• Regels van het MSV


    Hallo allemaal!

    Het concept van een meespeelverhaal is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd, maar er wordt nog weinig mee gedaan. Ik denk dat het onder andere komt doordat mensen het een beetje schuwen, omdat ze zo gewend zijn aan RPG's. Daarom heb ik een MSV aangemaakt om de manier van werken, schrijven, etc. te 'leren kennen' en erachter te komen waar je voorkeur ligt: bij de RPG's of bij de MSV's (of een combi, natuurlijk).

    Wat is een meespeelverhaal/MSV?
    In dit topic staat uitgebreid beschreven wat een MSV is. Onder de spoiler-knop staat de conclusie van het verhaal dat Underhill geschreven heeft.

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.


    Waarom een MSV?
    Wat voor mij echt heel zwaar weegt in dit concept, is het samen schrijven aan één geheel. Een RPG is voor mij te veel afhankelijk van de RPG-starter. Vaak maakt die persoon alle belangrijke beslissingen, terwijl dat bij een MSV samen wordt gemaakt. Bovendien wordt het in de derde persoon geschreven, waardoor het ook een écht, goedlopend verhaal wordt. Eén van de MSV's waar ik aan mee heb geschreven, is zelfs uitgegeven.

    Waarom dít MSV?
    Dit meespeelverhaal start ik om te kijken of ik de MSV's onder een groter publiek kan krijgen. Ik heb jarenlang met plezier aan meespeelverhalen geschreven en ik schrijf er nog steeds met plezier aan en dat plezier wil ik graag overbrengen op een groter publiek. Er zullen meer mensen zijn bij wie het concept beter zal passen dan een RPG (al zal dat niet bij iedereen zijn) en ik wil iedereen de mogelijkheid geven om dat te ontdekken.

    Het idee
    Dit meespeelverhaal zal gaan over een groep jongeren die zes weken op jongerenkamp gaat. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, maar verder is ieder personage vrij om te doen wat hij/zij zelf wil. De afzonderlijke jongeren kennen elkaar in principe niet.
    Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat het alle kanten op kan. We kunnen samen beslissen wat voor activiteiten er zullen plaatsvinden en waar ze heen gaan e.d. Verder verloopt het verhaal gewoon zoals we dat zelf willen!
    Het lijkt me het handigste als de leeftijd van de personages tussen de 18-21 jaar zit, omdat je dan geen problemen hebt met dat ze geen alcohol zouden mogen benuttigen e.d.

    De regels
    In principe zijn er weinig regels aan MSV's, behalve dat het dus in de derde persoon geschreven wordt en dat men niet de reacties van anderen overneemt in je eigen stukje. Wat ik echter wel, voor dit verhaal, als eisen stel:
    - Voorlopig maximaal twee personages per persoon. Dit is weinig, maar om niet direct de weg kwijt te raken, lijkt me dit het verstandigste. Mocht het goed lopen en mocht iedereen de personages hebben leren kennen, dan kunnen we altijd overwegen om meer mensen langs te laten komen.
    - Probeer zoveel mogelijk alle stukjes te lezen van je mede-auteurs! Op die manier raak je de draad niet kwijt en leer je de andere personages ook kennen (we schrijven immers met z'n allen één verhaal). Bovendien weet je dan ook waar alle personages zijn en hoef je niet te vragen naar wie je je personage moet schrijven, omdat je wel weet waar hij/zij heen kan.
    - We schrijven in één tijd (tegenwoordige tijd of verleden tijd). Welke van de twee, dat hangt af van de voorkeuren van de mensen die met dit MSV meeschrijven, dus daar moeten we nog over overleggen.

    Het personage
    Omdat ik het niet te ingewikkeld wil maken, moet je, als je mee wilt doen, een vrij korte karakterlijst invullen. Je hoeft mij verder niet om toestemming te vragen of je een jongen of een meisje mag, want dat mag je zelf weten!

    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    Vragen?
    Heb je nog vragen over het concept, dit verhaal of wat dan ook? Je mag ze altijd stellen. Het liefst in het infotopic wat ik hierover ga aanmaken of een privébericht, zodat dit topic niet helemaal vol raakt met posts en je de personages niet meer terug kunt vinden. Ik ga ook een rollenstory aanmaken, waar iedereen zijn/haar personage kan neerzetten. Dan wordt het nog makkelijker om informatie over de personages te vinden!

