• Regels van het MSV


    Hallo allemaal!

    Het concept van een meespeelverhaal is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd, maar er wordt nog weinig mee gedaan. Ik denk dat het onder andere komt doordat mensen het een beetje schuwen, omdat ze zo gewend zijn aan RPG's. Daarom heb ik een MSV aangemaakt om de manier van werken, schrijven, etc. te 'leren kennen' en erachter te komen waar je voorkeur ligt: bij de RPG's of bij de MSV's (of een combi, natuurlijk).

    Wat is een meespeelverhaal/MSV?
    In dit topic staat uitgebreid beschreven wat een MSV is. Onder de spoiler-knop staat de conclusie van het verhaal dat Underhill geschreven heeft.

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.


    Waarom een MSV?
    Wat voor mij echt heel zwaar weegt in dit concept, is het samen schrijven aan één geheel. Een RPG is voor mij te veel afhankelijk van de RPG-starter. Vaak maakt die persoon alle belangrijke beslissingen, terwijl dat bij een MSV samen wordt gemaakt. Bovendien wordt het in de derde persoon geschreven, waardoor het ook een écht, goedlopend verhaal wordt. Eén van de MSV's waar ik aan mee heb geschreven, is zelfs uitgegeven.

    Waarom dít MSV?
    Dit meespeelverhaal start ik om te kijken of ik de MSV's onder een groter publiek kan krijgen. Ik heb jarenlang met plezier aan meespeelverhalen geschreven en ik schrijf er nog steeds met plezier aan en dat plezier wil ik graag overbrengen op een groter publiek. Er zullen meer mensen zijn bij wie het concept beter zal passen dan een RPG (al zal dat niet bij iedereen zijn) en ik wil iedereen de mogelijkheid geven om dat te ontdekken.

    Het idee
    Dit meespeelverhaal zal gaan over een groep jongeren die zes weken op jongerenkamp gaat. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, maar verder is ieder personage vrij om te doen wat hij/zij zelf wil. De afzonderlijke jongeren kennen elkaar in principe niet.
    Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat het alle kanten op kan. We kunnen samen beslissen wat voor activiteiten er zullen plaatsvinden en waar ze heen gaan e.d. Verder verloopt het verhaal gewoon zoals we dat zelf willen!
    Het lijkt me het handigste als de leeftijd van de personages tussen de 18-21 jaar zit, omdat je dan geen problemen hebt met dat ze geen alcohol zouden mogen benuttigen e.d.

    De regels
    In principe zijn er weinig regels aan MSV's, behalve dat het dus in de derde persoon geschreven wordt en dat men niet de reacties van anderen overneemt in je eigen stukje. Wat ik echter wel, voor dit verhaal, als eisen stel:
    - Voorlopig maximaal twee personages per persoon. Dit is weinig, maar om niet direct de weg kwijt te raken, lijkt me dit het verstandigste. Mocht het goed lopen en mocht iedereen de personages hebben leren kennen, dan kunnen we altijd overwegen om meer mensen langs te laten komen.
    - Probeer zoveel mogelijk alle stukjes te lezen van je mede-auteurs! Op die manier raak je de draad niet kwijt en leer je de andere personages ook kennen (we schrijven immers met z'n allen één verhaal). Bovendien weet je dan ook waar alle personages zijn en hoef je niet te vragen naar wie je je personage moet schrijven, omdat je wel weet waar hij/zij heen kan.
    - We schrijven in één tijd (tegenwoordige tijd of verleden tijd). Welke van de twee, dat hangt af van de voorkeuren van de mensen die met dit MSV meeschrijven, dus daar moeten we nog over overleggen.

    Het personage
    Omdat ik het niet te ingewikkeld wil maken, moet je, als je mee wilt doen, een vrij korte karakterlijst invullen. Je hoeft mij verder niet om toestemming te vragen of je een jongen of een meisje mag, want dat mag je zelf weten!

    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    Vragen?
    Heb je nog vragen over het concept, dit verhaal of wat dan ook? Je mag ze altijd stellen. Het liefst in het infotopic wat ik hierover ga aanmaken of een privébericht, zodat dit topic niet helemaal vol raakt met posts en je de personages niet meer terug kunt vinden. Ik ga ook een rollenstory aanmaken, waar iedereen zijn/haar personage kan neerzetten. Dan wordt het nog makkelijker om informatie over de personages te vinden!

    Het rollentopic
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    De rollenstory

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5


    Personages
    Danny Maessen - Irma
    Eli Rasmussen – Alica
    Elly Lee - Marleen
    Lee Broadsword - Natas
    Lucie de Wit - Irma
    Mandy Jaspers – Alicia
    Rudie Clarks - Marjanne
    Tanja van den Ochtend - Natas
    Tommie Roodenburg - Natas
    Ygritte Hendriksen - Alicia

    Huisindeling
    Huisje 1: Tommie, Mandy, Lucie, Elly, Danny
    Huisje 2: Ygritte, Lee, Rudie, Tanja, Eli

    (Voorlopige) indeling van de huisjes:




