• Hoi allemaal! Na een lange tijd wil ik weer beginnen met schrijven, maar ik weet niet precies hoe ik hierin mijn draai terug moet vinden. Ik houd van schrijven, maar het beginnen aan iets vind ik moeilijk. Ik verwacht absoluut niet meteen een trilogie uit mijn mouw te kunnen schudden, maar ik ben wel opzoek naar wat tips voor bijvoorbeeld korte verhalen en stand alones.

    Dus bij dezen: Hoe begin je weer met schrijven? Alle tips zijn welkom.


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    Zoals het eigenlijk altijd begint: verzin iets waarover je wil schrijven. Daarna kan je - je karakters uitwerken en hoe je ze in het verhaal wil hebben. Ook kan je plannen wat wanneer gebeurt en hoeveel hoofdstukken je voor bepaalde gebeurtenissen uit wil trekken. Je kan gewoon schrijven waar je het meeste inspiratie voor hebt, al begin je bij hoofdstuk 5 in plaats van met de proloog. Uiteindelijk lijm je alles aan elkaar vast door middel van tussenstukjes schrijven et voila c;


    26 - 02 - '16

    Meestal is het er gewoon echt voor gaan zitten. Doe mee aan wedstrijden bijvoorbeeld, zoek onderwerpen voor stand alones en ga dan aan de slag. Om weer te beginnen met schrijven moet je in het begin er gewoon echt weer voor gaan zitten en de tijd nemen (:


    It's never gonna happen, Guys.