Furiosa schreef:
(...)
Ik begrijp je helemaal. Het gaat nu allemaal zoveel makkelijker, maar het is nog steeds moeilijker dan voor de meeste mensen. Soms voel ik me nog wel eens schuldig omdat ik zo snel moe word van mensen als ik een hele dag sociaal gedaan heb en met iedereen heb gepraat omdat ik niet meer echt ziek ben in die zin en geen echte reden meer heb om langer in bed te blijven liggen, maar eigenlijk is dat helemaal niet nodig want het is toch nog steeds een mentaal gevecht dat geleverd moet worden. Anderen begrijpen dat inderdaad helemaal niet.
Die vermoeidheid vind ik, naast het schuldgevoel, nog het ergste, want iedereen verwacht maar van me dat ik elke dag blij en opgewekt doorkomt, dat ik voor m'n kinderen en gezin zorg en dat ik daarbij ook werk en m'n huishouden volledig op orde heb. En dat allemaal zonder hulp van m'n vriend want die moet thuiskomen uit z'n werk en z'n voetjes in de lucht kunnen gooien en niks meer doen, want ja, hij werkt :'D (Gelukkig denkt mijn vriend daar heel anders over)
Laatst kon ik helemaal door de grond zakken toen het buurmeisje hier van 27 doodleuk vroeg waarom ik niet gewoon voltijds werkte zoals zij... Ik had echt even de neiging om haar met haar kop tegen de muur te slaan, want ik ben blij dat ik eindelijk het punt heb bereikt deeltijds te kunnen gaan werken en m'n gezin en kinderen niet te verwaarlozen... en daarbij, zelfs als ik effectief voltijds zou kunnen werken, doe ik dat niet want ik vind het belangrijker thuis te zijn :'D Ik ben van mening dat kinderen en een carrière opbouwen nu eenmaal niet samengaat, voor mij is het echt het ene of het andere - al zal niet iedereen die mening delen en is dat weer een totaal andere discussie :'D Maar toen bedacht ik me maar weer, ze weet niet beter - als in ze kent mij en m'n geschiedenis niet, is alleen, heeft niemand naar om te kijken of voor te zorgen en ze hoeft verder ook niet weten wat ik heb meegemaakt en doorstaan.
Maar ik vind het in ieder geval fijn dat ik dus niet de enige ben die kamp met dat onbegrip, dat ik dus bij jouw wel wat begrip vind (:
Misschien moeten we eens via PB verder babbelen als je dat ziet zitten, in plaats van dit topic (onnodig) vol te spammen
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”