    [ bericht aangepast op 30 mei 2016 - 11:20 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ygritte keek vanuit haar ooghoeken af en toe even naar Lee terwijl Mandy tegen haar aan kletste. Normaal was ze er wel voor in om over kleding en muziek en jongens te praten, maar om de een of andere reden wilde ze liever dat Lee haar interessanter zou vinden en dat ging niet als Mandy praatte over de nagellak van de hEMA die er zo moeilijk afging met hun remover.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Het lukte Lee aardig om bij te blijven. Het zonnetje was inmiddels gaan schijnen, waardoor hij iets minder hard hoefde te klappertande. Zijn kleding was weliswaar nat, maar hopelijk zou hij er niet ziek van worden. Hij moest er niet aan denken om de halve vakantie in bed door te brengen.
    'Zijn er nog activiteiten waar jullie naar uitkijken?" vroeg Lee nieuwsgierig. Hij was benieuwd naar hun interesses.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik heb nog wel behoefte aan een dikke party,' zei Ygritte voor Mandy zelfs maar over Lee's vraag na kon denken. 'Maar iets cools doen, zoals klimmen, lijkt me ook gaaf.'
    Mandy had zich eel goed ingelezen over wat er allemaal te doen was en eigenlijk wilde ze alles wel proberen. Het klonk alleen zo onbetekenend als ze dat ook daadwerkelijk zou zeggen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Klimmen lijkt mij ook heel erg leuk,' zei Lee. 'Mijn broer en vader hebben dat jaren geleden in Frankrijk gedaan, maar ik was toen te jong om mee te doen en sindsdien hebben we het nooit meer gedaan.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Super vet!' zei Ygritte opgewekt. 'Ik heb nog nooit geklommen.'
    Hopelijk wilde hij het eens samen met haar doen. Ze glimlachte hoopvol naar hem.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Lucie peddelde zo hard als ze kon en al snel schoten ze Tommie voorbij. "Wie als laatste aan de overkant is doet de afwas!" riep ze lachend naar hem.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    'Dan gaan we er gewoon voor zorgen dat we dat deze vakantie gaan doen!' Hij vond Ygritte een leuke meid. Ze was lekker avontuurlijk en daar hield hij wel van.


    'Dat is niet eerlijk,' pruilde Tommie. 'Jullie zijn met zijn tweeën!'
    Hij verwachtte niet dat de twee meiden zich daar iets van zouden aantrekken en peddelde achter hen aan. Hij vermoedde dat ze niet heel vaak hadden gevaren, want ze peddelden behoorlijk ongelijk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    "Hij is snel!"
    Elly had helemaal geen zin om de afwas te doen, dus ze deed erg haar best om sneller te gaan en tegelijkertijd op Lucie in te spelen. Maar dat bleek nog behoorlijk lastig.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Lucie snapte er niks van, ze had zo vaak aan dit soort watersporten gedaan, dus waarom kwam ze nu niet vooruit? Opeens begon haar een lampje te branden. Ze zat altijd alleen in het bootje en nu moest ze samenwerken. Ze ging iets langzamer roeien en merkte dat ze nu sneller gingen. "Kun jij Mandy zien vanuit hier?" vroeg ze aan Elly. "Ik hoop maar dat ze een leuk iemand heeft gevonden om mee te varen."


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Elly deed haar best om Mandy te vinden en het juiste tempo te houden in het bootje.
    "Ik geloof dat ik haar daar zie, bij Ygritte en Mandy."


    Rest in Peace, Son of Gondor

    "Dan is ze gelukkig niet alleen, dat zou ik wel vervelend vinden." Lucie grijnsde. Ze had niet echt een idee wat ze van Mandy moest vinden, maar ze was toch haar huisgenootje en dat vormde dan toch een band? Ze zocht Mandy zelf op het water en toen ze haar gevonden had zag ze dat ze samen met Ygritte en Lee aan het varen was. Als die 2 maar geen vrienden werden, want dan zou ze hem vast nog meer zien.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    "Ja, inderdaad." Elly had zich een beetje schuldig gevoeld toen zij met Lucie gelijk een bootje had geclaimd, maar alles leek goed te gaan. Ze hoopte maar dat er niet nog meer drama zou zijn, maar er waren een paar mensen op dit kamp die daar graag voor zorgden.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Lucie zag eindelijk kans om eindelijk haar zorgen over de zwartharige jongen uit te spreken, maar iets hield haar tegen. Daardoor probeerde ze zo achteloos mogelijk ernaar te vragen. "Die jongen metde zwarte haren bij Mandy, heb jij die toevallig al gesproken?"


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Tommie merkte dat de meiden inmiddels hadden ondervonden hoe ze moesten sturen, waardoor hij wel een beetje achter raakte. Hij had dan wel gespierdere armen, maar dat betekende niet dat hij twee dames kon bijhouden zonder dat hij helemaal kapot ging en dat had hij er nou net niet voor over. Hij liet zijn peddel op de randen van de kajak steunen en leunde naar achteren, zijn gezicht naar de zon gekanteld. Hij zou straks wel een inhaalslag doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    "Ah, dat is Lee," antwoordde Elly. "Ik heb hem nog niet echt gesproken en ik krijg ook niet echt hoogte van hem."


    Rest in Peace, Son of Gondor