• Of ja, toch voor de Belgen, want mocht het geen vakantie zijn, hadden we nu geen school. :Y) Ik ben geen nationalistisch wezen en ik geef ook niet heel veel om de nationale feestdag, maar laat ik toch maar even iedereen veel geluk wensen! ^^

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Ja ik heb het ook gezien van Google

Ik woon ook in België en als je op het Google plaatje duwt niet dat van mij maar op de echte
    Kom je te weten waarom het 21 juli die feestdag is;)

Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

Het is dus een officiële feestdag en dus hebben de Belgen gewoon vrij.

Hier in Nederland zijn we niet vrij hoor tijdens een feestdag.

Alpheratz schreef:
    (...)

ah kijk de antimonarchisten. Ik snap jullie probleem op zich wel, maar de monarchie brengt over het algemeen veel meer geld op dan aan hun wordt uitgegeven, althans in Nederland.

Ik ben niet heel antimonarchistisch, maar ik vind het sneu dat er wellicht heel wat mensen rondlopen die zoiets beter zouden doen en we het dan een een Filip moeten geven. Nu ja, alles beter dan Laurent, die gast is lachen (want iedereen met rasta's doet wiet), maar ze hebben ook alleen al maar de wet ingevoerd dat een vrouw troonopvolger kan zijn omdat Laurent geen opvolger zou worden mocht er iets met Filip gebeuren voor Elizabeth achttien is. :'D Punt is: Ik vind dat er veel te veel geld wordt uitgegeven aan het koningshuis. Of het weg moet of niet, wel, ik geloof dat ik er niet genoeg van weet om erover te oordelen, maar als je kijkt naar wat voor een oelewappers er in bepaalde landen rondlopen, houd ik mijn hart soms echt goed vast.

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

De nationale feestdag van België wordt gevierd op 21 juli. Het is de datum waarop in 1831 de eerste koning der Belgen, Leopold van Saksen-Coburg-Gotha, de grondwettelijke eed aflegde als koning.
    Aldus Wikipedia. Ik wist niet eens dat het vandaag een nationale feestdag was en dat terwijl ik toch echt wel dikwijls genoeg in België te vinden ben. (Ik ben een Grensbewoner, dus dat is de reden waarom).

If you don't understand my silence, you will never understand my words.

Ik houd van deze dag want ik hoef niet te werken. :Y)

i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

Painkiller schreef:
    Ik houd van deze dag want ik hoef niet te werken. :Y)

Sowieso werk je dan in het zwart want je mag nog niet eens wettelijk werken. (krul)

Naoko schreef:
    (...)

Sowieso werk je dan in het zwart want je mag nog niet eens wettelijk werken. (krul)

Nee, lieverd. Ik werk helemaal legaal en volgens het boekje :') Je mag werken vanaf wanneer je je derde jaar middelbaar hebt afgewerkt + vijftien bent vóór juni. (:

i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

Antimonarchist hier

Leve de koning, leve België, leve de monarchie. (cat) Ik geloof zelf dat België beter zou werken als republiek, maar dat is mijn persoonlijke mening en van politiek heb ik nou niet echt kaas gegeten. Wisten jullie trouwens dat Filipje ook op Facebook zit? Klik!

[ bericht aangepast op 21 juli 2015 - 15:33 ]

I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

Eigengrau schreef:
    Antimonarchist hier

Leve de koning, leve België, leve de monarchie. (cat) Ik geloof zelf dat België beter zou werken als republiek, maar dat is mijn persoonlijke mening en van politiek heb ik nou niet echt kaas gegeten. Wisten jullie trouwens dat Filipje ook op Facebook zit? Klik!

Ik zag jullie aller Filipje net ook even Nederlands kwebbelen op de televisie haha. Erg veel charme heeft hij niet.
    Verder snap ik alle antimonarchisten best wel, heb er ook best lang zo over nagedacht. Zeker omdat ik niet veel vertrouwen had in onze eigen Prins Pils (inmiddels Koning Kratje), die natuurlijk wel wat bleek afstak tegen al zijn vrouwelijke voorgangers. Aan de andere kant hou ik van pracht en praal en tradities en toen bleek dat het koningshuis Nederland dus ook behoorlijk wat opbracht kon ik eigenlijk vrij weinig bezwaren er tegen inbrengen, ongeacht of deze mensen nou persoonlijke kwaliteiten bezitten of niet. En dan gaat het niet alleen over ons vorige koningin, de huidige koning en echtgenoot, maar ook over alle hooggeboren neefjes en nichtjes, de Mauritsen, Florisen en Bernards van de wereld, die via allerlei zakenconnecties ook geld het land in slepen.

Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

Painkiller schreef:
    (...)

Nee, lieverd. Ik werk helemaal legaal en volgens het boekje :') Je mag werken vanaf wanneer je je derde jaar middelbaar hebt afgewerkt + vijftien bent vóór juni. (:

He wat. Niet fair. Ik ben veertien en heb mijn vierde middelbaar afgewerkt. Ik dacht echt dat het was vanaf januari in het jaar dat je zestien wordt. :'D

Naoko schreef:
    (...)

He wat. Niet fair. Ik ben veertien en heb mijn vierde middelbaar afgewerkt. Ik dacht echt dat het was vanaf januari in het jaar dat je zestien wordt. :'D

Hehehehe :3 De mensen die na juni verjaren, moeten inderdaad wachten tot het jaar dat ze zestien worden :3

Painkiller schreef:
    (...)

Hehehehe :3 De mensen die na juni verjaren, moeten inderdaad wachten tot het jaar dat ze zestien worden :3

That's why I hate my birthday. 30 september. Blugh. Misschien waren mijn ouders wat te zat op nieuwjaar, want dat is echt exact negen maand laten, lol. :') Echt, ik houd niet van de herfst. :')

Ja wij wisten dat niet dus nu hebben we geen avondeten (cat).

Krull schreef:
    Ja wij wisten dat niet dus nu hebben we geen avondeten (cat).

Hoezo hebben jullie geen avondeten? :c

Tja, je kunt veel zeggen over het koningshuis, maar België en regering gaan ook niet zo goed samen op het moment en dan heb ik het niet eens over bestuurlijke maatregelen.:'D

We will not be quiet, Stonewall was a riot!