• heeft mijn laptop het uiteindelijk toch begeven.
    Hij doet er ruim 5 minuten over om op te starten en valt dan na 10 minuten alweer uit, vervolgens moet ik hem een uur met rust laten voor ik het weer kan proberen.
    Tijd dus om een nieuwe aan te schaffen.
    Ik heb alleen geen flauw idee wat een goede laptop zou zijn, dus vraag ik het advies van de geniale quizletters die er vast meer verstand van hebben. Ik heb wel een aantal eisen.
    -het liefst 15 inch.
    -het liefst touchscreen(dan kan ik het scherm makkelijk vergroten en hoef ik niet apart een vergrotingsprogramma te kopen)
    -Redelijk wat geheugen
    -Redelijke prijs
    -Niet te zwaar
    -Als het kan ook gewoon een dvd schuif dingetje erbij/in
    Ik ga komend schooljaar een jaartje volwassenonderwijs doen en daarna studeren, dus daar moet een nieuwe laptop ook geschikt voor zijn

    Wat zouden jullie mee aanraden? Je mag ook je eigen laptop aanbieden als je die verkoopt.

    Als ik mijn zoektermen bij bol.com intyp krijg is als best resultaat de Asus X553MA-CJ098H, is iemand daar bekend mee?

    [ bericht aangepast op 7 aug 2015 - 12:55 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_LENOVO-IdeaPad-G50-80-80E501RKNX-,10259,512030,2158002.html?langId=-11

    Dit is die ongeveer van mij ( die van mij was iets goedkoper en is groter :P )

    Helaas geen touchscreen maar wel superbeeld en werkt heel snel! plus is maar 2,5 kilo en dat is vrij licht vind ik


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    De laptop hangt er van af wat je er mee doet. Als je met media/3d shit bezig bent doet een huis-tuin-keukenlaptop je nogal tekort.
    Als je genoeg hebt aan word docs schrijven en een beetje internetten kun je in de goedkopere prijsklasses kijken. Of tweakers-gidsen lezen. They can help :D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik weet niet of het nu nog zo is, maar toen ik achter een nieuwe laptop ging kijken was één van mijn eisen ook dat er een dvd in zou kunnen. Er werd mij toen gezegd;
    "Met een soort dvdspeler er in? Sorry mevrouw maar de meeste laptops komen nu zonder. De meeste mensen kijken toch online of downloaden. Als ze een dvd willen kijken doen ze dat maar thuis voor de tv." Ja, dat viel mij wel tegen. Ik weet niet hoe belangrijk het voor jou is, maar mij viel het wel even vies tegen.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    Ik weet niet of het nu nog zo is, maar toen ik achter een nieuwe laptop ging kijken was één van mijn eisen ook dat er een dvd in zou kunnen. Er werd mij toen gezegd;
    "Met een soort dvdspeler er in? Sorry mevrouw maar de meeste laptops komen nu zonder. De meeste mensen kijken toch online of downloaden. Als ze een dvd willen kijken doen ze dat maar thuis voor de tv." Ja, dat viel mij wel tegen. Ik weet niet hoe belangrijk het voor jou is, maar mij viel het wel even vies tegen.


    Dat kreeg ik ook te horen! Ik wilde graag een dvd-speler erin omdat ik het ook wel leuk vind om soms een videospelletje te kunnen spelen, maar zeker als je het voor school gebruikt kan ik me wel voorstellen dat het handig is om een cd-rom speler te hebben. Die verkopen ze ook apart, maar die krengen gaan echt mega snel stuk. :/

    Verder heb ik overigens geen tips, want ik weet ook nooit wat nou goede laptops zijn. x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Tokugawa schreef:
    De laptop hangt er van af wat je er mee doet. Als je met media/3d shit bezig bent doet een huis-tuin-keukenlaptop je nogal tekort.
    Als je genoeg hebt aan word docs schrijven en een beetje internetten kun je in de goedkopere prijsklasses kijken. Of tweakers-gidsen lezen. They can help :D.

    Mijn plan is om geneeskunde of aardwetenschappen te doen , dus alleen tekstverwerking is belangrijk


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Mijnes!
    Lenovo is gewoon goed. Zit geen dvd-speler in, maar die kan je tegenwoordig van elk merk erbij kopen en dar gaat gewoon prima.


    'Nobody said it was easy

    Die Asus zou ik niet doen! Wij hadden er ook zo eentje, en na een jaar kon hij alleen maar in de veilige modus opstarten. Als je dat niet deed, liep hij na 10 minuten vast en kon je helemaal niks meer. (en toen hij in de handen van m'n zusje kwam was hij helemaal dood, maar dat heeft niks met de laptop zelf te maken.) Niet aan te raden dus.

    Ik heb zelf deze.

