• Eindelijk, de uitslag!




    Welkom beste Q-lid, in deze magische Harry Potter verkiezingen!


    Iedereen heeft wel zijn eigen favoriete personages, spreuken en toverdranken uit de Harry Potter reeks. Maar nu gaan we kijken naar wat Quizlet er algemeen van vindt! Er zijn verschillende categorieën waar we het beste van het beste uit gaan halen. Hier is de uitleg:

    1. Nominaties.
    Je zou je kunnen afvragen: waarom maak je niet gewoon een paar polls en zie je dan wat er uit komt? Als ik gewoon polls aanmaakte, zouden de aan-klik-mogelijkheden dingen kunnen zijn die je er helemaal niet in wilde. Daarom zijn er de nominaties!
    Je stuurt via een pb naar mij (noem hem het liefst: QHPV) voor de categorieën die je wil maximum drie aspecten door. Je mag eventueel ook je nominaties in het topic zetten, maar zet ze dan wel in een spoiler. Het liefst doe je dit bijvoorbeeld op deze manier zodat het overzichtelijk blijft:
    Favoriete Personage:
    - Severus Sneep
    - Hagrid
    - Dirk Duffeling
    Favoriete magisch wezen:
    - Terzieler
    - Feniks
    - Huiself
    Favoriete Spreuk:
    - Alohomora

    - Je hoeft niet voor alle categorieën iets te nomineren. Onderaan vind je de lijst met de categorieën. Als er achter een categorie 'sv' (staat vast) staat, hoef je hier niets voor te nomineren. Het heeft bijvoorbeeld geen nut als je een afdeling nomineert, er zijn er toch maar vier.
    - Voor elke categorie stuur je maximaal drie nominaties door.
    - Ik zal waarschijnlijk vaak berichtjes krijgen met dezelfde dingen in. Maar dat is juist goed want in een poll is er een maximum van 10 keuzes. Dus als ik bijvoorbeeld vaker Hermelien doorgestuurd krijg dan Ron, dan heeft Hermelien meer kans om in de poll te staan.
    - Buiten de quotes en eventueel gifs gebruiken we de nederlandse vertalingen.
    - Je kan nomineren tot 13 februari 18:30.


    2. Stemmen.
    - Stemmen kan! De polls vindt je op drie manieren: 1. Hieronder, bij categorieën. 2. Typ de zoekterm QHPV bij zoeken en ze komen er allen te staan. 3. Op mijn profiel.
    - Het kan goed zijn dat enkele nominaties van jouw missen. Het is niet zo erg makkelijk om allemaal bij te houden. Maar normaal gezien zitten zo goed als alle nominaties er in.
    - De categorieën met meerdere polls (1/3, 2/2,...) sluiten eerder, daarna maak ik nog polls met de winnaars daaruit zodat we de ultieme winnaar vinden (: .
    - Laat je mede Q-leden van deze nominaties weten, hoe meer stemmen, hoe leuker!
    3. Uitslagen.
    De uitslagen zullen door mij geplaatst worden in een lijstje.
    Uiteraard wint er niemand iets omdat het niet gaat om creaties op Quizlet. Je zou kunnen zeggen dat het hier om plezier gaat!

    4. Categorieën:[/b]
    Favoriete personage (algemeen) Het beste van het beste!
    Favoriete Wemel (sv) Poll
    Favoriete dooddoener Poll
    Favoriete leerkracht Poll
    Favoriete toverwinkel/café Poll
    Favoriete afdeling (sv) Poll
    Favoriete les Poll
    Favoriete fabeldier Poll
    Favoriete spreuk Het beste van het beste!
    Favoriete object Het beste van het beste!
    Favoriete plaats Het beste van het beste!
    Favoriete muziek Poll
    Favoriete scène uit de film Het beste van het beste!
    Favoriete film (sv) Poll
    Favoriete boek (sv) Poll
    Favoriete quote Het beste van het beste!
    Favoriete gif Poll


    Uitleg bij enkele categorieën:
    Favoriete quote:
    Je kan quotes uit de films én boeken. We gebruiken wel de engelse quotes.
    Favoriete fabeldier:
    Hiermee bedoel ik dingen als terzielers, huiselfen,... Niet specifiek namen zoals Dobby of Scheurbek, deze horen bij personages.
    Favoriete gif:
    Dit kunnen alle gifs zijn die je kan vinden. Het kan iets grappigs zijn, iets mooi of iets uit de film zelf. Je stuurt in de pb de link van de gif.



