• Gestrande reizigers op Schiphol


    Grote delen van Noord-Holland hebben vanmorgen zonder zonder stroom gezeten. In onder meer Amsterdam, Zaandam, Alkmaar en Almere was de elektriciteit weggevallen. Op Schiphol konden geen vliegtuigen landen. Volgens netbeheerder Tennet komt de stroomvoorziening inmiddels langzaam weer op gang.

    De storing werd veroorzaakt door een defect in een hoogspanningsstation in Diemen. Inmiddels komt de stroomvoorziening mondjesmaat weer op gang.

    Veel ziekenhuizen draaien op noodstroom. Volgens het OLVG had het ziekenhuis te maken met een kleine 'stroomdip', maar hoefden zij niet over te schakelen op een noodaggregaat. Het Mediapark in Hilversum had ook last van de storing, veel redacties waren overgeschakeld op noodstroom. Inmiddels is daar de stroom weer terug.

    Het openbaar vervoer ondervindt stevige hinder van de storing; treinen zijn uitgevallen, en in Amsterdam zouden veel trams en metro's niet rijden. Ook werken verkeerslichten daar niet meer.

    Het treinverkeer houdt de hele dag last van de storing, laat de NS weten. Een onbekend aantal treinen strandde in open gebied als gevolg van de storing.

    Op hun website meldt netbeheerder Liander dat de storing wijdverbreid is. De brandweer liet weten dat veel mensen vast zaten in liften. In het getroffen gebied had ook het mobiele netwerk problemen.

    Luchthaven Schiphol draait op noodstroom. Het luchtverkeer is ernstig ontregeld, meldt Schiphol zelf op Twitter. Inkomende vluchten konden een tijdje niet landen. Het verkeer komt langzaam weer op gang. 'We zijn langzaam weer aan het opstarten', aldus de zegsvrouw. Het is volgens haar nog onduidelijk hoeveel vliegtuigen door de storing hebben moeten uitwijken naar andere vliegvelden. Evenmin heeft de luchthaven informatie over het aantal vertrekkende vluchten dat vertraging oploopt.



    Bron: Volkskrant

    Zo, dat was even vreemd. Hier in Heerhugowaard Zuid doet alles het inmiddels weer en ik geloof dat de storing inmiddels grotendeels is opgelost. Als je een paar uur zonder elektriciteit, internet, warm water en telefoonverbinding zit, realiseer je je wel even hoe afhankelijk je van stroom bent. Ben blij dat ik niet in een lift zat op het moment dat de storing begon, bah.

    [ bericht aangepast op 27 maart 2015 - 11:59 ]


    i put the fun in funeral

    Gelukkig woon ik daar niet :'D


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Takamasa schreef:
    Gelukkig woon ik daar niet :'D


    Life is a beautiful struggle

    Ja echt naadje. Ik had een afspraak in het ziekenhuis, maar toen ik daar aankwam werd ik weer naar huis gestuurd. Dag ochtend. :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    Takamasa schreef:
    Gelukkig woon ik daar niet :'D


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik baal er wel van, ook al woon ik er niet in de buurt.

    Wat balen voor de mensen die daar wonen D:


    26 - 02 - '16

    Dat soort dingen zijn natuurlijk sowieso vervelend, maar brr, ik moet er inderdaad niet aan denken op zo'n moment in een lift te zitten.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Bij mij in de buurt waren geloof ik 8 liftopsluitingen (flats, ouderencomplexen etc.), dus overal brandweer hahah. Wel sneu voor de mensen natuurlijk.

