• Mijn ouders gaan scheiden en het wordt niet leuk. Over twee weken ga ik voor 4 maanden naar het buitenland en ik weet gewoon even helemaal niet meer hoe en wat. Help? Hoe deal ik hiermee?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Wat rot! Heel veel sterkte!! Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, als je je rot voelt zou ik er met vrienden over proberen te praten en anders hier op Q misschien?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ah rot hoor. Ik zou zeggen, laat je ouders het vooral uitvechten. Mogelijk is het zelfs een beetje een blessing dat je er een tijdje niet bent, dan heeft het de tijd om even te settelen en ben je niet geforceerd om kanten te kiezen. Zou ook aanraden om je ouders te vragen niet teveel op jou te 'leunen' in de zin van uithuilen/erover praten etc. Want dan voel jij je alleen nog maar erger omdat je ook van de andere kant houd. Het zijn ook volwassenen, dus de taak is aan hun om het te regelen. En praat er inderdaad ook over met vrienden (mogelijk lotgenootjes), lucht je hart voldoende en vertel ook aan je ouders wanneer je iets vervelend vind. Het kind moet sowieso voorop gaan. c: Heel veel sterkte en succes de komende tijd in ieder geval.


    The truth is out there.

    Dat is echt rot voor je... Heel veel sterkte!

    Zorg dat het vooral tussen je ouders blijft. Je kunt ze vragen om jou er zo veel mogelijk buiten te laten. Dan hoef jij je niet verantwoordelijk te voelen voor dingen waar je niks aan kunt doen.
    Daarnaast is het heel fijn als je vraagt om goede afspraken die ook moeten worden nagekomen. Dat geeft duidelijkheid en rust.
    Je kunt aangeven dat je het liefst hebt dat je ouders nog steeds samen blijven overleggen. Want, ook al zijn ze dan gescheiden, ze blijven jouw ouders.
    Het best kun je het gewoon over je heen laten komen. Je kunt aan deze situatie weinig doen, het is niet jouw schuld. Je moet je daarom niet schuldig gaan voelen. Probeer gewoon te genieten tijdens je trip en kom tot rust. Misschien is het juist wel fijn om even weg te zijn. Dan kun jij er nog even rustig over nadenken zonder een kant te hoeven kiezen en dan kunnen zij het een en ander regelen.

    Nogmaals: veel sterkte! Als je ooit eens behoefte hebt om te praten met een lotgenoot, dan mag je me gerust wat sturen.

    Ach nee, wat rot! Ik heb geen idee, maar ik wil je wel even veel sterkte en succes wensen! Moest je ooit willen praten of zo, mijn inbox staat altijd open!


    16 - 09 - '17

    Ik moet nu snel naar een afspraak toe, maar ik zal er zo op reageren.


    † Love? I want to sleep.

    Wat rot voor je. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wens je heel veel sterkte (flower) (H)


    ~My Mind Is Free~

    Is het ook daadwerkelijk een vechtscheiding of is het een echtscheiding?
    Want daar zit namelijk een heel verschil in. Een echtscheiding is dat er namelijk ook schade bij komt kijken aan de partner en wellicht zelfs de kinderen.

    Wat rot voor je en voor je ouders! Ik heb wel enkele tips voor je, echter moet je zelf zien wat je ermee doet.
          Mijn ouders zijn gescheiden toen ik nog jong was, alleen had ik er niet echt erg in dat ze gingen scheiden. Hoewel voor ieder kind dat natuurlijk anders ervaart. De vragen 'Wat moet er nu gebeuren?
    en 'Waar ga ik nu wonen?' kwamen wel telkens in me op.
          Op de vraag wat er nu gaat gebeuren, heb ik wel een antwoord voor je. Voor ieder gezin en type scheiding is het anders en ik weet ook niet of je verblijf in het buitenland ermee te maken heeft, maar je ouders gaan nu afspraken maken. Zoals het beslissen van wat met wie meegaat, wie er voor de kinderen gaat zorgen, hoe ze dat met de financiën doen (het verdelen van eventuele bezittingen en schulden). Daar heb je verder geen betekenis in, dus daar hoef je geen zorgen om te maken. Misschien dat ze een paar gesprekken met je hebben, dat weet ik alleen niet zeker omdat ik niet weet hoe je ouders zijn.

    Hoe je er zelf mee om kan gaan? Wat je vanaf het begin zeker duidelijk moet maken is dat ze niet op je moeten 'leunen'. Allicht is het goed om af en toe eens met ze erover te praten, maar het moet geen habit worden.
          Toen mijn ouders vroeger gingen scheiden, hadden mijn ouders de neiging om met me erover te praten, advies te vragen en naar de ander te vragen om practically boodschappertje te spelen. Ze hebben daar nog steeds de neiging in, en ik kan je zeggen dat het enorm veel energie kost, dus vandaar dat ik zeg dat je dat vanaf het begin moet duidelijk maken.
          Probeer zoveel mogelijk je gedachten te verzetten en dingen te doen die je leuk vindt. Als je jezelf bezighoudt, denk je er amper aan. Laat het gewone leven gewoon doorgaan en hervindt de structuur. Anders blijf je vast in een slomp zitten.
          Als je ermee zit, praat er dan ook vooral over! Niet je gevoelens binnenvetten, want daar heb je jezelf mee en kan het barsten op een slecht moment.
          Mijn moeder en ik hadden vaak een gesprekje met hoe het gaat. Hoewel ik er niet zo mee zat, zag ik wel aan haar dat het veel energie vrat. De situatie van jouw ouders is voor mij onbekend, echter kun je er enigszins wel rekening mee houden dat ze wellicht kapot zijn en ze een antwoord kunnen geven wat jou niet aanstaat.
    Dit hoef je niet met hun te bespreken, je kunt het ook gewoon met vrienden of familie erover praten. Iemand waar jij je fijn en veilig bij voelt.

    Hopelijk heb je hier wat aan en anders mag je me altijd een berichtje sturen! Veel sterkte.

    [ bericht aangepast op 2 mei 2017 - 16:03 ]


    † Love? I want to sleep.

    Als eerste wel heel leuk dat je een tijdje naar het buitenland gaat! Maar wat een rot situatie, het lijkt mij ene kant ook zo moeilijk om dan weg te gaan. Maar ene kant fijn dat je dan weg bent van alles..

    Als kind hoef je geen kant te kiezen, en het is belangrijk dat je ouder dit ook inzien. En zoals hier boven ook al wordt gezegd, dat je ouders niet op je gaan "leunen".

    Heel veel sterkte in ieder geval. (flower)


    Baby I want you to die for my love

    Had je wat aan mijn advies? Is het wat beter met je?


    † Love? I want to sleep.

    Ik denk dat je nog geluk hebt dat je het niet echt hoeft mee te maken, al is het natuurlijk nooit leuk. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als je wilt praten.... <3


    You were born original, don't die as a copy.