    In dit topic kan je over de wedstrijd praten, vragen stellen, discussieëren over favoriete Harry Potter dingen, enzovoort.
    Ik hoop dat jullie dit leuk vinden en veel nominaties inzenden!


    Eindelijk, de uitslag!

    [ bericht aangepast op 23 mei 2015 - 14:55 ]


    I wanna be a wizard!

    Lijkt me leuk. Ik doe mee!

    Favoriete personage:
    - Kwast
    - Korzel
    - Dirk Duffeling

    Favoriete Wemel:
    - Ron
    - Percy

    Favoriete dooddoener:
    - Barto Krenck Jr.
    - Marten Vilijn
    - Bellatrix van Detta

    Favoriete leerkracht:
    - Hagrid
    - Lupos

    Favoriete afdeling:
    - Zwadderich
    - Griffoendor

    Favoriete les:
    - Toverdranken
    - Verweer tegen de Zwarte Kunsten
    - Transfiguratie

    Favoriete fabeldier:
    - Basilisk
    - Draak
    - Feniks

    Favoriete spreuk:
    - Patronus
    - Reducto
    - Wingardium Leviosa

    Favoriete object:
    - Onzichtbaarheidsmantel
    - De sluipwegwijzer
    - Tijdverdrijver

    Favoriete plaats:
    - Zwadderich leerlingenkamer

    Favoriete film:
    - Deel 5
    - Deel 2
    - Deel 3

    Ik moet de rest nog even doen. c:
    In elk geval een gif. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    MT!!! (En ja, die uitroeptekens waren echt nodig,)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    De nominaties zijn bijna aan hun einde dus wil je nog wat nog nominaties sturen, is het de moment! Al bedankt aan de nominaties die ik tot nu toe aankreeg!


    I wanna be a wizard!

    Favoriete personage (algemeen)
    James Potter
    Sirius Zwarts
    Remus Lupos
    Favoriete dooddoener
    Bellatrix van Detta
    Marten Vilijn(Telt hij hier?)
    Favoriete leerkracht
    Remus Lupos
    Minerva Anderling
    Hagrid
    Favoriete les
    Verweer tegen de Zwarte Kunsten
    Astronomie
    Bezweringen
    Favoriete fabeldier
    Centaur
    Basilisk
    Hippogrief
    Favoriete spreuk
    Ik zweer plechtig dat ik snode plannen heb/snode plannen uitgevoerd
    Lumos
    Expecto Patronum
    Favoriete object
    Marauders Map
    Toverstok
    Tweeweg spiegel
    Favoriete plaats
    Krijsende krot
    Lekke ketel
    Platform 9 3/4
    Favoriete scène uit de film
    Snape's worst memory (wow, dat klinkt aardig)
    Prince's tale
    19 years later
    Favoriete quote
    “Hang on . . .” Harry muttered to Ron. “There’s an empty chair at the staff table. . . . Where’s Snape?”
    "Maybe he's ill!" said Ron hopefully.
    “Maybe he’s left,” said Harry, “because he missed out on the Defense Against the Dark Arts job again!”
    “Or he might have been sacked!” said Ron enthusiastically. “I mean, everyone hates him —”
    “Or maybe,” said a very cold voice right behind them, “he’s waiting to hear why you two didn’t arrive on the school train.”
    Harry spun around. There, his black robes rippling in a cold breeze, stood Severus Snape.”

    “Jiggery pokery!” said Harry in a fierce voice. “Hocus pocus — squiggly wiggly —”
    “MUUUUUUM!” howled Dudley, “He’s doing you know what!”

    "Mischief managed!"
    Favoriete gif




    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Zo. Dat waren dan al de nominaties! Als je echt nog doodgraag nominaties door wil geven moet je het echt vandaag nog gaan doen omdat ik ze vandaag samen ga zetten en als het me lukt ook al de polls ga openen!


    I wanna be a wizard!

    Oooh weer helemaal vergeten! Hopelijk heb ik straks nog even tijd!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oh dan het belangrijkste wat er echt bij moet:

    Favo personage:
    Lily Evans
    Favo muziek:
    Fireworks & Professor Umbridge
    Favo scène uit de film:
    De scène waar ze Hogwarts gaan beschermen in de laatste film en Minerva McGonagall de orders geeft. Dat is namelijk één van de weinige filmscènes Minerva net zo cool is als in de boeken ^^ Bovendien zie je daarin terug dat zelfs in de films Rowling heel goed is in het laten terugkomen van "onbelangrijke informatie" doordat Seamus Finnigan de brug op mag blazen c:
    Favo quote:
    'Why spiders? Why couldn't it be "follow the butterflies"?'
    'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light'

    [ bericht aangepast op 14 feb 2015 - 11:41 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Ik ben klaar met alles bijeen te zetten. Vanavond komen de polls waarschijnlijk, het is nog mogelijk dingen te nomineren tot dan!


