Bostick schreef:
(...)
Misschien kun je jezelf aansporen om een half uurtje na het avondeten even te gaan lopen? Je hebt een hondje toch? ^^
Ik loop iedere dag al een half uur tot een uur met Sheila. Niet na het avondeten though. Heb ik geprobeerd; Was geen succes. Werd er echt onwijs misselijk door. Het eten was geloof ik nog niet genoeg gezakt. :p
Arianne schreef:
@Yolanda
Als het helpt, afvallen is ongeveer 70% je eetpatroon aanpassen. Sporten helpt natuurlijk wel en is ook gezond, maar het is vooral wat je naar binnen werkt. Je zou kunnen proberen wat minder grote porties en gezonder te eten (fruit ipv snacks)? Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar als je het echt wil dan krijg je dat voor elkaar.
Naja ontbijt kan inderdaad gezonder. Boterham met hagelslag is niet zo super. Maar waar moet ik zoiets dan door vervangen maar met wel het gevoel te behouden voldoende naar binnen te hebben gegeten?
Middageten doe ik vaak niet en avondeten is eigenlijk altijd wel gezond. Want mijn moeder heeft reuma en een stofwisselingsziekte en mag daardoor eigenlijk bijna niets hebben. Dus datgene dát we eten is altijd wel gezond. Zelfs door een diëtiste verklaard. Oke, soms is er wel patat of pizza. Maar niet bepaald vaak eigenlijk.
Voornamelijk na het eten wil er nog wel eens chips in huis zijn of er is trek in een ijsje. Dat moet wel veranderd worden idd.
Assassin schreef:
(...)
Inderdaad, het ligt echt aan je eten. Als je écht wilt, moet je daar gewoon wat aan doen.
Jup, that's true. Maar nu nog zien wát ik precies moet doen om het voor elkaar te krijgen. Een stappenplan en dat ik een goed overzicht krijg van wat ik fout doe en hoe ik dat moet veranderen.
Op steun van mijn ouders kan ik niet rekenen though, die vallen te snel weer in het etenspatroon dat ze hebben. Niet expres, maar goed. En mee sporten kunnen ze fysiek niet aan. :p
Thanks all.
[ bericht aangepast op 3 mei 2015 - 23:01 ]
It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart.