• Gestrande reizigers op Schiphol


    Grote delen van Noord-Holland hebben vanmorgen zonder zonder stroom gezeten. In onder meer Amsterdam, Zaandam, Alkmaar en Almere was de elektriciteit weggevallen. Op Schiphol konden geen vliegtuigen landen. Volgens netbeheerder Tennet komt de stroomvoorziening inmiddels langzaam weer op gang.

    De storing werd veroorzaakt door een defect in een hoogspanningsstation in Diemen. Inmiddels komt de stroomvoorziening mondjesmaat weer op gang.

    Veel ziekenhuizen draaien op noodstroom. Volgens het OLVG had het ziekenhuis te maken met een kleine 'stroomdip', maar hoefden zij niet over te schakelen op een noodaggregaat. Het Mediapark in Hilversum had ook last van de storing, veel redacties waren overgeschakeld op noodstroom. Inmiddels is daar de stroom weer terug.

    Het openbaar vervoer ondervindt stevige hinder van de storing; treinen zijn uitgevallen, en in Amsterdam zouden veel trams en metro's niet rijden. Ook werken verkeerslichten daar niet meer.

    Het treinverkeer houdt de hele dag last van de storing, laat de NS weten. Een onbekend aantal treinen strandde in open gebied als gevolg van de storing.

    Op hun website meldt netbeheerder Liander dat de storing wijdverbreid is. De brandweer liet weten dat veel mensen vast zaten in liften. In het getroffen gebied had ook het mobiele netwerk problemen.

    Luchthaven Schiphol draait op noodstroom. Het luchtverkeer is ernstig ontregeld, meldt Schiphol zelf op Twitter. Inkomende vluchten konden een tijdje niet landen. Het verkeer komt langzaam weer op gang. 'We zijn langzaam weer aan het opstarten', aldus de zegsvrouw. Het is volgens haar nog onduidelijk hoeveel vliegtuigen door de storing hebben moeten uitwijken naar andere vliegvelden. Evenmin heeft de luchthaven informatie over het aantal vertrekkende vluchten dat vertraging oploopt.



    Bron: Volkskrant

    Zo, dat was even vreemd. Hier in Heerhugowaard Zuid doet alles het inmiddels weer en ik geloof dat de storing inmiddels grotendeels is opgelost. Als je een paar uur zonder elektriciteit, internet, warm water en telefoonverbinding zit, realiseer je je wel even hoe afhankelijk je van stroom bent. Ben blij dat ik niet in een lift zat op het moment dat de storing begon, bah.

    [ bericht aangepast op 27 maart 2015 - 11:59 ]


    i put the fun in funeral

    Wiarda schreef:
    (...)

    Hier begonnen ze ook meteen met 'de Russen komen!' en 'ISIS gaat ons allemaal vermoorden!'. Ik zou het flauw willen noemen, maar het eerste waar ik aan dacht was ook een apocalyps, dus helaas heb ik geen recht van spreken. :')


    Ik moest er ook aan denken. Stiekem. Al heb ik nooit gedacht dat dat echt zo was ^*


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Haha, mijn huisgenoot appte me meteen: "This is it, the zombieapocalypse has officially started". Maar zo'n feest was het niet, haha. Gelukkig hoefde ik niet vroeg weg met de trein vandaag vanuit Hilversum, anders stond ik nu ook ergens vast.


    ars moriendi

    Als mensen zulke dingen bij mij zouden zeggen zou ik in paniek raken en hem helemaal flippen. Ik kan daar echt niet tegen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Padeladelalala schreef:
    Als mensen zulke dingen bij mij zouden zeggen zou ik in paniek raken en hem helemaal flippen. Ik kan daar echt niet tegen.

    Haha, wat voor dingen? Dat het het einde van de wereld is?

    Bij ons stonden er trouwens ook allerlei politiewagens in de straten, winkels waren dicht of liepen op noodstroom, etc. Geweldig. x)


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Haha, wat voor dingen? Dat het het einde van de wereld is?

    Bij ons stonden er trouwens ook allerlei politiewagens in de straten, winkels waren dicht of liepen op noodstroom, etc. Geweldig. x)


    Ja en dat ISIS Nederland binnenvalt of dat Rusland kernbommem afvuurt. Dat soort dingetjes. Ik kan daar niet tegen en zie het dan als iets serieus.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    In Leiden stond alles nog steeds vast om half 2, betreffende de treinen. Leiden ligt in Zuid-Holland. Noord-Holland ligt plat, maar vervolgens kan de rest van Nederland ook geen treinen rijdende houden. Good joob, Ns. Good job.

    Lijkt me wel echt heel rot om op zo'n moment in een lift ofzo te zitten ;x Of in een trein. Sta je daar enkele uren vast.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Los van dat het natuurlijk flink vervelend is als je er zelf in zit en dat er echt wel serieuze dingen kunnen gebeuren bij zo'n stroomuitval, vind ik het ergens ook gewoon wel grappig.

    Yoda schreef:
    In Leiden stond alles nog steeds vast om half 2, betreffende de treinen. Leiden ligt in Zuid-Holland. Noord-Holland ligt plat, maar vervolgens kan de rest van Nederland ook geen treinen rijdende houden. Good joob, Ns. Good job.

    Lijkt me wel echt heel rot om op zo'n moment in een lift ofzo te zitten ;x Of in een trein. Sta je daar enkele uren vast.


    Het is nogal een probleem als de trein vanuit Amsterdam of Schiphol naar anderen delen van het land niet rijd. Dan ontstaan er inderdaad grote problemen, ook omdat personeel niet op de goede stations kan komen. Zij zitten ook vast in andere treinen.

    Het eerste wat ik dacht, was een revolution-achtige situatie, haha. Alles lag eruit en toen ik thuis kwam, deed het internet het ook niet tot zeker een uur of 3, wat wel balen was, omdat de tv het wel deed.


    Your make-up is terrible

    Ik heb nergens last van gehad. Gelukkig maar want anders waren de kinderen in paniek geraakt op stage.

    Op het nieuws kwam een man na lang vast zitten uit de lift en zei heel droog. Nou doei"en liep rustig met zn koffer weg


    Change is for weirdos ~ Niall Horan