• De stelling van deze week luidt:
    Zelfverdediging moet een verplicht vak op de middelbare school worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Twijfelachtig, ja mensen moeten zich kunnen verdedigen als ze het nodig hebben...
    Maar om er een verplicht vak van te maken, ik zou alleen cursussen doen voor degene die het willen..
    Ik bedoel uit ervaring helpt het echt met je zelfvertrouwen, en het is gewoon goed voor je..
    buiten en binnen school!.


    Remind yourself it's okay not to be perfect.

    Ik ben het er mee eens. Bij zelfverdediging leer je je zelf verdedigen en niet om te vechten dus ik denk dat het erg belangrijk is, vooral tegenwoordig. Hoevaak hoor je het wel niet dan mensen in elkaar worden geslagen.


    Who thinks sunshine brings happiness, has never danced in the rain.

    fleur123 schreef:
    Half eens, half oneens.
    Eens omdat mensen zich dan kunnen verdedigen tegen pesten en er dus ook minder wordt gepest. Nou, ik weet niet zeker of er dan minder wordt gepest, maar de gepesten kunnen dan ook gewoon afbijten.
    Maar oneens omdat het dan geen verplicht vak moet worden, maar gewoon een onderdeel bij gym of gewoon een vak wat je kan kiezen en niet móet.


    (Dit bedoel ik niet tegen jou, tegen alle over het algemeen)

    Dit argument klopt in mijn gedachtes gewoon niet echt.
    Want het zijn dan niet alleen de gepestte die het krijgen, ook de pesters die daarmee ook meteen zien wat ze doen. :'D


    wat was dit ookalweer

    Nee, als je dan gaat vechten wordt het nog erger. En het hoeft toch niet per se. Als je er een heel vak van maakt, dat vind ik dan echt een beetje overdreven. Ik doe al niet graag aan gym en dan nog zelfverdediging erbij ook. :')

    Maar nu spreek ik voor mezelf. Wat mij betreft doen ze het, maar ze moeten eerst wel goed nadenken. Kinderen zullen zich kunnen verdedigen, maar daarentegen zullen ze (misschien, is maar een gedachte) het misschien ook beter aandurven om te vechten. Dus, ja, eigenlijk maakt het me niet heel veel uit.

    [ bericht aangepast op 11 april 2015 - 13:35 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Eens, alleen zou ik van "zelfverdediging" eerder "weerbarheid" maken - zo ongeveer te beschrijven als het verschil tussen MMA en Judo. MMA is gaaf, en ik doe het zelf ook, maar als iedereen het leert, leren ook mensen het waarvan het beter is dat ze niet weten hoe vechtsport in elkaar zit. Het soort mensen dat hier in de gym wordt verteld dat ze beter kunnen stoppen, omdat ze iemand op straat kort en klein hebben geslagen. Judo of Jiu-Jitsu zouden logische opties zijn, omdat dit geen vechtsporten zijn, maar vechtkunsten - er zit een compleet andere vorm van onderwijzen achter.


    "My future is the future."

    Gogh schreef:
    Niet als een verplicht vak, maar als een keuzevak zou ik het wel goed vinden. Dan hoeft niet iedereen het te volgen, maar kunnen de mensen die denken dat nodig te hebben of het gewoon leuk vinden daar voor kiezen.


    Ik had het niet beter kunnen verwoorden.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Eens. Dan is er tenminste nog IETS op school dat je wel in de echte wereld nodig hebt.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.