• Hooi! (:

    Samen met mama ben ik laatst naar de hobbybeurs in Assen geweest. Daar zag mama iets dat ze al een hele lange tijd niet meer heeft gezien. 'Encaustic Art' is de naam. Mama werd direct helemaal enthousiast en stelde voor om het samen te doen. En aangezien ik niet vaak meer iets samen doe met mama, stemde ik toe.
    Het is eigenlijk wel heel leuk om te doen, en ik heb dan ook al een best stapeltje kaarten gemaakt! Waarschijnlijk ga ik ze in de toekomst ook verkopen, maar ik ben daar nog niet zeker van. Aangezien ik nu nog niet zo heel goed ben.

    Anyways, wat vinden jullie? Zouden jullie zoiets kopen (mocht je dat nu al willen stuur je maar een PB, lol) en kennen jullie Encaustic Art? Doen jullie het soms zelf ook? ^^

    [ bericht aangepast op 5 maart 2015 - 18:34 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wauw, dat ziet er écht leuk uit! (bloos)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wat mooi!


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Hoe gaat dat in zijn werk? Dat ziet er echt vet moeilijk uit.=')


    You were born original, don't die as a copy.

    Tigresse schreef:
    Wauw, dat ziet er écht leuk uit! (bloos)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    SPECS schreef:
    Hoe gaat dat in zijn werk? Dat ziet er echt vet moeilijk uit.=')


    ©1998

    SPECS schreef:
    Hoe gaat dat in zijn werk? Dat ziet er echt vet moeilijk uit.=')


    Ghehe heb ik expres niet verteld, omdat ik nieuwsgierig ben naar of mensen het zouden kopen als ik het zou verkopen. :Y)

    Maar het is eigenlijk heel simpel! ^^



    Wat heb je nodig?
    - Een speciaal strijkijzer (die niet zo warm wordt en ook geen gaatjes heeft. Valt vast wel te vinden welke je hebben moet wanneer je op 'Encaustic Art' Googled.
    - Bijenwas/wax (hoe spel je het? :"D) in de kleuren die je leuk vindt
    - Speciaal glad papier. Fotopapier glad zegmaar.


    Je verwarmd het strijkijzer en doet er de wax op. Je kunt er één kleur op doen, maar ook meerderen. Als je er meerdere kleuren op doet, dan gaat dat mengen.
    Vervolgens ga je met het strijkijzer op het papier en is er vanalles dat je doen kunt. Eigenlijk valt dat al wel op de foto's die ik gemaakt heb te zien, wat je zoal maken kunt. Als je het gaat Googlen zul je heuze kunstwerken tegenkomen dat mensen hebben gemaakt. Zo goed dat je haast niet geloven kunt dat het met een strijkijzer gemaakt is!

    Mocht je vinden dat je kaart goed gelukt is en je bent tevreden met het resultaat, dan stop je ermee en veeg je het strijkijzer schoon met een tissue. Het is ook handig om even met een tissue op de kaart te strijken. Aangezien de wax al na een paar seconden droog is, kun je dit met gemak doen. Het zorgt ervoor dat het glimmende effect wat langer blijft en het niet direct dof wordt. ^^




    Simpel, niet waar? En nog onwijs leuk ook! :3

    [ bericht aangepast op 5 maart 2015 - 18:47 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Thanks all! :3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Tigresse schreef:
    Wauw, dat ziet er écht leuk uit! (bloos)


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Lol, ik had eerst "nieuwe baby samen met mama" geleden. Dat klonk zo raar, haha.
    Maar je kaarten zijn echt super mooi, wow!


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Zweinstein schreef:
    (...)

    Ghehe heb ik expres niet verteld, omdat ik nieuwsgierig ben naar of mensen het zouden kopen als ik het zou verkopen. :Y)

    Maar het is eigenlijk heel simpel! ^^



    Wat heb je nodig?
    - Een speciaal strijkijzer (die niet zo warm wordt en ook geen gaatjes heeft. Valt vast wel te vinden welke je hebben moet wanneer je op 'Encaustic Art' Googled.
    - Bijenwas/wax (hoe spel je het? :"D) in de kleuren die je leuk vindt
    - Speciaal glad papier. Fotopapier glad zegmaar.


    Je verwarmd het strijkijzer en doet er de wax op. Je kunt er één kleur op doen, maar ook meerderen. Als je er meerdere kleuren op doet, dan gaat dat mengen.
    Vervolgens ga je met het strijkijzer op het papier en is er vanalles dat je doen kunt. Eigenlijk valt dat al wel op de foto's die ik gemaakt heb te zien, wat je zoal maken kunt. Als je het gaat Googlen zul je heuze kunstwerken tegenkomen dat mensen hebben gemaakt. Zo goed dat je haast niet geloven kunt dat het met een strijkijzer gemaakt is!

