• De stelling van deze week luidt:
    Zelfverdediging moet een verplicht vak op de middelbare school worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik vind vier lessen zelfverdediging bij gym per schooljaar wel genoeg.
    Als het vak Zelfverdediging ook nog in het lesrooster komt te staan, dan heb je nog meer les..


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik vind dat hier wel aandacht aan mag worden besteed bij gym e.d., maar een vak?!
    Dat betekent dat je er cijfers voor moet halen. Lijkt me niet echt op zijn plaats.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2015 - 15:43 ]


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Square schreef:
    Bijna eens? Ik denk dat het een goed plan zou zijn om leerlingen een cursus te laten doen, maar dat zou wat mij betreft het beste tijdens de sportlessen gedaan kunnen worden, in plaats van er een apart vak van proberen te maken. Daar is geen tijd of plaats voor op roosters, lijkt me. Zolang sport toch verplicht is, kunnen ze net zo goed iets nuttigs doen, in plaats van iedereen zes jaar lang voetbal en trefbal te laten spelen met zo nu en dan een koprol. :')


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    Eens, zo kan je je agressiviteit uiten tijdens een les waar begleiders bij zijn zo ontstaat er minder ruzie


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    Eens het is belangrijk om een paar basis technieken te kunnen gebruiken voor als jeeen keer word. Aangevallen of als je ziet dat een ander word aangevallen en je diegene wilt helpen

    Eens, je moet je wel kunnen verdedigen als iemand je bijvoorbeeld aanvalt of zo. Maar dan alleen om te verdedigen, niet om het voor de lol te gebruiken.

    Aire schreef:
    Ja, als onderdeel van gym. Eens dus.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ik vind dat wel een goede stelling. Zelf zit ik nu bij elkaar opgesteld meer dan zeven jaar op verdedigingssporten (3,5 op taekwondo gezeten en zit nu al 3.5 jaar op Kravmaga) het heeft mij persoonlijk veel zelfvertrouwen gegeven en ik weet dat als een jongen/meisje/man/vrouw mij wil aanvallen ik mij in ieder geval dus danig kan verdedigen dat ik nog veilig thuis kan komen.
    Zeker nu al die filmpjes opduiken en mensen het steeds "normaler"lijken te vinden om iemand aan te vallen ben ik van mening dat het nodig is om jezelf te beschermen. aan de andere kant kan het ook avenrechts werken, aangezien iemand die al geweldadig is nog geweldadiger wordt.
    sowieso zou ik het iedereen aanraden om een verdedigingssport te beoefenen.


    I want my bloody cheese now!^^

    Oneens, er zijn jongeren die het voor verkeerde dingen gebruiken en dat kan leiden tot ernstige gevallen...


    tiptoe through the tulips...

    Een verplicht vak? Zelfverdediging mag van mij best op school komen, goed idee! Maar het lijkt me dan beter dat je mag kiezen of je het doet, niet dat het verplicht is. Sommige mensen hebben namelijk niks met sport, en anderen weer wel.


    *floats away*

    Ik vind dat er aandacht aan besteed moet worden, maar dan heb ik het meer over 1 keer in het jaar. Een verplicht vak lijkt mij eigenlijk alleen maar tegen het hele idee van zelfverdediging in werken. Een keer paar jaar lijkt me meer als voldoende. Maar als losstaand vak overdreven en onnodig.


    My name isn't Luna, but I sure know how to love good.

    Eens, je moet je toch kunnen verweren tijdens een gevecht in de bushalte ofzo

    Eens wij hebben het op school. bij ons heet het rots&water. dan leer je luid en duidelijk stop zeggen en je gevoelens te verbergen als je verdrietig bent ofsow en het is echt super goed. Mijn mentor geeft het en hij is daarvoor op de radio geweest en de baas van dw school is daarvoor op het journaal geweest


    Zendaya

    Half eens, half oneens.
    Eens omdat mensen zich dan kunnen verdedigen tegen pesten en er dus ook minder wordt gepest. Nou, ik weet niet zeker of er dan minder wordt gepest, maar de gepesten kunnen dan ook gewoon afbijten.
    Maar oneens omdat het dan geen verplicht vak moet worden, maar gewoon een onderdeel bij gym of gewoon een vak wat je kan kiezen en niet móet.


    "We lose ourselves in books, we find ourselves there too."

    MoonlightPanda schreef:
    Eens, je moet je toch kunnen verweren tijdens een gevecht in de bushalte ofzo

    Aha, ik weet waar je naar verwijst... ;')


    Ik wil een tuin vol egels