• Hallo allemaal =)

    Ik heb me jaren lang lichamelijk niet echt top gevoeld. Het afgelopen jaar was dat nog erger. Met name vermoeidheidsklachten / te weinig energie hebben, was echt iets wat mij regelmatig tegen hield in wat ik graag wilde doen.
    In november heb ik aangeklopt bij een voedingsdeskundige. De hoofdreden was meer energie krijgen, maar ik zou het ook niet erg vinden als ik een aantal kilo's kwijt zou raken ; )

    Het dieet wat ze me mee gaf bestaat uit weinig suiker en minder vetten.
    In de eerste paar weken voelde ik me alleen maar nog slechter. Mijn lichaam kreeg ineens niet meer de hoeveelheid suiker dat het eerst kreeg. Want ik probeerde wel op de calorieën te letten, maar in de ontbijtgranen met melk die ik at, zat nog steeds veel meer suiker dan in een bruine boterham met mager beleg. Om maar een voorbeeld te noemen.
    Maar ik zette door, want de voedingsdeskundige vertelde me dat het wel even zou duren voordat ik voordelen zou ervaren, maar die zouden er wel echt komen.

    Naast de gezonde voeding, ben ik ook beter gaan slapen. Zo haal ik elke avond alle stekkers uit de stopcontacten in mijn kamer, want dit geeft straling af en daar is je lichaam nog 400 keer gevoeliger voor wanneer je slaapt dan wanneer je wakker bent. Ook dit kan zorgen voor vermoeidheidsklachten. Mijn mobiel doe ik een paar uur voor ik ga slapen al uit, net als mijn pc, zodat mijn lichaam zich moe gaat voelen, iets wat tegen gehouden word door het licht van apparaten.
    Verder slaap ik eerder dan eerst. Ik slaap nu elke avond rond een uur of 10 en word dan gewoon wakker uit mezelf om 7 uur (ja zelfs in het weekend ; p). Ik heb wel een wekker gekocht op batterijen voor als ik op een bepaald tijdstip wakker moet worden 's ochtends ; ) .

    En sinds een paar weken voel ik me echt geweldig = D
    Waar ik een tijdje terug mezelf af vroeg hoe ik de dag door moest komen, vraag ik me nu na een activiteit (zoals shoppen) af; 'wat zal ik nou eens doen'. Ik ben veel vrolijker dan eerst (ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik sta te dansen : $). En ik ben sinds november ook al een paar kilo's afgevallen, iets wat eerst alsmaar niet wilde lukken. Ik heb al ervaren dat ik een jurk en een shirt weer pas die eerst te strak zaten.

    Dit wilde ik graag even met jullie delen : )
    En ik kan iedereen dus zeker aanraden om echt gezond te gaan eten (en leven). Ik heb sinds de eerste dag dat ik naar de voedingsdeskundige ging, geen snoepje, koekje of chips meer gegeten. En ik mis het ook totaal niet.

    Liefs, Emma

    Zulke berichten vind ik altijd fijn om te lezen omdat het aan toont hoe belangrijk gezond eten en leven is. Ik studeer nu voor voedingsdeskundige en merk ook dat veel mensen het nut er niet van in zien om gezond te eten.
    Zelf eet ik meestal gezond maar ik geef ook eerlijk toe dat ok af en toe ook een stuk chocola eet. Ik zelf ben van mening dat af en toe een stukje chocola best kan zolang je maar geen hele repen naar binnen werkt in een dag. Maar als ik een dag geen chocola eet dan mis ik het ook totaal niet. Ik eet liever een stuk fruit.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Sinds ik dit jaar op kot zit, eet ik veel gezonder dan eerst. Ik kook ook iedere dag, gezond. Maar ik merk dan ook dat wanneer ik mijn zin doe en gezond kook, ik amper nog ijzer binnen krijg omdat het rood vlees nu helemaal gebannen is. :')
    Sinds ik op kot zit, heb ik dan ook gaan nood meer aan een koekje als tussendoortje. Ik eet meestal dan wel een sandwiche. En ik heb occasioneel wel een zak chips in huis, maar die blijft soms weken liggen voor die open gaat en zelfs als die open is, gooi ik die soms weg omdat die te lang open is. :')
    Net hetzelfde met frisdrank. Dan koop ik een fles Fanta en dan blijft die weken staan voor die open gaat. En wanneer die open gaat, kan die net zo lang daar blijven staan of zelfs langer. Lang leve het goed dicht doen van de fles en dat ik niet per se brubbeltjes in mijn frisdrank moet. :')

    Ik drink ook heel veel thee, echt mijn favoriet. =)

    Goed bezig Emma!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    JaceLightwood schreef:
    Zulke berichten vind ik altijd fijn om te lezen omdat het aan toont hoe belangrijk gezond eten en leven is. Ik studeer nu voor voedingsdeskundige en merk ook dat veel mensen het nut er niet van in zien om gezond te eten.
    Zelf eet ik meestal gezond maar ik geef ook eerlijk toe dat ok af en toe ook een stuk chocola eet. Ik zelf ben van mening dat af en toe een stukje chocola best kan zolang je maar geen hele repen naar binnen werkt in een dag. Maar als ik een dag geen chocola eet dan mis ik het ook totaal niet. Ik eet liever een stuk fruit.

