• Eindelijk, de uitslag!




    Welkom beste Q-lid, in deze magische Harry Potter verkiezingen!


    Iedereen heeft wel zijn eigen favoriete personages, spreuken en toverdranken uit de Harry Potter reeks. Maar nu gaan we kijken naar wat Quizlet er algemeen van vindt! Er zijn verschillende categorieën waar we het beste van het beste uit gaan halen. Hier is de uitleg:

    1. Nominaties.
    Je zou je kunnen afvragen: waarom maak je niet gewoon een paar polls en zie je dan wat er uit komt? Als ik gewoon polls aanmaakte, zouden de aan-klik-mogelijkheden dingen kunnen zijn die je er helemaal niet in wilde. Daarom zijn er de nominaties!
    Je stuurt via een pb naar mij (noem hem het liefst: QHPV) voor de categorieën die je wil maximum drie aspecten door. Je mag eventueel ook je nominaties in het topic zetten, maar zet ze dan wel in een spoiler. Het liefst doe je dit bijvoorbeeld op deze manier zodat het overzichtelijk blijft:
    Favoriete Personage:
    - Severus Sneep
    - Hagrid
    - Dirk Duffeling
    Favoriete magisch wezen:
    - Terzieler
    - Feniks
    - Huiself
    Favoriete Spreuk:
    - Alohomora

    - Je hoeft niet voor alle categorieën iets te nomineren. Onderaan vind je de lijst met de categorieën. Als er achter een categorie 'sv' (staat vast) staat, hoef je hier niets voor te nomineren. Het heeft bijvoorbeeld geen nut als je een afdeling nomineert, er zijn er toch maar vier.
    - Voor elke categorie stuur je maximaal drie nominaties door.
    - Ik zal waarschijnlijk vaak berichtjes krijgen met dezelfde dingen in. Maar dat is juist goed want in een poll is er een maximum van 10 keuzes. Dus als ik bijvoorbeeld vaker Hermelien doorgestuurd krijg dan Ron, dan heeft Hermelien meer kans om in de poll te staan.
    - Buiten de quotes en eventueel gifs gebruiken we de nederlandse vertalingen.
    - Je kan nomineren tot 13 februari 18:30.


    2. Stemmen.
    - Stemmen kan! De polls vindt je op drie manieren: 1. Hieronder, bij categorieën. 2. Typ de zoekterm QHPV bij zoeken en ze komen er allen te staan. 3. Op mijn profiel.
    - Het kan goed zijn dat enkele nominaties van jouw missen. Het is niet zo erg makkelijk om allemaal bij te houden. Maar normaal gezien zitten zo goed als alle nominaties er in.
    - De categorieën met meerdere polls (1/3, 2/2,...) sluiten eerder, daarna maak ik nog polls met de winnaars daaruit zodat we de ultieme winnaar vinden (: .
    - Laat je mede Q-leden van deze nominaties weten, hoe meer stemmen, hoe leuker!
    3. Uitslagen.
    De uitslagen zullen door mij geplaatst worden in een lijstje.
    Uiteraard wint er niemand iets omdat het niet gaat om creaties op Quizlet. Je zou kunnen zeggen dat het hier om plezier gaat!

    4. Categorieën:[/b]
    Favoriete personage (algemeen) Het beste van het beste!
    Favoriete Wemel (sv) Poll
    Favoriete dooddoener Poll
    Favoriete leerkracht Poll
    Favoriete toverwinkel/café Poll
    Favoriete afdeling (sv) Poll
    Favoriete les Poll
    Favoriete fabeldier Poll
    Favoriete spreuk Het beste van het beste!
    Favoriete object Het beste van het beste!
    Favoriete plaats Het beste van het beste!
    Favoriete muziek Poll
    Favoriete scène uit de film Het beste van het beste!
    Favoriete film (sv) Poll
    Favoriete boek (sv) Poll
    Favoriete quote Het beste van het beste!
    Favoriete gif Poll


    Uitleg bij enkele categorieën:
    Favoriete quote:
    Je kan quotes uit de films én boeken. We gebruiken wel de engelse quotes.
    Favoriete fabeldier:
    Hiermee bedoel ik dingen als terzielers, huiselfen,... Niet specifiek namen zoals Dobby of Scheurbek, deze horen bij personages.
    Favoriete gif:
    Dit kunnen alle gifs zijn die je kan vinden. Het kan iets grappigs zijn, iets mooi of iets uit de film zelf. Je stuurt in de pb de link van de gif.