    Het rollentopic
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    De rollenstory

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5


    Personages
    Danny Maessen - Irma
    Eli Rasmussen – Alica
    Elly Lee - Marleen
    Lee Broadsword - Natas
    Lucie de Wit - Irma
    Mandy Jaspers – Alicia
    Rudie Clarks - Marjanne
    Tanja van den Ochtend - Natas
    Tommie Roodenburg - Natas
    Ygritte Hendriksen - Alicia

    Huisindeling
    Huisje 1: Tommie, Mandy, Lucie, Elly, Danny
    Huisje 2: Ygritte, Lee, Rudie, Tanja, Eli

    (Voorlopige) indeling van de huisjes:




    [ bericht aangepast op 30 mei 2016 - 11:20 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Man man man, nooit gezien dit.
    Het is niet over, hoor. Het komt denk ik omdat een deel van ons, Natas, Marjanne en ik vrij druk zijn. Ik ben in ieder geval niet van plan dit verhaal te laten vallen! Ik heb alleen echt letterlijk nergens tijd voor S:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik wil ook nog heel graag verder, maar ik heb mezelf een MSV verbod op gelegd tot 1 mei vanwege deadlines. :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sorry guys dat ik zo inactief ben! De bruiloft van mijn tante komt eraan en omdat het in Polen is, moet ik verlof vragen om er naartoe te kunnen gaan. Helaas sta ik voor Wiskunde een 5.2, dus als ik dat niet ophaal naar een voldoende is er een kans dat ik het verlof niet krijg ;n; Dat is dus leren, leren en nog eens leren, want ik heb een echte wiskunde-deuk T^T


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    Ah, dat is naar, zeg S;


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Een half uur later stonden ze allemaal aan de waterkant. Tommie herkende sommige gezichten, maar lang niet allemaal.
    De zon brandde al fel en hij was blij dat hij zich thuis al had ingesmeerd. Hij verbrandde snel en had geen zin om daar weer dagen last van te hebben.
    Op de steiger lag een stapel kajakken en een van de kampleiders vertelde hun dat ze alleen of per tweetal in een kajak moesten gaan. Hij vermoedde dat Elly en Lucie samen in een kajak zouden gaan en eigenlijk vond hij het wel leuk om nieuwe mensen te leren kennen.
    ‘Dus, wie durft er met mij het meer op?’ riep hij hard genoeg dat iedereen het kon horen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elly keek Tommie even duivels aan. Ze had nu al medelijden met Tommie's kajakpartner, want Lucie en zij zullen ze wel laten weten hoe lekker het wel niet was om in het meer te zwemmen. Of ze dat nu wilden of niet, want zwemmen zouden ze! Ze hoopte alleen maar dat Tommie en zijn nieuwe partner niet met een wraakplan zouden komen.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Lucie ging naast Ellie staan. "Ik hoop dat zijn bootmaatje kan zwemmen!" ze lachte en bekeek de anderen. Ze vroeg zich af met wie ze de komende weken bevriend zou raken, en met wie niet.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Lee keek wat onwennig rond. Hij wist niet zo goed met wie hij in een kajak moest gaan. Tommie riep zo enthousiast om een kameraad dat Lee daar niet op durfde te reageren, want hij kende Tommie immers al. Heel even wierp hij een blik op Lucie, maar die sprak met haar vriendin en uiteindelijk besloot hij maar zelf voor een eenpersoonskajak te gaan, zodat hij zichzelf de vernedering van het laatste overblijven kon besparen. Hij overwoog nog om met Asphodel te gaan, maar die oogde nogal nukkig door het in zijn ogen vroege uur en vermoedde dat hij zelf ook in een eenpersoonskajak zou klimmen en gewoon al dobberend zou verder slapen.
    ‘Kun jij helpen deze kajak in het water te schuiven?’ vroeg hij aan een willekeurig iemand toen hij het juiste vaartuig had gevonden. Het waren zware dingen en hij wist zeker dat hij te ver zou afglijden als hij de kajak er in zijn eentje in zou duwen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik denk dat ik het wel aandurf,' zei Zita. Ze grijnsde ondeugend naar Tommie.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rudie keek even met een verlangende blik naar zijn broer en wendde die blik toen snel weer af. Hij moest zich er maar overheen zetten dat Tommie hem niet geloofde en proberen nog een beetje een leuke vakantie te hebben, want hij zat hier hoe dan ook nog een paar weken opgescheept. 'Wil er iemand met mij in de boot?' vroeg hij. Het was moeilijk om zijn teleurstelling van het zien van Tommie te verbergen en daardoor klonk hij niet zo enthousiast als hij anders zou klinken, want hij vond kajakken eigenlijk heel erg leuk.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Toen Ygritte Lee die vraag hoorde stellen, wist ze niet hoe snel ze zich naar hem toe moest begeven. Ze had niet eens gekeken wie er werkelijk bij hem stond, maar duwde diegene wel opzij met haar heup, zodat hij bij het stellen van die vraag uiteindelijk haar aankeek.
    'Graag!' zei ze, misschien iets te gretig, maar dat kon haar niet schelen. Hoe gaaf zou het zijn om met hem over het water te dobberen? Ze hoefde niet eens antwoord op die vraag.
    'Misschien kunnen we deze nemen,' zei ze en ze wees er een aan die voor twee personen geschikt was. 'Dat is makkelijker.' Was het te subtiel? Ygritte dacht van niet.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Tanja had het wel leuk gevonden om samen met Zita het water op te gaan, want dat was eigenlijk de enige die ze op dit moment echt moet. Maar Rudie was ook nog steeds wel cute en bovendien deelden ze toch een huis, dus het kon geen kwaad wat meer tijd met hem door te brengen.
    'Ik wil wel met jou, hoor!'


