Oke zoals sommigen van jullie al doorhadden was dit inderdaad een grap. Voor een vak op school (ANW algemene natuurwetenschappen) moeten we een groot onderzoek gaan doen naar iets zelf gekozen. We willen sowieso iets met psygologie gaan doen. Maar omdat ik dit wel grappig vond dacht ik ach waarom niet ff oefenen. ik weet dat het niet compleet is zonder hypothese, plan van aanpak en zooi, maar dat vind niemand echt intressant lijkt me.
Ik had eigenlijk, kind of gehoopt dat mensen hun agressie echt loslieten hier, maar dat gebeurde niet. Wat wel gebeurde was het volgende.
Binnen een uur waren er 30 reacties op dit topic.
In andere topics (waarin iemand geen negatief oordeel geeft en niet een groep mensen/ hun werk "belachelijk maakt") licht het gemiddelde op 10 reactie's in het eerste uur.
van die 30 reactie's was:
0% het met me eens (in 1 reactie kon ik niet goed opmaken of het nu sarcasme was of niet dus ik ben voor sarcasme gegaan)
10% vroeg zich af of het een grap was
50% was oneens, maar gaf zijn mening op een vriendelijke manier en probeerde me over te halen
17% was oneens, maar liet in zijn reactie merken dat ze me een idioot vonden.
23% was oneens en maakte er een grapje over.
(geteld in berichten niet in personen, kan zijn dat er een foutje in zit niet haten)
Wat is mijn echte mening hierover: Ik schrijf en lees zelf ook fanfictions dus ik vind ze natuurlijk wel leuk, ik hou minder van 1D maar om het nou te boycotten dat zou lullig zijn. Andere mensen houden van 1D,JB of 5SOS en ik hou waarschijnlijk net zoveel van de hobbit (en KILI!!!!!!!)
conclusie: Als je een topic schrijft waarin je critiek hebt op anderen, bijv hun mening of intresses. zijn er meer mensen die reageren. dit zou kunnen komen omdat ze zich aangesproken voelen en daarom de behoefte voelen om te reageren of hun mening willen verdedigen, logisch. Dus als je reacties op je topic wil: schrijf het op een manier dat je zeker weet dat mensen zich aangesproken voelen. Discussie: is het dan ook zo als je mensen aangesproken laat voelen op een positieve manier
(to be honest: het is de meest onbenullige onzinnige topic die er is, en toch is het de topic waar ik de meeste reacties op heb gekregen )
bedankt voor het onvrijwillig meedoen aan mijn proefonderzoek haha
I can only live without writing, if I'm living in the world I write about