    In dit topic kan je over de wedstrijd praten, vragen stellen, discussieëren over favoriete Harry Potter dingen, enzovoort.
    Ik hoop dat jullie dit leuk vinden en veel nominaties inzenden!


    Eindelijk, de uitslag!

    [ bericht aangepast op 23 mei 2015 - 14:55 ]


    I wanna be a wizard!

    Ik denk dat ik met deze verkiezingen niet meer mee ga doen. Mijn nominaties zijn niet meegerekend en ik heb er nu ook niet veel zin meer in.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Pugno schreef:
    Ik denk dat ik met deze verkiezingen niet meer mee ga doen. Mijn nominaties zijn niet meegerekend en ik heb er nu ook niet veel zin meer in.


    Misschien is daar gewoon per ongeluk iets fout gegaan?


    Happy Birthday my Potter!

    Pugno schreef:
    Ik denk dat ik met deze verkiezingen niet meer mee ga doen. Mijn nominaties zijn niet meegerekend en ik heb er nu ook niet veel zin meer in.


    Sorry hoor Pugno, maar ik keek nogal rap over je privé bericht omdat het geen titel had...


    I wanna be a wizard!

    Sorry, ik had mijn bericht misschien iets duidelijker moeten uitleggen.

    Ik snap zeker wat er fout is gegaan en ik snap ook zeker dat dat gewoon kan gebeuren. Het punt is dat ik de verkiezingen niet heel leuk meer vind doordat mijn favoriete keuzes er simpelweg niet meer bij staan. Deze keuze moet je niet direct/alleen als egoïstisch zien. Het punt is gewoon dat ik veel tijd heb besteed aan de nominaties en ik niet veel zin heb om te gaan stemmen op polls waar mijn keuzes niet meegerekend zijn. Voor mij is het een soort 'ja' OF 'nee', niet 'half' of 'misschien'.
    Misschien kwam mijn reactie van gisteravond wat heftig over, en misschien was de reactie ook wat heftig. Gisteren had ik sowieso niet bepaald een leuke dag waardoor ik al wat gevoeliger dan normaal was. Ik blijf echter bij mijn punt, en zal me niet meer met deze verkiezingen bemoeien.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik begrijp het, het is helemaal jouw keuze. Je moet natuurlijk niet stemmen, iedereen mág het. En nog eens sorry dat van je nominaties (; .


    I wanna be a wizard!

    Firenzee schreef:
    Ik begrijp het, het is helemaal jouw keuze. Je moet natuurlijk niet stemmen, iedereen mág het. En nog eens sorry dat van je nominaties (; .

    Bedankt voor je begrip(:


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Vandaag kan je de laatste keer stemmen voor de thema's die meerdere polls hebben omdat die winnaars het nog eens tegen elkaar op zullen nemen! Stemmen dus!


    I wanna be a wizard!

    En ...... is de uitslag er al? :'3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onee, weer helemaal vergeten.. Ik zal proberen om straks nog de laatste polls erop te zetten!


    I wanna be a wizard!

    Beste mensen! We komen nu heel dicht bij het einde!
    De categorieën die meerdere polls hadden hebben nu samen één nieuwe poll gevormd. Er zijn dus 6 nieuwe polls!
    (Kijk daarvoor hierboven naar "categorieën" en klik de polls met "Het beste van het beste!" aan!


    I wanna be a wizard!

    Eindelijk, de uitslag!


    I wanna be a wizard!