    Nee, heel veel mensen zien er het nut niet van in. Dit komt volgens mij, omdat die mensen er op dit moment nog geen serieuze klachten door hebben. Waarom zou je chips en snoep laten staan als je je goed voelt? Of beter gezegd, als je je niet slecht voelt? Mensen willen nog wel eens gezond gaan eten, omdat ze zichzelf te dik vinden. Dan laten ze dat snoep dus niet staan omdat het ongezond is, maar zodat ze afvallen. Terwijl je het beste ook geen snoep kan eten als je super slank bent; het is en blijft ongezond.

    Als ik chocola eet dan eet ik die van de natuurwinkel, die is 'natuurlijk gezoet' met rijstsiroop of ahornsiroop ofzo, ipv met suiker.

    Scandal schreef:
    Sinds ik dit jaar op kot zit, eet ik veel gezonder dan eerst. Ik kook ook iedere dag, gezond. Maar ik merk dan ook dat wanneer ik mijn zin doe en gezond kook, ik amper nog ijzer binnen krijg omdat het rood vlees nu helemaal gebannen is. :')
    Sinds ik op kot zit, heb ik dan ook gaan nood meer aan een koekje als tussendoortje. Ik eet meestal dan wel een sandwiche. En ik heb occasioneel wel een zak chips in huis, maar die blijft soms weken liggen voor die open gaat en zelfs als die open is, gooi ik die soms weg omdat die te lang open is. :')
    Net hetzelfde met frisdrank. Dan koop ik een fles Fanta en dan blijft die weken staan voor die open gaat. En wanneer die open gaat, kan die net zo lang daar blijven staan of zelfs langer. Lang leve het goed dicht doen van de fles en dat ik niet per se brubbeltjes in mijn frisdrank moet. :')

    Ik drink ook heel veel thee, echt mijn favoriet. =)

    Goed bezig Emma!

    Wel, het beste kan je ook de chips en de frisdrank verbannen uit je kot, haha.
    En je kunt het beste boterhammen verspreid over de dag eten, dan 3 of 4 boterhammen bij de lunch en dan na twee uur een koekje.

    Thee drink ik nu ook heel veel. Eerst wilde ik nog wel eens een cola light bestellen bij een restaurant, maar nu vraag ik 'hebt u thee?'
    Gister heb ik nog bloementhee uit China gedronken! Nooit eerder over gehoord. Dat is een bloem die open gaat in (heet) water. Super cool. En dat omdat we een cafeetje binnen liepen en vroegen 'heeft u thee?'

    Ik ben de afgelopen paar weken behoorlijk gezond bezig geweest met veel groente, fruit en beweging. Nu mijn ouders voor een weekje op vakantie zijn, val ik echter een beetje terug. Het is zo makkelijk om een pizza te bestellen in plaats van zelf iets gezonds te koken :x. Heel gaaf om te lezen dat het jou zo geholpen heeft! Ik hoop zelf ook wat meer energie te krijgen, want ik ben ook ontzettend snel moe. Heb mijn bloed ook laten testen, maar daar kwam niets opmerkelijks uit, dus hopelijk werkt dit.


    i put the fun in funeral

    Ik heb besloten om op een andere manier gezond te eten. 8D Ik weet dat ik snel te weinig eet, wat ook erg slecht is voor mijn lichaam. Minder vetten is dan ook niet goed, maar ik wil toch van suiker en zoetigheid afblijven. Dus heb ik besloten om minder koolhydraten te eten en meer proteïne en vetten. Daar zitten ook een hoop voordelen aan, aangezien voor Nederlanders te snel veel te veel koolhydraten eten. Ook uit onderzoeken is gebleken dat je beter minder koolhydraten dan vet kan eten als je wilt afvallen.
    Nou ja, ik hoef daar niemand toe over te halen en die onderzoeken en de theorie over minder koolhydraten gaat veel verder dan simpel. 8D Ik merk wel dat als ik ongesteld ben, ik nog steeds graag chocola wil eten, maar voor de rest heb ik er niet eens meer trek in. Ook geen chips of andere dingen meer. Mijn ouders hebben besloten om ook mee te doen en minder koolhydraten te eten en vooral mijn moeder voelt zich erg goed nu. Ik ben ook al wat gewicht kwijt ondertussen en ik eet toch echt heerlijke dingen.


    Your make-up is terrible

    Krull schreef:
    (...)
    Wel, het beste kan je ook de chips en de frisdrank verbannen uit je kot, haha.
    En je kunt het beste boterhammen verspreid over de dag eten, dan 3 of 4 boterhammen bij de lunch en dan na twee uur een koekje.

    Thee drink ik nu ook heel veel. Eerst wilde ik nog wel eens een cola light bestellen bij een restaurant, maar nu vraag ik 'hebt u thee?'
    Gister heb ik nog bloementhee uit China gedronken! Nooit eerder over gehoord. Dat is een bloem die open gaat in (heet) water. Super cool. En dat omdat we een cafeetje binnen liepen en vroegen 'heeft u thee?'

    De frequentie dat ik die dingen eet/drink is zo laag, dat ik dat niet nodig vind. En daarbij vind ik dat ik het af en toe ook wel mag. =)
    Ik ben perfect tevreden met hoe ik nu eet.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Gezond eten staat meestal gelijk aan gezond leven. En een gezonde geest in een gezond lichaam is nog veel beter!
    Maar bij mij is het nu zo, dat ik alles kan eten wat ik wil, maar niet kan aankomen. Het is een probleem, geen voordeel, want hierdoor let ik veel minder op wat ik naar binnen speel. Nu let ik er meer op; veel minder chocolade eten dan vroeger, eerder naar een sapje of thee grijpen dan die ene blik cola.. En ik heb gezonde (voor zover dat gezond is) chips gekocht, op basis van bio-groenten zoals rode biet, blauwe aardappelen, zoete aardappelen of bananen. Heerlijk, en ik voel me ook zo veel beter! Het is ook waar wat Overkill zei in haar reactie; het is zo gemakkelijk om even een pizza of dergelijks te bestellen, in plaats van zelf eens iets te maken dat lekker en gezond is.

    De mensen hebben wel de motivatie door dat achter zo'n levenstijl staat, maar soms hebben ze net dat extra duwtje in de rug nodig.. Helaas komt die meestal wanneer ze, zoals Krull die beschrijft, bepaalde klachten beginnen te krijgen.


    Do something your future self will thank you for

    Ik doe mijn best om gezond(er) te eten, maar als puber is dat niet altijd even makkelijk!:'D
    Alhoewel ik wel gezonder eet dan mijn vrienden en dat valt me toch wel erg op.

    En go you!!! Volhouden!


    Queer zijn is gewoon alles

    Het is fijn om te horen dat je je er een stuk fitter door voelt.
    Zelf vrees ik dat ik veel te veel van chocola en af en toe een zak chips houd. :x


    Every villain is a hero in his own mind.

    Krull schreef:
    (...)
    Nee, heel veel mensen zien er het nut niet van in. Dit komt volgens mij, omdat die mensen er op dit moment nog geen serieuze klachten door hebben. Waarom zou je chips en snoep laten staan als je je goed voelt? Of beter gezegd, als je je niet slecht voelt? Mensen willen nog wel eens gezond gaan eten, omdat ze zichzelf te dik vinden. Dan laten ze dat snoep dus niet staan omdat het ongezond is, maar zodat ze afvallen. Terwijl je het beste ook geen snoep kan eten als je super slank bent; het is en blijft ongezond.

    Als ik chocola eet dan eet ik die van de natuurwinkel, die is 'natuurlijk gezoet' met rijstsiroop of ahornsiroop ofzo, ipv met suiker.


    Snoep en chips blijven altijd ongezond maar eens in de zoveel weken kan een beetje geen kwaad. Daarnaast is het verschil ook wat voor snoep je eet. De laatste tijd komen steeds meer snoepjes die grootste gedeelte uit fruit bestaan. Nog steeds niet super gezond.
    Het probleem voor veel mensen is dat ongezond eten een stuk goedkoper is dan gezond eten. De meeste mensen geven dan liever 1.20 uit aan vier blikjes energie dan aan een flesje water...

