• Regels van het MSV


    Hallo allemaal!

    Het concept van een meespeelverhaal is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd, maar er wordt nog weinig mee gedaan. Ik denk dat het onder andere komt doordat mensen het een beetje schuwen, omdat ze zo gewend zijn aan RPG's. Daarom heb ik een MSV aangemaakt om de manier van werken, schrijven, etc. te 'leren kennen' en erachter te komen waar je voorkeur ligt: bij de RPG's of bij de MSV's (of een combi, natuurlijk).

    Wat is een meespeelverhaal/MSV?
    In dit topic staat uitgebreid beschreven wat een MSV is. Onder de spoiler-knop staat de conclusie van het verhaal dat Underhill geschreven heeft.

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.


    Waarom een MSV?
    Wat voor mij echt heel zwaar weegt in dit concept, is het samen schrijven aan één geheel. Een RPG is voor mij te veel afhankelijk van de RPG-starter. Vaak maakt die persoon alle belangrijke beslissingen, terwijl dat bij een MSV samen wordt gemaakt. Bovendien wordt het in de derde persoon geschreven, waardoor het ook een écht, goedlopend verhaal wordt. Eén van de MSV's waar ik aan mee heb geschreven, is zelfs uitgegeven.

    Waarom dít MSV?
    Dit meespeelverhaal start ik om te kijken of ik de MSV's onder een groter publiek kan krijgen. Ik heb jarenlang met plezier aan meespeelverhalen geschreven en ik schrijf er nog steeds met plezier aan en dat plezier wil ik graag overbrengen op een groter publiek. Er zullen meer mensen zijn bij wie het concept beter zal passen dan een RPG (al zal dat niet bij iedereen zijn) en ik wil iedereen de mogelijkheid geven om dat te ontdekken.

    Het idee
    Dit meespeelverhaal zal gaan over een groep jongeren die zes weken op jongerenkamp gaat. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, maar verder is ieder personage vrij om te doen wat hij/zij zelf wil. De afzonderlijke jongeren kennen elkaar in principe niet.
    Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat het alle kanten op kan. We kunnen samen beslissen wat voor activiteiten er zullen plaatsvinden en waar ze heen gaan e.d. Verder verloopt het verhaal gewoon zoals we dat zelf willen!
    Het lijkt me het handigste als de leeftijd van de personages tussen de 18-21 jaar zit, omdat je dan geen problemen hebt met dat ze geen alcohol zouden mogen benuttigen e.d.

    De regels
    In principe zijn er weinig regels aan MSV's, behalve dat het dus in de derde persoon geschreven wordt en dat men niet de reacties van anderen overneemt in je eigen stukje. Wat ik echter wel, voor dit verhaal, als eisen stel:
    - Voorlopig maximaal twee personages per persoon. Dit is weinig, maar om niet direct de weg kwijt te raken, lijkt me dit het verstandigste. Mocht het goed lopen en mocht iedereen de personages hebben leren kennen, dan kunnen we altijd overwegen om meer mensen langs te laten komen.
    - Probeer zoveel mogelijk alle stukjes te lezen van je mede-auteurs! Op die manier raak je de draad niet kwijt en leer je de andere personages ook kennen (we schrijven immers met z'n allen één verhaal). Bovendien weet je dan ook waar alle personages zijn en hoef je niet te vragen naar wie je je personage moet schrijven, omdat je wel weet waar hij/zij heen kan.
    - We schrijven in één tijd (tegenwoordige tijd of verleden tijd). Welke van de twee, dat hangt af van de voorkeuren van de mensen die met dit MSV meeschrijven, dus daar moeten we nog over overleggen.

    Het personage
    Omdat ik het niet te ingewikkeld wil maken, moet je, als je mee wilt doen, een vrij korte karakterlijst invullen. Je hoeft mij verder niet om toestemming te vragen of je een jongen of een meisje mag, want dat mag je zelf weten!

    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    Vragen?
    Heb je nog vragen over het concept, dit verhaal of wat dan ook? Je mag ze altijd stellen. Het liefst in het infotopic wat ik hierover ga aanmaken of een privébericht, zodat dit topic niet helemaal vol raakt met posts en je de personages niet meer terug kunt vinden. Ik ga ook een rollenstory aanmaken, waar iedereen zijn/haar personage kan neerzetten. Dan wordt het nog makkelijker om informatie over de personages te vinden!

    Het rollentopic
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    De rollenstory

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5


    Personages
    Danny Maessen - Irma
    Eli Rasmussen – Alica
    Elly Lee - Marleen
    Lee Broadsword - Natas
    Lucie de Wit - Irma
    Mandy Jaspers – Alicia
    Rudie Clarks - Marjanne
    Tanja van den Ochtend - Natas
    Tommie Roodenburg - Natas
    Ygritte Hendriksen - Alicia

    Huisindeling
    Huisje 1: Tommie, Mandy, Lucie, Elly, Danny
    Huisje 2: Ygritte, Lee, Rudie, Tanja, Eli

    (Voorlopige) indeling van de huisjes:




    [ bericht aangepast op 30 mei 2016 - 11:20 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)
    Dan houden we haar er gewoon passief in. :Y)
    Ik vind Elly veel te leuk c;


    Aw, dat is heel leuk om te horen!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Zo doen? (:

    Huisje 1: Tommie, Mandy, Lucie, Elly, nieuw personage Irma
    Huisje 2: Ygritte, Lee, Danny, Rudie, Tanja, Eli


