Eigengrau schreef:
Antimonarchist hier
Leve de koning, leve België, leve de monarchie. Ik geloof zelf dat België beter zou werken als republiek, maar dat is mijn persoonlijke mening en van politiek heb ik nou niet echt kaas gegeten. Wisten jullie trouwens dat Filipje ook op Facebook zit? Klik!
Ik zag jullie aller Filipje net ook even Nederlands kwebbelen op de televisie haha. Erg veel charme heeft hij niet.
Verder snap ik alle antimonarchisten best wel, heb er ook best lang zo over nagedacht. Zeker omdat ik niet veel vertrouwen had in onze eigen Prins Pils (inmiddels Koning Kratje), die natuurlijk wel wat bleek afstak tegen al zijn vrouwelijke voorgangers. Aan de andere kant hou ik van pracht en praal en tradities en toen bleek dat het koningshuis Nederland dus ook behoorlijk wat opbracht kon ik eigenlijk vrij weinig bezwaren er tegen inbrengen, ongeacht of deze mensen nou persoonlijke kwaliteiten bezitten of niet. En dan gaat het niet alleen over ons vorige koningin, de huidige koning en echtgenoot, maar ook over alle hooggeboren neefjes en nichtjes, de Mauritsen, Florisen en Bernards van de wereld, die via allerlei zakenconnecties ook geld het land in slepen.
Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.