    Lee glimlachte. Hij vond het leuk dat ze met hem wilde, maar zag liever niet dat iemand anders straks alleen achterbleef.
    'Als er iemand overblijft, ga ik liever alleen,' zei hij aarzelend.
    Ygritte keek even rond. 'Nou, volgens mij zijn we met een even aantal hoor. Nergens voor nodig.'
    Ze tikte op een tweepersoonskajak. 'Laten we deze nemen.'
    Lee liet zich overhalen en samen tilden ze de kajak in het water.
    'Deal!' grijnde Tommie breed en hij gaf het meisje een high five. Hij zag hoe Ygritte en Lee voorzichtig een kajak in het water neerlieten. 'Zullen we die enteren?' fluisterde hij met een grijns.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2015 - 12:53 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Oké!' Rudie glimlachte een klein beetje nerveus. Hij vond Tanja niet bijzonder aardig en voelde zich niet bij haar op zijn gemak, maar ze was ook niet onaardig tegen hem en ze was bovendien zijn huisgenootje. En hij keek er tegelijk ook naar uit om met haar op het water te zitten. Hij vroeg zich af of er nog tweepersoonskajakken waren, maar Tanja had hem al vastgepakt en meegetrokken naar een kajak die ergens verstopt lag. Rudie pakte de voorkant en tilde hem op, waarna hij geamuseerd toekeek hoe Tanja met moeite grip probeerde te krijgen op de achterkant. Ze leek hem een type dat alles onder controle had en hij merkte aan zichzelf dat hij het leuk vond om te zien hoe ze een klein beetje stuntelde. 'Wil je misschien de voorkant vasthouden, Tanja?' vroeg hij.


    'Dat klinkt als een puik plan.' Zita liep op haar tenen achter Tommie aan naar het tweetal, dat volledig gefocust was op het in het water laten van de kajak. Lee was dat in ieder geval wel; het meisje dat bij hem stond, leek vooral naar Lee te kijken, waardoor het niet echt wilde opschieten. Des te beter voor hen.
    Tommie en Zita wachtten net zo lang tot Lee en het meisje hun kajak in het water hadden gelaten en Lee een poging deed om erin te gaan zitten, om de boot vast te grijpen en weg te trekken. Lee, die verwachtte zijn voet op de ondergrond van de kajak neer te zetten, viel achterover en ging kopje onder. Zita schaterde van het lachen en gaf een high five aan Tommie. 'Nou, kap'tein, makkelijker kon het haast niet!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Nou we zitten er nog niet in,' hielp Tommie haar herinneren, gezien het bootje begon af te drijven. Lee kwam weer naar adem happend boven water. Zijn haar was half ingezakt en hij keek beduusd om zich heen, blijkbaar niet goed wetend wat er net was gebeurd. Tommie gaf Zita een duwtje, zodat zij ook in het water viel. 'Ga jij 'm eens halen, schat.'
    Hij grinnikte toen ze met een plons in het water viel. Hij wist dat hij op deze manier ook snel genoeg in het water zou liggen, maar omdat Elly en Lucie nooit anders van plan waren geweest kon dat hem niet zoveel schelen.


    Lee klappertandde en het kostte hem even tijd om weer bij zinnen te komen. Hij keek Ygritte een beetje verloren aan, maar die schaterde het uit. Drijfnat klom hij weer op de kant. Tommie danste meteen een paar passen achteruit en de verleiding was groot om hem er ook in te duwen, maar hij was bang dat hij daarin zou falen en keek Ygritte daarom aan. 'Andere kajak dan maar?'
    'Nee, het lukt prima,' wuifde Tanja het aanbod weg, niet van plan om zich te laten kennen. Toch glipte het vaartuig steeds een stukje verder naar beneden en ze brulde het uit van de pijn toen ze losliet en de kano op haar voet belandde.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2015 - 13:29 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rudie zette vlug de kajak op de grond toen Tanja een vreselijke kreet liet horen. Hij liep naar haar toe en zakte bij haar neer, want Tanja had zich op de grond laten vallen. Ze haalde haar slipper van haar voet, waarvan de grote teen helemaal rood was en ook al langzaam blauw begon te kleuren. 'Je moet het koelen in het water!' zei Rudie. Hij bedacht zich niet en tilde haar op, om haar vervolgens die paar meter naar het water te brengen.


    Zita hapte naar adem vlak voor ze onder water viel en kreeg daardoor een flinke slok binnen, maar ze liet zich niet kennen. Ze bleef onder water en zocht met haar handen naar Tommies benen, om hem vervolgens mee onder water te trekken. Daarna pas stond ze weer op en rende ze achter de kajak aan, die door het golvende water per ongeluk veel te ver afgedreven was. Toen ze die eenmaal te pakken had, probeerde ze erin te klimmen, maar het water was al aardig diep en daardoor lukte het haar niet. Ze nam daarom het bootje terug naar de waterkant, waar ze grijnzend naar Tommie keek. Gelukkig was hij nu ook doorweekt.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2015 - 11:50 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain