• Eindelijk, de uitslag!




    Welkom beste Q-lid, in deze magische Harry Potter verkiezingen!


    Iedereen heeft wel zijn eigen favoriete personages, spreuken en toverdranken uit de Harry Potter reeks. Maar nu gaan we kijken naar wat Quizlet er algemeen van vindt! Er zijn verschillende categorieën waar we het beste van het beste uit gaan halen. Hier is de uitleg:

    1. Nominaties.
    Je zou je kunnen afvragen: waarom maak je niet gewoon een paar polls en zie je dan wat er uit komt? Als ik gewoon polls aanmaakte, zouden de aan-klik-mogelijkheden dingen kunnen zijn die je er helemaal niet in wilde. Daarom zijn er de nominaties!
    Je stuurt via een pb naar mij (noem hem het liefst: QHPV) voor de categorieën die je wil maximum drie aspecten door. Je mag eventueel ook je nominaties in het topic zetten, maar zet ze dan wel in een spoiler. Het liefst doe je dit bijvoorbeeld op deze manier zodat het overzichtelijk blijft:
    Favoriete Personage:
    - Severus Sneep
    - Hagrid
    - Dirk Duffeling
    Favoriete magisch wezen:
    - Terzieler
    - Feniks
    - Huiself
    Favoriete Spreuk:
    - Alohomora

    - Je hoeft niet voor alle categorieën iets te nomineren. Onderaan vind je de lijst met de categorieën. Als er achter een categorie 'sv' (staat vast) staat, hoef je hier niets voor te nomineren. Het heeft bijvoorbeeld geen nut als je een afdeling nomineert, er zijn er toch maar vier.
    - Voor elke categorie stuur je maximaal drie nominaties door.
    - Ik zal waarschijnlijk vaak berichtjes krijgen met dezelfde dingen in. Maar dat is juist goed want in een poll is er een maximum van 10 keuzes. Dus als ik bijvoorbeeld vaker Hermelien doorgestuurd krijg dan Ron, dan heeft Hermelien meer kans om in de poll te staan.
    - Buiten de quotes en eventueel gifs gebruiken we de nederlandse vertalingen.
    - Je kan nomineren tot 13 februari 18:30.


    2. Stemmen.
    - Stemmen kan! De polls vindt je op drie manieren: 1. Hieronder, bij categorieën. 2. Typ de zoekterm QHPV bij zoeken en ze komen er allen te staan. 3. Op mijn profiel.
    - Het kan goed zijn dat enkele nominaties van jouw missen. Het is niet zo erg makkelijk om allemaal bij te houden. Maar normaal gezien zitten zo goed als alle nominaties er in.
    - De categorieën met meerdere polls (1/3, 2/2,...) sluiten eerder, daarna maak ik nog polls met de winnaars daaruit zodat we de ultieme winnaar vinden (: .
    - Laat je mede Q-leden van deze nominaties weten, hoe meer stemmen, hoe leuker!
    3. Uitslagen.
    De uitslagen zullen door mij geplaatst worden in een lijstje.
    Uiteraard wint er niemand iets omdat het niet gaat om creaties op Quizlet. Je zou kunnen zeggen dat het hier om plezier gaat!

    4. Categorieën:[/b]
    Favoriete personage (algemeen) Het beste van het beste!
    Favoriete Wemel (sv) Poll
    Favoriete dooddoener Poll
    Favoriete leerkracht Poll
    Favoriete toverwinkel/café Poll
    Favoriete afdeling (sv) Poll
    Favoriete les Poll
    Favoriete fabeldier Poll
    Favoriete spreuk Het beste van het beste!
    Favoriete object Het beste van het beste!
    Favoriete plaats Het beste van het beste!
    Favoriete muziek Poll
    Favoriete scène uit de film Het beste van het beste!
    Favoriete film (sv) Poll
    Favoriete boek (sv) Poll
    Favoriete quote Het beste van het beste!
    Favoriete gif Poll


    Uitleg bij enkele categorieën:
    Favoriete quote:
    Je kan quotes uit de films én boeken. We gebruiken wel de engelse quotes.
    Favoriete fabeldier:
    Hiermee bedoel ik dingen als terzielers, huiselfen,... Niet specifiek namen zoals Dobby of Scheurbek, deze horen bij personages.
    Favoriete gif:
    Dit kunnen alle gifs zijn die je kan vinden. Het kan iets grappigs zijn, iets mooi of iets uit de film zelf. Je stuurt in de pb de link van de gif.



    In dit topic kan je over de wedstrijd praten, vragen stellen, discussieëren over favoriete Harry Potter dingen, enzovoort.
    Ik hoop dat jullie dit leuk vinden en veel nominaties inzenden!


    Eindelijk, de uitslag!

    [ bericht aangepast op 23 mei 2015 - 14:55 ]


    I wanna be a wizard!

