• Ik kwam net een filmpje tegen op youtube (onder spoiler) en dat ging precies over waar ik bang voor ben dat mij gaat overkomen als ik mijn vader voor het eerst ga zien (dat ik gevoelens voor hem krijg, niet het relatie gedeelte).

    Het gaat over een meisje dat haar vader voor het eerst gaat zien en zich aangetrokken tot hem voelt. Er is vaker onderzoek naar gedaan en het blijk dat dit in 50% van de gevallen voorkomt.

    Nu vraag ik me af wat julliehiervan denken.

    Filmpje:

    Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen...

    Niet okee obviously. Het is best wel zielig natuurlijk, want je kunt er niet zoveel aan doen dat die gevoelens ontstaan en het is heel vervelend dat dat gebeurd, maar dat je er naar handelt ... dat vind ik toch wel ver gaan.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik had het eerder al ergens gelezen en ik snap dat het gebeurd, het is iets genetisch, maar zoals Margot al zegt is het iets anders om ernaar te handelen. Met je vader naar bed gaan en ermee trouwen en kinderen krijgen gaat mij toch een tikkeltje te ver.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik had het eerder al ergens gelezen en ik snap dat het gebeurd, het is iets genetisch, maar zoals Margot al zegt is het iets anders om ernaar te handelen. Met je vader naar bed gaan en ermee trouwen en kinderen krijgen gaat mij toch een tikkeltje te ver.


    ^ Dit.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Huh, en dan is je kind tegelijk je halfbroer/half zus. En de vader zou dan tegelijk zijn vader zijn en zijn opa. Weirdness. Heel veel weirdness.


    quidquid excusatio prandium pro

    Het gaat natuurlijk ook te ver. Maar het is ongeveer als elke relatie. Je leert iemand kennen, die voor jou nog onbekend is en bouwt er een relatie mee op. Het krijgt alleen de naam "incest".
    Niet dat ik het goedkeur, maar aan gevoelens kan je niet veel doen.

    SolidSnake schreef:
    Huh, en dan is je kind tegelijk je halfbroer/half zus. En de vader zou dan tegelijk zijn vader zijn en zijn opa. Weirdness. Heel veel weirdness.

    Yup, das echt vreemd en ook wel naar. Hoe noem je elkaar dan? Opa/papa? Zusje/mama?

    [ bericht aangepast op 21 jan 2015 - 15:40 ]

    Niphredil schreef:
    Niet okee obviously. Het is best wel zielig natuurlijk, want je kunt er niet zoveel aan doen dat die gevoelens ontstaan en het is heel vervelend dat dat gebeurd, maar dat je er naar handelt ... dat vind ik toch wel ver gaan.

    Ik vind het normaal, peuters hebben op een gegeven moment een Oedipus fase en worden dan verliefd op hun moeder of vader.

    Maar ja, als je geen vader of vader figuur hebt gehad rond die leeftijd, kan het zijn dat het later gebeurt. Tenminste dat is wat ik denk.

    Gevoelens hebben en er iets mee doen, zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Persoonlijk zou ik wel raar op kijken als iemand vertelde als zij/hij met haar vader of zijn moeder naar bed is geweest.

    Het word trouwens de Oedipus fase genoemd, omdat deze man ook verliefd zou zijn geworden op zijn moeder en met haar trouwde. Hij kende zijn moeder niet en doodde zelfs zijn eigen vader.


    Physics is awesome

    Ik wou vroeger altijd met mijn vader trouwen. Ik heb hem zelfs ten huwelijk gevraagd.
    Maar toen was ik een jaar of 5? Nu gaat het te ver, en je hoeft er zeker niet bang voor te zijn...
    Gevoelens kan je niet zoveel aan doen, maar wie zegt dat het niet gewoon gevoelens zijn die ik ook voor mijn vader heb? Genegenheid? Maar omdat je vader niet kent zijn die gevoelens misschien heftiger en worden ze verkeerd geïnterpreteerd.


    'Nobody said it was easy

    Beckmann schreef:
    Ik vind het normaal, peuters hebben op een gegeven moment een Oedipus fase en worden dan verliefd op hun moeder of vader.

