibbel. Het kon hem ook even niet schelen dat hij Zwitserland was ondanks dat zijn beste vriend er bij stond, hij had het gewoon even gehad met ruziënde reuzen. Hij draaide zich om op de hak van zijn zwarte DC's en wandelde richting het meisje dat zonet zijn aandacht had gevangen.
    "Hey, zin om iets anders te doen dan school en rondhangen met twee donderwolken?" zei hij bijdehand tegen Niamh en hield zijn hoofd schuin.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2015 - 14:01 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Niamh Evalia Novak

    “As a kid my heart would break for the villains.”

          Het duurde niet lang voordat er weer wat gebeurde – en dit keer was het Theo die voor wat actie zorgde. Een harde lach verliet haar mond bij het zien van de kopstoot. Het was altijd leuk om te zien hoe iemand die je niet mag, pijn krijgt. Toch was het een onverwachte actie geweest, iedereen wist dat Theo en Ara beste vrienden waren. Je zou denken dat hij tenminste Ara’s kan zou kiezen. Niet dus.
          Net toen Niamh om het punt stond om weg te lopen zag ze vanuit haar ooghoeken dat Theo op haar af kwam lopen. Een brutale vraag verliet zijn mond en met gefronste wenkbrauwen keek ze hem aan. Ze ging niet zoveel met Theo om en wist eigenlijk niet zo goed wat ze van hem moest verwachten — hij was immers een vriend van Ara, die ze niet kon uitstaan. Anderzijds had ze toch al geen zin meer op school en dit was de tweede keer deze dag dat ze overwoog om te skippen.
    “Wat had je in gedachten?” Vroeg ze, als teken dat ze mee zou gaan. Ze stopte haar mobiel in haar tas en keek hem afwachtend aan.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Met een licht gekanteld hoofd keek Sky naar Lilly terwijl er een zachte glimlach om zijn lippen speelde.
    "Best wel grappig dat jullie broer en zus zijn, aangezien jouw humeur wel gezellig is." Hij lachte speels naar haar en het was niet eens gelogen. Lilly's aanwezigheid stoorde helemaal niet en het was redelijk rustgevend. Terwijl hij een grote hap nam van zijn brownie, enerzijds omdat hij de tijd tussen vraag en antwoord wilde rekken en hij nadenktijd nodig had, anderzijds omdat hij heel erg hongerig was. Wanneer hij eindelijk uitgekauwd was, en hij geen reden meer kon bedenken waarom hij niet meteen op de vraag moest antwoorden, opende hij voorzichtig zijn mond. Door zijn hersenen vloog een storm van verschillende antwoorden. Wat moest hij nu? Of Theo krachten had, wist hij niet. Hij had wel een klein vermoeden, maar kreeg nooit bevestiging. Daarom zei hij maar: "Ik weet het niet. Zo'n goede band hebben we nu niet dat ik het zou weten. Het maakt me niet zoveel uit dat ik nu krachten heb of niet." Het maakte hem ook echt niet uit, niet dat hij zoveel extra deed met zijn krachten.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys