• De stelling van deze week luidt:
    Zelfverdediging moet een verplicht vak op de middelbare school worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Eens, wij hebben het al (:

    Nee, ik denk dat er daardoor juist gevechten zullen ontstaan.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ehm, ik denk oneens.
    Het is belangrijk dat je jezelf leert verdedigen, maar om er nou een heel vak van te maken. Ik denk dat dat een beetje overdreven is. Ik heb het wel eens een paar keer met gym gehad, maar in dat geval is het een onderdeel van gym en geen losstaand vak.


    She was always looking for more..

    Ik ben eens maar dat het wel bij gym gedaan word. Dus niet voor een heel jaar maar bv vier lessen elk jaar. Ik debk dat dit goed is. Ook boxen lijkt me slim. Wij hebben dit gehad en ik merkte doordat je alles eruit kon slaan dat je zelfvertrouwen eigenlijk wel wat groeit.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ameliorate schreef:
    Ehm, ik denk oneens.
    Het is belangrijk dat je jezelf leert verdedigen, maar om er nou een heel vak van te maken. Ik denk dat dat een beetje overdreven is. Ik heb het wel eens een paar keer met gym gehad, maar in dat geval is het een onderdeel van gym en geen losstaand vak.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik ben het eens met deze stelling, want je hoort tegenwoordig vaak genoeg dat er weer eens iemand voor niets in elkaar getrapt wordt e.d. Het is absoluut niet verkeerd om te leren wat je in zo'n geval kan doen, gezien het soms zelfs levens kan redden. Als losstaand vak is het misschien wat overdreven, maar als je bijvoorbeeld jaarlijks een aantal lessen met gym hiermee aan de slag gaat is het zeker geen verkeerde zaak.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik vraag me dan wel af waar die uren van komen, want mijn lessenrooster zit propvol. :')
    Ik vind het belangrijk om jezelf te verdedigen, maar om er meteen een vak van te maken...er zijn kinderen die het als hobby doen, dan is dat voor hun alweer overbodig. Als het als middagactiviteit zou gegeven worden, of als seminarie, vind ik het prima. Het is vrijblijvend en je mag zelf kiezen of je gaat of niet. Als vak niet.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2015 - 9:49 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik ben het er deels mee eens,want soms wordt er in mijn buurt echte gevechten gehouden als pesterij actie, en ik vind dat je jezelf wel moet kunnen verdedigen. Maar ik zou dan wel enkel aan kinderen die het nodig hebben zelfverdediging lessen geven


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Nee. Nu zeg je tegen de leerlingen; "Heb je het gevoel dat je jezelf moet verdedigen? Dan gaan we vechten!!!" Zo kunnen leerlingen veel sneller beginnen te vechten ipv het uit te praten als volwassenen. De kans dat ze die zelfverdediging echt nodig hebben, is geloof ik niet zo heel groot.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Madhouses schreef:
    Ik ben het er deels mee eens,want soms wordt er in mijn buurt echte gevechten gehouden als pesterij actie, en ik vind dat je jezelf wel moet kunnen verdedigen. Maar ik zou dan wel enkel aan kinderen die het nodig hebben zelfverdediging lessen geven


    26 - 02 - '16

    Ja, als onderdeel van gym. Eens dus.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik zou het geen vak maken. Maar ik zou het wel actief vast opnemen in lichamelijke opvoeding. Bij ons stond "redden" in het onderdeel van de zwemlessen wel altijd op het programma. Net zoals overlevingslessen voor als je ooit schipbreukeling wordt van een cruise en in het water moet wachten op hulp van een andere boot. Dat was nu bij mij op school. Maar verdedigingslessen heb ik nooit gehad en ik zou het persoonlijk wel heel nuttig vinden als dat in het leerplan vàst zou worden opgenomen (als onderdeel van lichamelijke opvoeding dan). Wij hebben zes jaar aan een stuk altijd dezelfde sporten gehad: turnen, basketbal, zwemmen, volleybal, dansen, lopen en voetbal. Dat komt op den duur zodanig aan je oren uit en ik heb dan wel bewogen, maar ik heb niet echt "iets geleerd" of over overgehouden daaraan. Dus dan kunnen ze evengoed zelfverdediging aanleren. Veel nuttiger. Dat kan levens redden als dat op elke middelbare school wordt aangeleerd. Terwijl koprol zes jaar lang blijven uitvoeren.... Dus oneens dat het een vak moet worden, eens dat het in het vast in het leerplan van lichamelijke opvoeding moet worden opgenomen.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2015 - 11:05 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Niet als een verplicht vak, maar als een keuzevak zou ik het wel goed vinden. Dan hoeft niet iedereen het te volgen, maar kunnen de mensen die denken dat nodig te hebben of het gewoon leuk vinden daar voor kiezen.

    Oneens, Ik ben zelf heel slecht in een sport en een vak als zelfverdediging zou een drama worden bij mij. Je kan het beter mensen laten kiezen, want niet iedereen zal er blij mee zijn.


    Seasons will change, but I shall remain

    Oneens, zo worden de pesters nog machtiger dan ze wellicht al zijn. Bovendien is het een sport die niet bij iedereen past, en het is zonde als je het tegen je wil in moet doen.


    I'll lick the poison from right off your kiss