    [ bericht aangepast op 7 feb 2015 - 13:09 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wat goed! Dat is nou echt iets waar je enorm veel vruchten van kan plukken, denk ik. ^^

    Binnenkort ga ik naar een allergoloog, want mijn eetgedrag is op het moment echt verschrikkelijk. Er is een waslijst aan dingen waar ik mild tot flink allergisch voor ben en die ik dan ook probeer te vermijden (want bruin brood met mager beleg is natuurlijk gezond, maar niet prettig als je hele mond en keel gaan jeuken van veel tarwe), maar ja, al die gezonde vervangers voor ongezonde troep die ik op het internet kan vinden vallen bijna iedere keer onder het kopje 'doe maar niet, want dat jeukt/doet pijn/wordt je misselijk van'. Nou hoop ik dat we een dieet voor me kunnen opzetten zonder al die junkfood waarvan ik wel weet dat ik het mag hebben, maar wat totaal niet gezond voor me is, zodat ik ook weer wat energie en conditie op kan bouwen. ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik vind het echt super dat je je nu zoveel beter in je vel voelt. Ik ben eind vorig jaar ook minder beginnen eten en tijdens de examens had ik vaak ook niet zoveel honger en als ik honger had, nam ik een stuk fruit. Jammer genoeg moet ik soms wel eens zondigen en zeker als ik stress heb, dus ik at wel 2 kleine chocolaatjes per dag toen. Maar het was niet met kilo's dus dat vind ik niet erg. Nu ik weer thuis woon heeft mn mama ook ontzettend veel fruit voor mij gekocht, maar ik merk wel dat het hier moeilijker is om iets te weerstaan. We eten hier 's avonds nogal vroeg waardoor ik rond 8-9 uur weer zin in iets krijg, maar dan neem ik dus snel een stuk fruit of mijn mini chocolaatje van uit de doos die ik had gekocht voor tijdens de examens. Gelukkig liggen er niet zo'n lekkere dingen in de kast dus pak ik niet snel een koek of snoep.
    Ik drink nu ook meer thee en water dan vroeger (wat ik daarvoor al iedere dag deed) en ik voel me echt minder opgeblazen dan voordien. Ik voel me veel beter in mijn vel en dat maakt me echt gelukkig. Ik ben ook 2 kilo kwijt sinds eind vorig jaar en je merkt het ook als ik bepaalde kleren aandoe vind ik. Ik paste onlangs ook in een maatje S en meestal heb ik een veel grotere maat. Heerlijk gewoon.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Overkill schreef:
    Ik ben de afgelopen paar weken behoorlijk gezond bezig geweest met veel groente, fruit en beweging. Nu mijn ouders voor een weekje op vakantie zijn, val ik echter een beetje terug. Het is zo makkelijk om een pizza te bestellen in plaats van zelf iets gezonds te koken :x. Heel gaaf om te lezen dat het jou zo geholpen heeft! Ik hoop zelf ook wat meer energie te krijgen, want ik ben ook ontzettend snel moe. Heb mijn bloed ook laten testen, maar daar kwam niets opmerkelijks uit, dus hopelijk werkt dit.

    Ja, dat is heel makkelijk, inderdaad. Maar ik kan je vertellen dat als je het nog wat langer volhoudt, dat je je zo goed gaat voelen dat je echt dat 'makkelijke' eten niet meer wilt =D

    Michonne schreef:
    Ik heb besloten om op een andere manier gezond te eten. 8D Ik weet dat ik snel te weinig eet, wat ook erg slecht is voor mijn lichaam. Minder vetten is dan ook niet goed, maar ik wil toch van suiker en zoetigheid afblijven. Dus heb ik besloten om minder koolhydraten te eten en meer proteïne en vetten. Daar zitten ook een hoop voordelen aan, aangezien voor Nederlanders te snel veel te veel koolhydraten eten. Ook uit onderzoeken is gebleken dat je beter minder koolhydraten dan vet kan eten als je wilt afvallen.
    Nou ja, ik hoef daar niemand toe over te halen en die onderzoeken en de theorie over minder koolhydraten gaat veel verder dan simpel. 8D Ik merk wel dat als ik ongesteld ben, ik nog steeds graag chocola wil eten, maar voor de rest heb ik er niet eens meer trek in. Ook geen chips of andere dingen meer. Mijn ouders hebben besloten om ook mee te doen en minder koolhydraten te eten en vooral mijn moeder voelt zich erg goed nu. Ik ben ook al wat gewicht kwijt ondertussen en ik eet toch echt heerlijke dingen.

    Whoehoe, gezond eten en dan ook dat nog op een speciale manier :Y). En, voel je je al beter?

    Scandal schreef:
    (...)
    De frequentie dat ik die dingen eet/drink is zo laag, dat ik dat niet nodig vind. En daarbij vind ik dat ik het af en toe ook wel mag. =)
    Ik ben perfect tevreden met hoe ik nu eet.

    Oh, nou dan is het goed ;p

    Altijd fijn om zo'n dingen van mensen te horen (:

    [ bericht aangepast op 10 feb 2015 - 17:59 ]


    16 - 09 - '17