    I wanna be a wizard!

    Quotes:
    If you want to know what a man’s like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals. - Sirius Black
    It takes a great deal of bravery to stand up to our enemies, but just as much to stand up to our friends. - Dumbledore
    “You know, Minister, I disagree with Dumbledore on many counts...but you cannot deny he's got style...” - Phineas Nigellus Black

    Scènes
    De scène waar ze gaan oefenen met stijldansen.
    De scène waarin Fred en George vuurwerk afschieten.
    De scène waarin Dumbledore met de feniks verdwijnt.

    Gifs


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nominaties

    Favoriete personage (algemeen):
    - Fred & George

    Favoriete dooddoener:
    -Bellatrix

    Favoriete leerkracht:

    - Anderling

    Favoriete toverwinkel/café:

    - Tovertweelingtopfopshop


    Favoriete les:
    -Transfiguratie

    Favoriete fabeldier:
    -Delfstoffer

    Favoriete spreuk:
    -Piertotem Locomotor

    Favoriete object:
    - Kanariekano
    - Sluipwegwijzer

    Favoriete plaats:
    - Goudgrijp
    - Perkamentus' studeerkamer

    Favoriete muziek
    :
    - Professor Umbridge' Theme
    - Hogwarts March

    Favoriete scène uit de film:

    - Hermelien en de Bloedhond,
    - George die met een tandenborstel in zijn oor binnensneakt in de keukens van de Weasleys



    Favoriete quote:
    -'I don't believe it! I don't believe it! Oh, Ron, how wonderful! A prefect! That's everyone in the family!'
    'What are Fred and I, next-door neighbours?' said George indignantly…

    - 'The Ministry's providing a couple of cars,' said Mr. Weasley. Everyone looked up at him.
    'Why?' said Percy, curiously.
    'It's because of you, Perce,' said George seriously. 'And there'll be little flags on the bonnets, with HB on them –'
    '– For Humongous Bighead,' said Fred.
    Everyone except Percy and Mrs. Weasley snorted into their pudding.

    Favoriete gif


    [ bericht aangepast op 14 feb 2015 - 17:46 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    De polls zijn klaar maar nog niet geactiveerd. Dit zal dinsdag of woensdag gebeuren omdat ik vandaag (15/2) even niet thuis ben en waarschijnlijk geen wifi heb. Nog even geduld dus (; .

    Sorry voor het lange wachten moest er iemand erg naar uitkijken om te stemmen. De polls komen er sowieso nog..

    [ bericht aangepast op 28 feb 2015 - 18:58 ]


    I wanna be a wizard!

    Firenzee schreef:
    De polls zijn klaar maar nog niet geactiveerd. Dit zal dinsdag of woensdag gebeuren omdat ik vandaag (15/2) even niet thuis ben en waarschijnlijk geen wifi heb. Nog even geduld dus (; .

    Sorry voor het lange wachten moest er iemand erg naar uitkijken om te stemmen. De polls komen er sowieso nog..

    Worden ze nog geactiveerd?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Straks zullen de polls erop komen.
    Met de quotes is wel iets misgelopen in de polls, als ik op lezen druk staan alle quotes er. Als ik op aanpassen druk, staan er nog maar twee. :s Ik heb dan opnieuw die polls gemaakt, maar het gebeurt weer. Dus het is mogelijk dat enkele quotes er niet tussen gaan staan.


    I wanna be a wizard!

    Firenzee schreef:
    Straks zullen de polls erop komen.
    Met de quotes is wel iets misgelopen in de polls, als ik op lezen druk staan alle quotes er. Als ik op aanpassen druk, staan er nog maar twee. :s Ik heb dan opnieuw die polls gemaakt, maar het gebeurt weer. Dus het is mogelijk dat enkele quotes er niet tussen gaan staan.

    Je kunt de quotes nummeren en in de beschrijving zetten en dan de nummers als antwoorden in de poll? (:


    Every villain is a hero in his own mind.