• Of ja, toch voor de Belgen, want mocht het geen vakantie zijn, hadden we nu geen school. :Y) Ik ben geen nationalistisch wezen en ik geef ook niet heel veel om de nationale feestdag, maar laat ik toch maar even iedereen veel geluk wensen! ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Cordon schreef:
    Ja, een regering wordt gekozen "door het volk" maar maken zij iets van hun campagnes waar? Heel beperkt wel, maar daar houdt het op. Meestal proberen politici en partijen elkaar te blokken en niet samen tot een oplossing te komen.

    En een mooi voorbeeld dat een regering niet altijd democratisch is, is het Griekse referendum waar de stem van het volk gewoon werd verworpen.

    Eigenlijk bestaat er gewoon geen goede leidersvorm voor een land.
    Want de één heeft altijd meer te zeggen dan een ander.


    De democratie komt uit Griekenland (van het Grieks deimos, wat volk betekent, en krateo, wat regeren betekent), het volk regeert. Wat in Griekenland gebeurt is is niet oké, maar voor Syriza was er geen andere uitweg. Waarom ze dan toch een referendum houden? Omdat ze hopen dat Europa haar maatregelen zou milderen, maar zij konden ook niet voorzien dat Duitsland voet bij stuk zou houden. Het praat absoluut niet goed wat er gebeurd is, dat wil ik niet zeggen.
    Daarbij is een absoluut vorst nog een stuk minder goed, want men krijgt daadwerkelijk wel voor een deel waar men voor gestemd heeft, gezien de N-VA nou niet direct dingen gaan doen wat de SP.A zou doen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Niet dat ik het erg vind, ik vind politieke discussies heel interessant, maar gaan we nu niet héél erg offtopic? :')


    What would Emma do?

    Liopleurodon schreef:
    Niet dat ik het erg vind, ik vind politieke discussies heel interessant, maar gaan we nu niet héél erg offtopic? :')


    Ik vrees van wel, ja. Sorry, Imma stop about it now. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Naoko schreef:
    (...)

    Ik vrees van wel, ja. Sorry, Imma stop about it now. ^^


    Het zou misschien nog wel eens een interessant idee zijn daar een apart topic over te openen :')


    What would Emma do?

    Ik ben eraan aan het werken!:Y)


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Super! Ik kom meedoen :')


    What would Emma do?