• Gister was ik een dagje aan het shoppen. Onder andere opzoek naar een blauwachtige stoffenbroek. Dus geen (lichtblauwe)spijkerbroek, en ook geen stretchbroek.

    Waarom geen stretchbroek? Omdat die precies laten zien hoe je benen er uit zien. Ik weet van mezelf dat ik er, zeker nu ik een paar kilo afgevallen ben, in goede kleding, mooi uit kan zien. Maar niet in die broeken. Dan lijkt het net of die paar kilo's weer aan zitten.

    De twee dames van middelbare leeftijd die probeerden aan mij een blauwe broek te verkopen, kwamen aanzetten met stretchbroeken, en ik vond ze dus niet mooi. Zij begrepen niet wat ik bedoelde. Ze kwamen aanzetten met zinnen als 'Ja, dat is gewoon de stretchbroek'. Ja, dus omdat het 'de stretchbroek' is, is het geoorloofd om er niet uit te zien?

    Begrijp me niet verkeerd. Er zijn vast meiden die er beeldig uit zien in die broeken. Maar dat zijn een heel ander type dames als de wat stevigere meiden zoals ik. Dat is gewoon een bepaald type bouw. Ik vraag me af waarom zo'n winkelmedewerkster dat niet door heeft. Ze heeft inmiddels toch al wel aardig wat mensen met verschillende soorten figuren in haar winkel gehad?

    Iemand die dit verhaal van 'de meiden met verschillende figuren' herkent? Of sterker nog, dit verhaal herkent, inclusief verkoopmedewerkers die niet zien dat een bepaald soort kledingstuk jou niet mooi staat?

    - Emma.

    p.s. Een blauwe broek die mij mooi staat heb ik nog steeds niet gevonden ):

    Bij verkoopmedewerkers weet ik nooit zeker of ze me iets aanraden dat me daadwerkelijk goed staat, of dat ze me gewoon iets geven waarmee ze het meeste kunnen verdienen. Dus ja, ik herken het wel. Toen ik mijn galajurk moest kopen en ik duidelijk niet blij was met een jurk die ik aanhad, zei een verkoopster dat die jurk écht voor mij was gemaakt. Je zou toch zeggen dat -dat niet zo is, wanneer het gezicht van de klant boekdelen spreekt. :')

    Heb je trouwens al eens bij MS gekeken? Daar hebben ze hele leuke kleding voor vrouwen die wat steviger gebouwd zijn. (:

    [ bericht aangepast op 12 april 2015 - 11:25 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Zo een verkoopmedewerkster heet mijn moeder, zij probeert me ook altijd dingen aan te smeren die me echt niet staan en flatteren (en ze vind het gek dat ik al jaren niet meer met haar wil winkelen). Maar ja die verkoopmedewerkers willen natuurlijk gewoon verkopen, of je het staat of niet. Maar persoonlijk snap ik ook niet wat ze denken te bereiken als je het overduidelijk niks vind en ze je nog proberen te overtuigen.


    Can't control my second personality

    Ik werk zelf in een kledingwinkel en ik ben er meestal wel eerlijk in als iets iemand niet staat, maar ik heb ook collega's die het gewoon altijd "beeldig" vinden staan (tenzij ze natuurlijk een grote maat of duurder model hebben dat beter zit). Maar ja, misschien is dat wel de reden dat ze me kassa hebben gezet xd
    Zelf heb ik overgewicht en ik weet gewoon wat me wel en niet staat, maar van de week was er ook een vrouw die mij persè een jurk probeerde aan te smeren (terwijl die me echt niet stond), het is zo frustrerend...


    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

    Heel herkenbaar. Ik heb meer een peer figuur, waardoor ik minstens een/twee maten groter moet hebben in broeken. Stretchbroek staat vreselijk bij mij. Altijd erg strak om mijn benen en heupen, maar veel te los bij mijn buik. En toch willen ze het mij altijd aansmeren :/.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik heb de vuistregel dat ik me alleen maar laat helpen tijdens het shoppen voor bh's, want die winkelmedewerkers zijn volgens mij de enige die het wat kan schelen of een kledingstuk wel echt goed past. (cat) Helaas is mijn moeder ook heel goed in het uitkiezen van verschrikkelijke kleding. Strakke stretchtopjes die al uitlubberen bij het idee dat ze ooit rond mijn buik en borsten moeten passen, lage broeken waar alles overheen gaat hangen... geen wonder dat ik shoppen haat. :') Wel jammer dat je die broek nog steeds niet hebt gevonden, hopelijk kom je snel een leuke, goede winkel tegen! ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Ik heb de vuistregel dat ik me alleen maar laat helpen tijdens het shoppen voor bh's, want die winkelmedewerkers zijn volgens mij de enige die het wat kan schelen of een kledingstuk wel echt goed past. (cat) Helaas is mijn moeder ook heel goed in het uitkiezen van verschrikkelijke kleding. Strakke stretchtopjes die al uitlubberen bij het idee dat ze ooit rond mijn buik en borsten moeten passen, lage broeken waar alles overheen gaat hangen... geen wonder dat ik shoppen haat. :') Wel jammer dat je die broek nog steeds niet hebt gevonden, hopelijk kom je snel een leuke, goede winkel tegen! ^^