    Mocht je vinden dat je kaart goed gelukt is en je bent tevreden met het resultaat, dan stop je ermee en veeg je het strijkijzer schoon met een tissue. Het is ook handig om even met een tissue op de kaart te strijken. Aangezien de wax al na een paar seconden droog is, kun je dit met gemak doen. Het zorgt ervoor dat het glimmende effect wat langer blijft en het niet direct dof wordt. ^^




    Simpel, niet waar? En nog onwijs leuk ook! :3


    Zoiets dacht ik al!:Y) Ik mag helaas niet snel via internet kopen en ik verveel me de laatste tijd te pletter dus ja.=') Klinkt als iets om uit te proberen maar ik denk dat zo een strijkijzer niet bepaald goedkoop is.=') Als je wilt verkopen zou ik Etsy gebruiken trouwens.=3


    You were born original, don't die as a copy.

    Retrouvailles schreef:
    Lol, ik had eerst "nieuwe baby samen met mama" geleden. Dat klonk zo raar, haha.
    Maar je kaarten zijn echt super mooi, wow!


    .... o.O' uuh nee. Gelukkig niet. :'D

    But thanksies! c:


    SPECS schreef:
    (...)

    Zoiets dacht ik al!:Y) Ik mag helaas niet snel via internet kopen en ik verveel me de laatste tijd te pletter dus ja.=') Klinkt als iets om uit te proberen maar ik denk dat zo een strijkijzer niet bepaald goedkoop is.=') Als je wilt verkopen zou ik Etsy gebruiken trouwens.=3


    Haha logisch. Ik vraag ook niet of jullie het willen kopen. Oke eigenlijk wel. Maar zo bedoel ik het niet helemáál. Ik ben gewoon benieuwd dat áls ik besluit ze te gaan verkopen, of er een beetje interesse in zou zijn. ^^ Waarschijnlijk ga ik ze dan op de markt verkopen of mensen kunnen bij me bestellen via email ofseu. Ik ga binnenkort toch de markten weer op met mijn accordeon.

    Het strijkijzer was afgerond 30 euro. De wax/was/whatever 17eurozoveel maar 1 zo'n blokje is voor iets meer dan een euro te koop. En het papier verschilt. Wij betaalden geloof ik zo'n 12 euro voor 100 velletjes.

    Wat is Etsy? (:

    [ bericht aangepast op 5 maart 2015 - 18:59 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Oh, wauw! Ze zien er echt supergaaf uit, daar zou ik er wel een paar van willen kopen hoor.


    Your make-up is terrible

    Zweinstein schreef:
    (...)

    Haha logisch. Ik vraag ook niet of jullie het willen kopen. Maar ik ben gewoon benieuwd dat áls ik besluit ze te gaan verkopen, of er een beetje interesse in zou zijn. ^^
    Het strijkijzer was afgerond 30 euro. De wax/was/whatever 17eurozoveel maar 1 zo'n blokje is voor iets meer dan een euro te koop. En het papier verschilt. Wij betaalden geloof ik zo'n 12 euro voor 100 velletjes.

    Wat is Etsy? (:


    Nou ja het is wel erg mooi, kan me niet voorstellen dat er helemaal geen interesse voor zou zijn.(: Www.Etsy.com Daar kun je dingen kopen/verkopen over de hele wereld.:Y) Echt handig.(: Dat klinkt voor mij best duur.x'D Maar ik ben dan ook een tiener met normaal gezien een minimum loon en nu geen baan, dus ja.=')


    You were born original, don't die as a copy.

    @Nikki
    Dankje! :3


    @Jolijn
    Ik zal eens een kijkje nemen op die site, dankjewel! _O_ En jup, als ik het zelf had moeten betalen had ik ook nog even door moeten sparen hoor. Maar ik gebruik het wel dusdanig veel dat ik het 't geld wel waard vind. c: En de aanschaf is inderdaad duur, maar je hebt er gewoon heel veel plezier van! ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Zweinstein schreef:
    @Nikki
    Dankje! :3


    @Jolijn
    Ik zal eens een kijkje nemen op die site, dankjewel! _O_ En jup, als ik het zelf had moeten betalen had ik ook nog even door moeten sparen hoor. Maar ik gebruik het wel dusdanig veel dat ik het 't geld wel waard vind. c: En de aanschaf is inderdaad duur, maar je hebt er gewoon heel veel plezier van! ^^


    Graag gedaan.(: Nou ja, als ik een baantje vind dan zal ik het eens overwegen.='D Voorlopig kan ik het even niet betalen, of nou ja dat kan ik wel want ik heb wel flink wat geld staan op mijn pinpas, maar dat wil ik er niet door heen jagen.:Y)


    You were born original, don't die as a copy.