• Boek vernietigt zichzelf na 24 uur




    Voor mensen die van thrillers houden, is het nieuwe boek van auteur James Patterson absoluut de moeite waard. Het nieuwste leesvoer van Patterson is namelijk spannender dan spannend; het boek Private Vegas geeft de lezer slechts 24 uur om het boek uit te lezen. Dat meldt Gizmodo.

    24 UUR
    Wanneer de lezer er niet in slaagt het boek binnen 24 uur uit te lezen, vernietigt het zichzelf. Van deze zelfvernietigende boeken zijn 1000 digitale preview-exemplaren. Deze zijn een paar dagen voordat het boek in de winkel komt te liggen al verkrijgbaar. Na 24 uur worden deze digitale exemplaren gewist.

    Voor de echte thriller-fan is er ook een echt exemplaar met aftelklok. Hiervoor moet echter wel diep in de buidel worden getast. Dit boek kost ruim 294.000 dollar (zo’n 250.000 euro).




    God, ik zou dit boek best wel willen lezen, maar alleen als ik echt één hele dag niets hoef te doen. Alleen jammer dat het echte exemplaar zo duur is :W


    Deep inside, I've never felt alive

    Je zult zien dat ik net bij de laatste paar pagina's zit als dat ding ineens zichzelf vernietigt. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik hoorde het net van iemand. Dit is best geniaal uitgevonden, maar wie gaat dat ooit in 24u lezen? Zullen vast wel mensen zijn, maar die liever dan ik. En die prijs O_O


    16 - 09 - '17

    Oeh, dat is zo cool! Maar het is inderdaad wel heel duur. Is het gewoon een reclamestunt? Want daar lijkt het op.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Tigresse schreef:
    Je zult zien dat ik net bij de laatste paar pagina's zit als dat ding ineens zichzelf vernietigt. :')

    Ja haha, that would be so me :').


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    -

    [ bericht aangepast op 21 jan 2015 - 21:33 ]


    16 - 09 - '17

    Goh, als ik rijk was had ik het wel geweten... (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Dat zou mij misschien nog wel lukken. Als ik een Twilight of Harry Potter in een dag kan uit lezen, waarom dit boek dan niet?

    Alleen dat je er echt maar 24 uur over mag doen, vind ik niet fijn.


    Physics is awesome

    Maar doet het geen pijn aan je handen als het zich vernietigd?o.O


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Hoe vernietigt hij zichzelf dan? Vliegt hij in de fik, ontploft hij? Hoe dan? :'D

    Maar het lijkt me best wel gaaf ja. Al zou ik achterin beginnen met lezen :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    24 uur is goed te doen, tenzij het boek meer dan 1500 pagina's heeft of zo. Is het aantl bekend? Overigens echt geniaal bedacht, die actie.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Huh, dat vind ik echt een heel raar idee. Wel grappig gevonden, maar heel raar. Een deel van wat ik zo leuk vind aan boeken is juist dat ze tastbaar zijn en dat je ze op je boekenplank kunt zetten als je ze uit hebt, en als je wilt later nog eens teruglezen. Dat gaat met digitale boeken natuurlijk niet, maar al helemaal niet als je het boek maar voor vierentwintig uur hebt. Beetje flauw ook. Je hebt ervoor betaald en vervolgens wordt het weer teruggetrokken, terwijl je het misschien nog niet uit hebt. :W


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Huh, dat vind ik echt een heel raar idee. Wel grappig gevonden, maar heel raar. Een deel van wat ik zo leuk vind aan boeken is juist dat ze tastbaar zijn en dat je ze op je boekenplank kunt zetten als je ze uit hebt, en als je wilt later nog eens teruglezen. Dat gaat met digitale boeken natuurlijk niet, maar al helemaal niet als je het boek maar voor vierentwintig uur hebt. Beetje flauw ook. Je hebt ervoor betaald en vervolgens wordt het weer teruggetrokken, terwijl je het misschien nog niet uit hebt. :W

    Ben ik het met je eens, ik denk alleen dat het is voor de "extra" spanning en rush. Ik heb wel eens momenten in een boek dat ik zo snel mogelijk de bladzijdes wil omslaan omdat ik zo nieuwsgierig ben naar het einde. Dit geeft nog een extra rush.
    Maar waar ik eigenlijk nog het meeste over nadenk: wat nou als het echt een ontzettend buttboek is. Dan heb je toch geld weggegooid (vooral als je voor zo'n echt exemplaar gaat).


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik zal mijn topic maar sluiten dan, net een kwartier eerder geopend :')

    Jingim schreef:
    (...)
    Ben ik het met je eens, ik denk alleen dat het is voor de "extra" spanning en rush. Ik heb wel eens momenten in een boek dat ik zo snel mogelijk de bladzijdes wil omslaan omdat ik zo nieuwsgierig ben naar het einde. Dit geeft nog een extra rush.
    Maar waar ik eigenlijk nog het meeste over nadenk: wat nou als het echt een ontzettend buttboek is. Dan heb je toch geld weggegooid (vooral als je voor zo'n echt exemplaar gaat).


    Ik snap wel hoe dat er iets extras aan toe zou kunnen voegen, maar inderdaad, stel dat het een vreselijk boek blijkt te zijn, of gewoon een boek dat wel oké is, maar waar je niet volledig weg van bent. Dan móét je het binnen die ene dag wel uitlezen, want anders moet je het een tweede keer kopen. :')
    Dan word je min of meer gedwongen om het boek te lezen. Dat is zo ongeveer de beste manier om te zorgen dat ik iets juist níét lees, pff.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh, dat is echt heel dom van me, Dominique! Ik had nog gekeken: staat het er niet tussen? Maar daar heb ik gewoon met mijn domme hoofd overheen gekeken :W
    Nogmaals: excuses!


    Deep inside, I've never felt alive