    Nou, ik heb gister ook bh's gekocht en de dame die me hielp kwam juist aanzetten met kanten bh's die niet lekker en niet mooi zaten, terwijl ik al gekozen had voor een bh die wel lekker zat. Dus volgens mij had zij een ander beeld van een goede bh dan ik x'D

    Krull schreef:
    (...)
    Nou, ik heb gister ook bh's gekocht en de dame die me hielp kwam juist aanzetten met kanten bh's die niet lekker en niet mooi zaten, terwijl ik al gekozen had voor een bh die wel lekker zat. Dus volgens mij had zij een ander beeld van een goede bh dan ik x'D


    Echt? Wauw, dat is wel vervelend, inderdaad. Ik geloof dat het in de bh verkoperswereld echt het een of het ander is - van wat ik tot nu heb gehoord, hebben mensen of een hele leuke verkoopster, of juist iemand die totaal niet weet wat de klant wilt. ><


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik haat het als een medewerker komt aanzetten met een broek in 'mijn' maat, want dat kan ze zo zien. Vervolgens krijg ik die broek niet eens over mijn heupen en is het gevolg dat ik me dik voel. Ik snap niet waarom ze niet gewoon de maat halen waar ik om vraag. Maar het is inderdaad vervelend als ze je ook nog on flatteuze kleding aan proberen te smeren.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Herkenbaar ja.. lastig. Ik laat eigenlijk vrijwel nooit iemand me helpen. Gewoon omdat ik zelf wel weet of het er goed uit ziet of niet, en anders neem ik mijn zus of een vriendin daarvoor mee. Want inderdaad, de verkopers kunnen vaak ook niet geheel eerlijk zijn.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Chandler schreef:
    Ik haat het als een medewerker komt aanzetten met een broek in 'mijn' maat, want dat kan ze zo zien. Vervolgens krijg ik die broek niet eens over mijn heupen en is het gevolg dat ik me dik voel. Ik snap niet waarom ze niet gewoon de maat halen waar ik om vraag. Maar het is inderdaad vervelend als ze je ook nog on flatteuze kleding aan proberen te smeren.

    Haha, zowaar.

    Toen ik 'nee' zei tegen die stretchbroek kwamen ze met een spijkerbroek aanzetten. Die kreeg ik maar halverwege aan, en vervolgens nauwelijks meer uit. Ze zei 'geef die maar aan mij als je hem uit hebt', ik zei 'ja, als ik hem uit krijg' x'D

    Maar bijv maat 42 is echt niet per se voor dikke mensen. Sommige mensen zijn gewoon groot gebouwd en zullen nooit in maatje 36 passen.

    Haha daarom zoek ik ook altijd zelf kleding uit :') ik vraag nooit advies aan de verkopers, want die willen je alleen maar geld uit laten geven.

    Maar dan bestaat er ook nog zoiets als moeders :') ik ga nooit met mn moeder winkelen, maar vorig jaar kocht m'n moeder altijd kleding voor m'n oma; en als mn oma het niet aan wilde kreeg ik het. Dus nu hangt er bij mij in de kast een blauwe linnenbroek met ontzettend wijde pijpen die helemaal om mijn voeten gaan zitten als ik loop en hij zit ook gewoon niet lekker :') heb hem een keer aangehad en ik haat hem echt vanuit mn hart :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wat vervelend dat die verkoopsters je broeken probeerden aan te smeren die je niet staan. Volgende keer misschien vragen of ze hun bril thuis zijn vergeten?

    Ik laat mij nooit door iemand helpen, ik weet zelf wat ik mooi vind en ik ben het soms niet eens met mijzelf.

    Mijn moeder gaat vaak mee shoppen, sommige kledingstukken dragen we ook van elkaar. Maar dat zijn vaak truien of t-shirts, qua broeken verschillen we van smaak.

    Ik hoop dat je een mooie broek vind die jou mooi staat en blauw is.


    Physics is awesome

    JA IK!
    In Turkije een paar jaar terug (toen ik nog aardig wat meer woog dan nu) probeerde die Turk me een veel te strakke top aan te smeren, onder het mom van dat 'ik me gerust wat vrouwelijker mocht kleden.' My answer: NOPE.
    Ik zag eruit als een veel te dikke tante uit een achterbuurt die niet weet wat ze kan hebben. Nothin' positive dus.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik kan me echt geen een keer herinneren dat de winkelbediende me kwam helpen o.o Ik ga denk ik enkel naar plaatsen waar dat niet gebeurt.


    effort never betrays you

    En dat is precies de reden waarom ik altijd met mijn moeder kleren gaat kopen. Dan zeg de verkoopster van hoe geweldig het me wel niet staat en dan zeg mijn moeder de waarheid. Dat het me afschuwelijk staat. Dan weet ik meteen wat voor type verkoopster ik heb. Echt, ik haat het als verkopers tegen me liegen.

    [ bericht aangepast op 12 april 2015 - 14:41 ]


    -