    Ik heb hem nu bijna 2 jaar en hij is nog net zo snel als de eerste keer dat ik hem opstartte.
    Ik weet niet of hij nog ergens te koop is, dat kon ik niet vinden, maar ik heb hem toentertijd bij de Saturn gekocht voor €800,-
    Er is ook een touch-versie, die was €850,- Ik weet niet hoe het nu met de prijzen zit, maar dit zijn dus de prijzen van 2 jaar geleden, waarschijnlijk dat hij nu goedkoper is.

    Ik vind hem echt heel fijn, goede accu (als hij helemaal opgeladen is en je zet hem op vliegtuigstand, dus bluetooth en wifi uit, kun je er 16 uur mee, wat handig is als je alleen aantekeningen hoeft te maken en geen internet nodig hebt). Hij is klein, maar niet te klein (hijj past nét in mijn schooltas) waardoor je hem makkelijk mee kan nemen maar niet op een minischerm hoeft te kijken. (hij is 13,3 inch).

    Als ik nu op internet alle recensies lees, zijn de recensies slecht, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad (alleen toen er een virus op stond, maar dat heb ik zonder veel moeite te doen eraf kunnen gooien).

    Het enige nadeel is dat er geen cd/dvd afspeler in zit. Maar die kun je los kopen en erop aansluiten, dus een heel groot probleem is dat niet.

    Hij is misschien wel wat aan de dure kant, en ook geen 15 inch, maar voor de rest voldoet hij aan jouw eisen :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik zelf raad Toshiba aan. De mijne heeft ook een cd speler c;


    26 - 02 - '16

    Ik studeer zelf ook en ik heb een HP. Hier ben ik wel tevreden mee: de batterij gaat lang mee, er kan een cd-rom in en er is niets geks mee aan de hand (heb hem nog maar een jaar, maar toch). Verder doe ik er geen gekke dingen mee en veel verstand heb ik er helaas niet van, maar wie weet kun je daar ook eens naar kijken. :) En zoals gezegd: wat rondsnuffelen op Tweakers kan ook wat inzicht geven.


    She's imperfect but she tries

    Ik heb een HP, met een dvd-speler er in. Tegenwoordig hebben ook weinig laptops nog dat ding aan de rechterkant, met de cijfers enzo. Ik heb deze laptop nu bijna een jaar en verbaasde me daar echt over toen ik zulke laptops in de winkel zag staan. :')


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Kan je niet eens informeren bij je school?
    Ik heb een lenovo. Dat merk is niet zo gekend, maar ik heb er geen problemen mee (ook niemand die ik ken). Je moet maar eens op de website kijken. (;


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Met mijn laptop van Lenovo heb ik alleen maar een en al ellende gehad. Hij werke na een paar weken al niet meer. Misschien is het wel alleen bij die zo. Ikzelf heb goede ervaringen met Samsung en Asus. Dell schijnt ook goed te zijn, maar het is moeilijk om tegenwoordig een DVD-drive erbij te hebben. Ik ben ook gedwongen er eentje zonder te kopen.


    Take risks and conquer your fears.

    Corday schreef:
    Met mijn laptop van Lenovo heb ik alleen maar een en al ellende gehad. Hij werke na een paar weken al niet meer. Misschien is het wel alleen bij die zo. Ikzelf heb goede ervaringen met Samsung en Asus. Dell schijnt ook goed te zijn, maar het is moeilijk om tegenwoordig een DVD-drive erbij te hebben. Ik ben ook gedwongen er eentje zonder te kopen.


    Serieus? Bij die van mij zit er gewoon een in en ik kan er zelfs mee cd en dvd's mee branden..


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Na een uitgebreide zoektocht heb ik vanavond een nieuwe laptop besteld, de lenovo flex 2.
    Gelukkig hebben mijn ouders besloten om het te betalen als beloning voor mijn harde werk vam afgelopen schooljaar(ik heb een best bijzondere prestatie neer gezet)


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Lenovo is een goede keus, hoor. ;3 Het is echt een merk dat als goedkoop, maar goed aan het opkomen is. Heel veel mensen bij mij (ICT) hebben ook zo'n laptop. Soms kan je er wel problemen mee hebben, maar dat heeft elk merk wel eens. Ligt gewoon net aan de laptop en soms heb je pech.

    Er is trouwens wel een verschil tussen een CD en DVD speler in je laptop, for the record. De meeste laptops hebben namelijk wel een cd-speler, behalve als je voor een zo platte en lichte laptop gaat, maar die hebben gewoon heel veel aansluitingen minder ook en ik vind het geen aanrader (er mist vaak een VGA en Internet aansluiting voor een kabel). Mijn cd-speler speelt echter geen dvd's af, dat is een extra functie dat veel laptops inderdaad gewoon niet meer doen omdat het niet meer gebruikt worden.


    Your make-up is terrible