• Regels van het MSV


    Hallo allemaal!

    Het concept van een meespeelverhaal is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd, maar er wordt nog weinig mee gedaan. Ik denk dat het onder andere komt doordat mensen het een beetje schuwen, omdat ze zo gewend zijn aan RPG's. Daarom heb ik een MSV aangemaakt om de manier van werken, schrijven, etc. te 'leren kennen' en erachter te komen waar je voorkeur ligt: bij de RPG's of bij de MSV's (of een combi, natuurlijk).

    Wat is een meespeelverhaal/MSV?
    In dit topic staat uitgebreid beschreven wat een MSV is. Onder de spoiler-knop staat de conclusie van het verhaal dat Underhill geschreven heeft.

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.


    Waarom een MSV?
    Wat voor mij echt heel zwaar weegt in dit concept, is het samen schrijven aan één geheel. Een RPG is voor mij te veel afhankelijk van de RPG-starter. Vaak maakt die persoon alle belangrijke beslissingen, terwijl dat bij een MSV samen wordt gemaakt. Bovendien wordt het in de derde persoon geschreven, waardoor het ook een écht, goedlopend verhaal wordt. Eén van de MSV's waar ik aan mee heb geschreven, is zelfs uitgegeven.

    Waarom dít MSV?
    Dit meespeelverhaal start ik om te kijken of ik de MSV's onder een groter publiek kan krijgen. Ik heb jarenlang met plezier aan meespeelverhalen geschreven en ik schrijf er nog steeds met plezier aan en dat plezier wil ik graag overbrengen op een groter publiek. Er zullen meer mensen zijn bij wie het concept beter zal passen dan een RPG (al zal dat niet bij iedereen zijn) en ik wil iedereen de mogelijkheid geven om dat te ontdekken.

    Het idee
    Dit meespeelverhaal zal gaan over een groep jongeren die zes weken op jongerenkamp gaat. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, maar verder is ieder personage vrij om te doen wat hij/zij zelf wil. De afzonderlijke jongeren kennen elkaar in principe niet.
    Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat het alle kanten op kan. We kunnen samen beslissen wat voor activiteiten er zullen plaatsvinden en waar ze heen gaan e.d. Verder verloopt het verhaal gewoon zoals we dat zelf willen!
    Het lijkt me het handigste als de leeftijd van de personages tussen de 18-21 jaar zit, omdat je dan geen problemen hebt met dat ze geen alcohol zouden mogen benuttigen e.d.

    De regels
    In principe zijn er weinig regels aan MSV's, behalve dat het dus in de derde persoon geschreven wordt en dat men niet de reacties van anderen overneemt in je eigen stukje. Wat ik echter wel, voor dit verhaal, als eisen stel:
    - Voorlopig maximaal twee personages per persoon. Dit is weinig, maar om niet direct de weg kwijt te raken, lijkt me dit het verstandigste. Mocht het goed lopen en mocht iedereen de personages hebben leren kennen, dan kunnen we altijd overwegen om meer mensen langs te laten komen.
    - Probeer zoveel mogelijk alle stukjes te lezen van je mede-auteurs! Op die manier raak je de draad niet kwijt en leer je de andere personages ook kennen (we schrijven immers met z'n allen één verhaal). Bovendien weet je dan ook waar alle personages zijn en hoef je niet te vragen naar wie je je personage moet schrijven, omdat je wel weet waar hij/zij heen kan.
    - We schrijven in één tijd (tegenwoordige tijd of verleden tijd). Welke van de twee, dat hangt af van de voorkeuren van de mensen die met dit MSV meeschrijven, dus daar moeten we nog over overleggen.

    Het personage
    Omdat ik het niet te ingewikkeld wil maken, moet je, als je mee wilt doen, een vrij korte karakterlijst invullen. Je hoeft mij verder niet om toestemming te vragen of je een jongen of een meisje mag, want dat mag je zelf weten!

    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    Vragen?
    Heb je nog vragen over het concept, dit verhaal of wat dan ook? Je mag ze altijd stellen. Het liefst in het infotopic wat ik hierover ga aanmaken of een privébericht, zodat dit topic niet helemaal vol raakt met posts en je de personages niet meer terug kunt vinden. Ik ga ook een rollenstory aanmaken, waar iedereen zijn/haar personage kan neerzetten. Dan wordt het nog makkelijker om informatie over de personages te vinden!