    Twee uur zonder stroom gezeten en ik kon niet naar school, maar het rare was dat er in Zaandam (waar mijn school staat) wel stroom was en mijn treinverbinding (purmerend naar zaandam) het dus niet deed. Ach ja, ik heb ook geen zin meer om nu naar school te gaan xd

    [ bericht aangepast op 27 maart 2015 - 12:19 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Het was echt bijzonder grappig om te zien hoe mensen erop reageerden. Ik dacht dat alleen de wifi was uitgevallen op school, want die is sowieso ongelofelijk instabiel, maar langzamerhand kwamen er steeds meer geruchten over een stroomstoring. Eerst over dat het alleen in heel Bergen was, vervolgens in de kop van Noord-Holland, toen hoorde ik iets over heel Noord-Holland en toen kwam Flevoland er ook nog bij. :') Nu ben ik weer teruggestuurd naar huis, met het advies om een weg te nemen zonder drukke wegen. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik woon in Amsterdam, maar ik heb dus om de een of andere reden nergens last van gehad :'D


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Wiarda schreef:
    Het was echt bijzonder grappig om te zien hoe mensen erop reageerden. Ik dacht dat alleen de wifi was uitgevallen op school, want die is sowieso ongelofelijk instabiel, maar langzamerhand kwamen er steeds meer geruchten over een stroomstoring. Eerst over dat het alleen in heel Bergen was, vervolgens in de kop van Noord-Holland, toen hoorde ik iets over heel Noord-Holland en toen kwam Flevoland er ook nog bij. :') Nu ben ik weer teruggestuurd naar huis, met het advies om een weg te nemen zonder drukke wegen. :')


    Wacht, jullie zijn naar huis gestuurd vanwege een stroomstoring? Dat heb ik ook nog nooit eerder gehoord. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Wacht, jullie zijn naar huis gestuurd vanwege een stroomstoring? Dat heb ik ook nog nooit eerder gehoord. :'D


    Blijkbaar was het te gevaarlijk om ons daar te houden. :'D Ergens ook wel te begrijpen, want echt alles lag plat. Er was geen telefoon, geen internet, geen computers, dus als er dan iets misgaat, kan de school geen alarm slaan. Natuurlijk is de kans klein dat er opeens brand uitbreekt, zeker als er geen stroom is om kortsluiting te veroorzaken, maar blijkbaar is dat een standaardprocedure. Nu ik thuis ben doet de wifi het weer, dus ik heb er geen problemen mee. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ugh, ik heb nu een heel belangrijk feedback moment gemist doordat er geen treinen rijden en ik dus niet naar school kan. Op geen enkele manier, gezien alles eruit ligt. Ik heb echt de neiging om te schreeuwen en schelden nu, want dit was het enige moment deze week dat ik naar Utrecht moest reizen en dan precies op dat moment gebeurt er natuurlijk zoiets.


    Happy Birthday my Potter!

    Hahaha. Dat was zo leuk.
    Een uur uitval, halve les WAT IS ER AAN DE HAND?!?!?!
    Het leukste vond ik nog toen iedereen bij mij op school helemaal gingen PANIKEREN WANT IS ZIT ER ACHTER EN DIE GAAT ONS NU PLAT BOMBARDEREN.

    Ik vraag me af hoe het er in de gymzaal aan toe ging. Dat is onder de grond en hebben alleen lampen als verlichting. En allemaal deuren/kluizen met een elektrisch slot :'D


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Leah4President schreef:
    Hahaha. Dat was zo leuk.
    Een uur uitval, halve les WAT IS ER AAN DE HAND?!?!?!
    Het leukste vond ik nog toen iedereen bij mij op school helemaal gingen PANIKEREN WANT IS ZIT ER ACHTER EN DIE GAAT ONS NU PLAT BOMBARDEREN.

    Ik vraag me af hoe het er in de gymzaal aan toe ging. Dat is onder de grond en hebben alleen lampen als verlichting. En allemaal deuren/kluizen met een elektrisch slot :'D


    Hier begonnen ze ook meteen met 'de Russen komen!' en 'ISIS gaat ons allemaal vermoorden!'. Ik zou het flauw willen noemen, maar het eerste waar ik aan dacht was ook een apocalyps, dus helaas heb ik geen recht van spreken. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.