@Fennec: Ik heb op een groenschool gezeten.. (Clusius College)
In die tijd, vanaf 2000 tot en met 2006/ 2007 was dat dus uiteraard wel verplicht..
Mijn verplichte vakken waren, Wiskunde, Biologie, Engels, Nederlands, Sport (blah-waar ik overigens nooit was, en wel een v stond).
Ik kon dan kiezen uit: Geschiedenis of Aardrijskunde (blah, laatste dus absoluut niet, ik en topo gaan ook niet samen). Economie of Duits en of NASK, nou Duits is het geworden. Praktijk vakken: Dierenhouderij, VAP (verwerking met agrarische producten), Bloem, plant, groen, lassen ect kiezen.
Ik heb toen gekozen voor Dierenhouderij, VAP en die laatste is mij opgedrongen Lassen..
In die tijd kon je niet heel veel anders kiezen..
We hadden Basisberoeps, Kaderberoeps, Gemengde leerweg, Theoretische leerweg en boeken op!!
Snap je, we konden in die tijd niet zomaar stapelen..
Met sommige vakken zat ik Basisberoeps, en met sommige vakkan zat ik Kaderberoeps, met duits zelfs gemengde leerweg.
Maar dat neemt niet weg, dat ik het stapelen stom vind, nee juist goed, want zo kunnen ze zelfs nog langer genieten van een vertrouwde omgeving, eer je opeens weer naar een andere school moet, opnieuw de weg kwijt raakt enzovoorts, en ze kunnen voordat ze naar een ROC, Universiteit of weet ik wat gaan, al meerdere papieren in hen rugzak posten.. Want dat is tegenwoordig wat bedrijven willen, jonge broekies met papieren..
Geen papieren, bijna ook tot geen werk.
Ze geven nu juist de kans hen rugtassen te vullen, en zo er meer uit te trekken, dan ze zelf uberhaupt hadden gedacht dat ze het misschien zouden kunnen. Sommige staan dan juist versteld van.
Dus ik ben er heel erg op EENS!!!
Enjoy the little things in life, because one day you wi