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik vind het prima! Maar hoe gaan we dat doen? Worden ze in het verhaal ook ineens opnieuw verdeeld?
    Misschien ook handig om de usernames weer wat aan te passen?
    (A)


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Tholomew schreef:
    Ik vind het prima! Maar hoe gaan we dat doen? Worden ze in het verhaal ook ineens opnieuw verdeeld?
    Misschien ook handig om de usernames weer wat aan te passen?
    (A)


    Dat kan wel, toch? Dat er twee huisjes last hebben van overstroming ofzo. Of alle huisjes en dus moeten ze verhuizen naar twee grotere huisjes.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ja precies, wateroverlast ofzo. :'P
    Ik zal de usernames weghalen xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    *Doet vreugdedansje bij het zien van nieuwe reacties*
    Oké, misschien moet ik opzoek naar een hobby :P

    Even ontopic... Danny staat niet tussen de personages ;)
    Huisjes indeling is prima :)

    [ bericht aangepast op 18 april 2016 - 17:31 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Topplan!


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Er gingen twee dagen voorbij. Tommie had het wel naar zijn zin bij zijn huisgenoten: hij mocht hen graag. Helaas moest Asphodel vertrekken omdat zijn moeder plotseling ziek was geworden. Nog voordat hij hem kon missen, werd zijn plek door ene Danny opgevuld. Het was een heel ander type dan Asphodel, maar Tommie had geen problemen met hem.
    Gisteren was een absurde dag geweest. Hoewel ze eigenlijk een excursie zouden maken, viel dat plan letterlijk in het water door wateroverlast in een van de huisjes. Sommigen waren ze onthutst dat ze "schoongenoeg hadden van dit kamp" en waren met hun natte spullen vertrokken. De anderen werden over de huisjes verdeeld, al had Tommie er niet nog meer nieuwe huisgenoten bijgekregen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    De eerste stralen van de zon drongen zich door haar gordijnen en Lucie rekte zich loom uit. Gister was een hectische dag geweest. Ze stonden helemaal klaar om te vertrekken op een excursie toen mensen naar buiten kwamen met klachten van wateroverlast. Blijkbaar waren sommige mensen daardoor al helemaal klaar met het kamp. Ze had ontzettend gebaald toen ze Daan met een koffer had zien slepen en was naar hem toe gegaan, maar kon hem niet overtuigen om te blijven. Ze bleven met twee huisjes over. Lucie was blij dat in hun huisje weinig veranderd was, alhoewel ze niet wist wat ze van haar nieuwe huisgenoot moest vinden. Het belangrijkste was dat Elly, Tommie en Mandy gebleven waren. Ze was gehecht geraakt aan haar huisgenootjes.
    Lucie liet zich uit bed glijden kleedde zich aan. Ze gokte erop dat haar huisgenoten nog niet wakker waren en liep zo stil mogelijk de trap af. Beneden dekte ze de ontbijttafel waarna ze zich op de bank nestelde met een boek dat ze had meegenomen.


    Danny zit in 2 huisjes :)

    [ bericht aangepast op 29 mei 2016 - 22:25 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Oeps haha. Nu niet meer. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Danny keek verveeld naar het plafond. Het was vroeg wakker voor zijn doen, maar hij was ook nog nooit zo vroeg naar bed gegaan. Zijn kamer rook muf en hing vol met kleding. Gisteren had hij alles gewassen om het vieze water van de overstroming eruit te krijgen. Hij stond op en voelde aan zijn kleding en grijnsde tevreden toen die droog bleken te zijn. Hij douchte zich en kleedde zich aan. Het klonk nog behoorlijk stil in huis. Hij had de neiging om op zoek te gaan naar boxen om met zijn muziek de boel wakker te schudden, maar dat leek hem niet zo'n goed idee voor de eerste dag. Tevreden keek hij naar zijn spiegelbeeld toen zijn haar in model zat.
    Hij liep de trap af en keek verbaasd op toen hij zag dat er al een van zijn huisgenoten wakker was. Hij groette het meisje terwijl hij naar een andere bank liep. Toen hij haar blik echter zag had hij al geen zin meer om met haar te praten. Ze keek hem twijfelend aan en toen ze haar mond opendeed bevestigde ze Danny's gedachten. Haar stem klonk onzeker en gespannen. Het liefst was hij meteen weggelopen maar hij kon het niet maken om zijn huisgenoten nu al te negeren dus deed hij zich de moeite om haar een paar vragen te stellen over het boek dat ze las. Ze vertelde er kort over en stelde hem een paar onnozele vragen.

    Na een minuut of 5 gaf hij aan dat hij nicotine nodig had en liep naar buiten. Hij had zijn vrouwelijke huisgenoten wel gezien maar hij had nog niet echt contact met hen gehad. Ze waren alle drie leuk om te zien, en hij hoopte vanuit de grond van zijn hart dat de andere twee iets minder saai waren. Waarom zou je op kamp gaan om alleen maar een boek te lezen? Tot nu toe stond Tanja bovenaan om te veroveren. Die meid had pit! Niet dat hij van plan was om de hele vakantie zich alleen maar op haar te focussen.
    Zijn mening over zijn mannelijke campinggenoten stond hem ook wel aan. Hoewel hij zich afvroeg waarom Tommie en Rudie hun haar wit hadden geverfd bleken het beider leuke gasten te zijn. Hij begon er bijna zin in te krijgen. Toen zijn sigaret op was dacht hij erover na om naar binnen te gaan maar hij had geen zin in weer een suffe conversatie. Hij plofte neer op een tuinstoel en sloot zijn ogen.


    The thing you do mean something to people -Ncis