    Firenzee schreef:
    (...)

    Geen domme vraag hoor, al staat het in de uitleg.
    Ik heb er even een afkorting voor gemaakt, maar het staat voor: "staat vast'. Dat betekent dat je daarvoor niets moet nomineren omdat dat geen nut heeft. Er zijn bijvoorbeeld maar vier afdelingen en dan is een nominatie niet nodig. (;


    Oh oeps, overheen gelezen! x)

    Dankje voor de uitleg. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Firenzee schreef:
    (...)

    Het spijt me maar ik ben niet echt voor ships, ook dat wat Debbaut zegt.

    Oh, oké (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Gibbs schreef:
    Wordt dit het Quizlet jaar van de verkiezingen? :'D

    Anyways, eventjes een MT. Ik denk er nog even over na wat en wie ik nomineren ga. (:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oh, wat leuk! Ik vind verkiezingen altijd leuk. ^^
    Ik had favoriete ship inderdaad wel erg leuk gevonden.
    En wat bedoel je met muziek?


    Every villain is a hero in his own mind.

    MT dit is zooooo leuk :Y)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik vind wel leuk om te zien wat iedereen eigenlijk nomineert.^^
    Maar moet het, als je het hier doet, ook nog in een PB'tje naar jou?


    Every villain is a hero in his own mind.

    En gelden Fred en George als twee losse personages of samen? Ik kan ze namelijk niet uit elkaar houden. xp
    Sorry voor alle vragen, haha.


    Every villain is a hero in his own mind.

    MT

    Vraagje: als je meer dan tien dingen doorkrijgt in een categorie (grote kans bij de personages bijvoorbeeld), waarom zet je dat dan niet gewoon in meerder polls? Dan kan je voor die dingen bijvoorbeeld een soort van 'voorronde' houden. Mij lijkt dat net iets eerlijker, want anders kan je bijvoorbeeld hebben dat iemand niet goed kan kiezen tussen vier personages, er drie opgeeft, en dat als dan die vierde in plaats van één van die drie opgegeven was, die nèt wel de polls had gehaald en een andere was afgevallen ofzo...
    Jij moet kiezen natuurlijk, maar dat is mijn mening


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Oakenshield, ik zal maar meteen op al je vragen antwoorden in een berichtje :3.
    1. Met muziek bedoel ik de liedjes, bijvoorbeeld: Statues, Dumbledore's Farewell, Hedwigs theme, The tunnel,...
    2. Ok, ik zal het zo doen: Je mag een pb sturen of een reactie hier in het topic. Als je in het topic je nominaties zet doe je dat best onder een spoiler, anders gaan we even moeten scrollen tot we onderaan de pagina zitten!
    3. Je mag Fred en George als één zien!


    I wanna be a wizard!

    I like!
    MT


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    katl1 schreef:
    MT

    Vraagje: als je meer dan tien dingen doorkrijgt in een categorie (grote kans bij de personages bijvoorbeeld), waarom zet je dat dan niet gewoon in meerder polls? Dan kan je voor die dingen bijvoorbeeld een soort van 'voorronde' houden. Mij lijkt dat net iets eerlijker, want anders kan je bijvoorbeeld hebben dat iemand niet goed kan kiezen tussen vier personages, er drie opgeeft, en dat als dan die vierde in plaats van één van die drie opgegeven was, die nèt wel de polls had gehaald en een andere was afgevallen ofzo...
    Jij moet kiezen natuurlijk, maar dat is mijn mening


    Ik begrijp wat je bedoelt. Ik kan het wel zo doen dat er bij de thema's waarbij er meer dan twintig dingen worden genomineerd, meerdere topics komen. Goed idee (;. Het is inderdaad handig zoals bij de personages. We zullen zien hoeveel nominaties er komen, dan pas zal ik het echt beslissen.


    I wanna be a wizard!

    @Oakenshield nog eens:
    Ik snap het dat je al de nominaties wilt zien. Als het gedaan is zal ik alle nominaties hier plaatsen, ook diegenen die de polls niet haalden!


    I wanna be a wizard!

    Omg, dit is leuk!
    Ik ga nomineren zodra ik thuis ben!


    I solemly swear that I am up to no good

    Vraagje: waarom staan de categorieën met 'sv' bij de lijst met catogorieën als het volgens jou toch geen zin heeft dit te nomineren? Begrijp ik het nou verkeerd?


    I solemly swear that I am up to no good

    Pippilotta schreef:
    Vraagje: waarom staan de categorieën met 'sv' bij de lijst met catogorieën als het volgens jou toch geen zin heeft dit te nomineren? Begrijp ik het nou verkeerd?

    Gewoon zodat je weet dat daar wel stemrondes voor zijn.


    Every villain is a hero in his own mind.