    Het rollentopic
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    De rollenstory

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5


    Personages
    Danny Maessen - Irma
    Eli Rasmussen – Alica
    Elly Lee - Marleen
    Lee Broadsword - Natas
    Lucie de Wit - Irma
    Mandy Jaspers – Alicia
    Rudie Clarks - Marjanne
    Tanja van den Ochtend - Natas
    Tommie Roodenburg - Natas
    Ygritte Hendriksen - Alicia

    Huisindeling
    Huisje 1: Tommie, Mandy, Lucie, Elly, Danny
    Huisje 2: Ygritte, Lee, Rudie, Tanja, Eli

    (Voorlopige) indeling van de huisjes:




    [ bericht aangepast op 30 mei 2016 - 11:20 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mandy voelde dat ze bloosde toen Lee sorry zei.
    Toen Yigritte dat zag, kon ze het niet laten om haar vriendin nat te spetteren. Ze wilde niet sat Lee het ook zou zien. Zelfs niet als het niets te betekenen zou hebben.
    Mandy slaakte een gesmoord kreetje en veegde het water uit haar gezicht.
    'Sorry!' zei Ygritte vlug, maar ze kon er okk wel om lachen al deed e dat niet.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Doorgaans serveer ik geen mensen,' grinnikte Lee. 'Maar mocht je een iemand's hoofd op een bord willen zien dan zou ik dat natuurlijk kunnen heroverwegen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kala = Timiligare


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lucie voelde een kleur naar haar wangen trekken. "euhm sorry, ik bedoelde natuurlijk, wat is je specialiteit?“


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Tommie moest lachen om Lucies vergissing. Ze oogde een beetje zenuwachtig, vond hij. Lee had wel vaker die uitdrukking op mensen, wat hij wel jammer vond. Hij had een goed hart.
    'Ik vind je lasagne het beste,' deelde hij zijn mening. 'Nom nom nom.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Even tussendoor, Irma en Marleen, zouden jullie het zien zitten om nog een personage aan te maken? De personages die niet steeds in interactie zijn met Lucie en Elly hebben dan misschien iets meer speelmogelijkheden. Gezien er zoveel mensen gestopt zijn, denk ik dat twee extra personages wel mogelijkheden zouden kunnen geven.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik denk niet dat deze tocht nog iets wordt,' zei Rudie teleurgesteld tegen Tanja toen ze met haar pijnlijke voet pogingen deed om een kano te water te laten, maar steeds vloekte als het muslukte. 'Misschien kunnen we beter iets anders gaan doen? Ik heb spelletjes mee!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Vikings schreef:
    Even tussendoor, Irma en Marleen, zouden jullie het zien zitten om nog een personage aan te maken? De personages die niet steeds in interactie zijn met Lucie en Elly hebben dan misschien iets meer speelmogelijkheden. Gezien er zoveel mensen gestopt zijn, denk ik dat twee extra personages wel mogelijkheden zouden kunnen geven.^^


    Ik zal even kijken. Ik heb nu tentamenweken, dus ik heb niet zo heel veel tijd nu (ik moet ook niet op quizlet zitten, haha)


    Rest in Peace, Son of Gondor

    ik wil ook best nog 1 of 2 karakters aanmaken.. Als ik inspiratie heb


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Dat zou leuk zijn!^^


    Tanja slaakte een zucht. Lekker begin van de vakantie. En dan stelde hij ook nog voor om spelletjes te gaan spelen, alsof ze twaalf waren.
    'Goed dan,' mokte ze. Hij kon immers ook in een kano stappen en wegvaren, dus Rudie was zo slecht nog niet. 'Laten we spelletjes gaan doen.'
    Ze slaagde er niet in om haar weerzin helemaal te verbloemen


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Houd je niet van spelletjes?' vroeg Rudie verbaasd. Hij kon het zich niet voorstellen; hij was gek op spelletjes.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    "Ik hou van lasagne." riep Lucie vrolijk uit. Voor een seconde vergat ze even haar angst, maar hij kwam terug zo snel hij gekomen was. "Van de Lidl tenminste. Dat is de lekkerste lasagne die ik tot nu toe gehad heb." ze ergerde zich aan zichzelf. Ze begon weer zinloos te raaskallen.
    'stel je niet aan, vanaf nu ga je normaal doen!' zei het ene stemmetje in haar hoofd. 'niks te ja maar, je gaat normaal doen en zoekt uit waarom je je zo gedraagt in zijn buurt. Je bent geen 12 meer.'
    Ze zuchtte bij haar eigen besluit en zocht naar woorden. "Ik vind het wel leuk dat jij vanavond voor ons komt koken, ik ben benieuwd!"

    [ bericht aangepast op 9 nov 2015 - 23:09 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Die raken we kwijt haha. :'D
    Kun je hem niet gewoon onder je andere rol zetten?
    En sowieso hebben we de rollenstory. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    Die raken we kwijt haha. :'D
    Kun je hem niet gewoon onder je andere rol zetten?
    En sowieso hebben we de rollenstory. (:


    Daar had ik nog niet over nagedacht... ;)
    Done!


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Danny Maessen

    Hij dumpte zijn koffer in het huisje en keek rond. Waar was hij in vredesnaam aan begonnen. 6 weken lang naar de kindercrèche, vast met allemaal van die vriendloze hippies en zielige kinderlijke pubertjes. Hij stak een sigaret aan en verliet het huisje, op zoek naar een levend wezen. Op de vijver zag hij verschillende kano's dobberen. Hier ging hij dus echt niet aan mee doen. Hij wilde net zijn leven compleet vervloeken toen hij twee mensen bij de waterkant zag en besloot er op af te gaan.
    "Hey" zei hij tegen hen en zijn oog viel meteen op de knappe donkerharige dame. Misschien werd zijn vakantie toch nog niet zo'n ramp.


    The thing you do mean something to people -Ncis