• In januari had ik mijn laatste examens ever en ik heb daarnet mijn resultaten gezien en ik ben voor alles geslaagd!
    Ik heb zelf een 18/20 voor spectrochemie en een 15 voor milieuzorg (waarschijnlijk het moeilijkste vak dat we dit jaar hadden). En mijn laagste resultaat is een 11 dus ik heb op alles wel een overschot. Ik ben echt ontzettend blij. Nu hoef ik enkel nog mijn stage en mijn bachelorproef te doen en dan heb ik eindelijk mijn diploma binnen. Ik ben zo tevreden en fier op mezelf! I've finally did it!

    [ bericht aangepast op 7 feb 2015 - 13:26 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Proficiat! Als ik zo nieuwsgierig mag zijn. Die installatie op je foto, waar is die voor? (want mij doet die aan een destillatie denken, maar dan missen er onderdelen. Of dan is het in ieder geval een andere proefopstelling die we op school gebruiken.)

    [ bericht aangepast op 7 feb 2015 - 13:33 ]


    Ex astris, sciencia

    Dankjewel. Het is een Dean Stark separator om water te scheiden uit een azeotroop mengsel.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2015 - 13:38 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Gefeliciteerd, wat goed! Je mag inderdaad wel trots zijn. Je bent er bijna. ^^

    Al vraag ik me wel af hoe die cijfers werken. Wat moet je minimaal halen om te slagen? In Nederland gebruiken we ook op de universiteit etcetera nog gewoon cijfers van één tot tien, dus ik weet niet precies hoe ik iets als 11/20 moet interpreteren. Dat klinkt namelijk als een 5,5, maar dat zal wel niet, als je nog een overschot hebt (want een 5,5 is immers nog nét een voldoende; een 5,4 niet meer).


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Je moet minimum een 10 op 20 halen en een 12/20 als je een meerkeuze examen deed zonder giscorrectie. In vele scholen heb je ook toleratiepunten. Wij krijgen 10% tolerantiepunten dus dat betekent 18 studiepunten in het totaal. Als je een onvoldoende hebt van 8 of 9 dan kan je het vak tolereren op voorwaarde dat je voor meer dan 50% geslaagd bent voor deze examenperiode. Ik heb ook een paar clustervakken gehad en dan kan je afhankelijk van de verdeling van de studiepunten ook nog slagen met een 7 op voorwaarde dat je voor de gehele cluster slaagt. Alles er onder is sowieso onvoldoende en moet je herkansen. Aan de unief heb je ook vaak dat je in je eerste jaar twee negens mag hebben of één acht om over te mogen in je eerste jaar.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Nogmaals: gefeliciteerd! =D


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Gefeliciteerd! Ik vind het altijd leuk om zoiets te horen. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dankjewel dames. Ik vind het ook wel leuk om te horen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Gefeliciteerd! Daar mag je inderdaad erg trots op zijn! ^^


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nana, wat geweldig! Waarom vertel je me dit soort dingen nooit? :'D

    Yay you are science!


    quidquid excusatio prandium pro

    Goed zo! :3
    You go girl!


    26 - 02 - '16

    Gefeliciteerd Nana! (bloos)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Turing schreef:
    Nana, wat geweldig! Waarom vertel je me dit soort dingen nooit? :'D

    Gurl, ik weet het nog maar net en ben vandaag met de zusjes naar Brugge geweest.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    SolidSnake schreef:
    Yay you are science!


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Dankjewel Erieka en Fab


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?