    Maar ja, als je geen vader of vader figuur hebt gehad rond die leeftijd, kan het zijn dat het later gebeurt. Tenminste dat is wat ik denk.

    Gevoelens hebben en er iets mee doen, zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Persoonlijk zou ik wel raar op kijken als iemand vertelde als zij/hij met haar vader of zijn moeder naar bed is geweest.

    Het word trouwens de Oedipus fase genoemd, omdat deze man ook verliefd zou zijn geworden op zijn moeder en met haar trouwde. Hij kende zijn moeder niet en doodde zelfs zijn eigen vader.

    In haar geval zou dat dan het Elektracomplex zijn, maar zelf ben ik nogal kritisch over de theorie van Freud. Aangezien het bij meisjes zou ontstaan uit de penisneid.

    Meh, het lijkt me wel normaal dat je gevoelens kan krijgen, want je vader is eigenlijk een onbekende die je net leert kennen. Om er dan ook een relatie mee aan te gaan is dan wel weer iets anders.


    Take me to wonderland

    Okay ik heb het filmpje gezien en ik vind het echt wel vreemd, haha. Ik bedoel, die gevoelens kunnen ontstaan en dat begrijp ik, maar dan doe je er toch niks mee..? Aan de andere kant, als ze gelukkig zijn... wie ben ik dan om hen te veroordelen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Dysphoria schreef:
    (...)
    In haar geval zou dat dan het Elektracomplex zijn, maar zelf ben ik nogal kritisch over de theorie van Freud. Aangezien het bij meisjes zou ontstaan uit de penisneid.

    Meh, het lijkt me wel normaal dat je gevoelens kan krijgen, want je vader is eigenlijk een onbekende die je net leert kennen. Om er dan ook een relatie mee aan te gaan is dan wel weer iets anders.


    Ik ken alleen de Oedipus fase. Over het Elektra complex had ik niets gehoord of gelezen tot nu toe.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    Ik vind het normaal, peuters hebben op een gegeven moment een Oedipus fase en worden dan verliefd op hun moeder of vader.

    Maar ja, als je geen vader of vader figuur hebt gehad rond die leeftijd, kan het zijn dat het later gebeurt. Tenminste dat is wat ik denk.

    Gevoelens hebben en er iets mee doen, zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Persoonlijk zou ik wel raar op kijken als iemand vertelde als zij/hij met haar vader of zijn moeder naar bed is geweest.

    Het word trouwens de Oedipus fase genoemd, omdat deze man ook verliefd zou zijn geworden op zijn moeder en met haar trouwde. Hij kende zijn moeder niet en doodde zelfs zijn eigen vader.

    Hmm, zover ik weet ben ik als kind nooit "verliefd" geweest op een ouder/verzorger. Maar de mannen waarmee mijn moeder thuis kwam hadden nogal.. losse handjes naar mij. Het "het is zo schattig dat ik het wil knijpen" namen ze iets te letterlijk :P

    Amiable schreef:
    Ik wou vroeger altijd met mijn vader trouwen. Ik heb hem zelfs ten huwelijk gevraagd.
    Maar toen was ik een jaar of 5? Nu gaat het te ver, en je hoeft er zeker niet bang voor te zijn...
    Gevoelens kan je niet zoveel aan doen, maar wie zegt dat het niet gewoon gevoelens zijn die ik ook voor mijn vader heb? Genegenheid? Maar omdat je vader niet kent zijn die gevoelens misschien heftiger en worden ze verkeerd geïnterpreteerd.


    Ja, dit zal inderdaad wel gebeuren, het verkeerd beoordelen van de nieuwe gevoelens.

    Oedipus complex :'D
    Maar goed, het is ook een volwassen man die een relatie aangaat met minderjarige, en in dit geval vind ik dat niet okay.

    En zoals hierboven al gezegd, lijkt het me een verkeerde interpretatie van gevoelens en inderdaad, ernaar handelen is ook een geval apart.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2015 - 18:28 ]


    Tijd voor koffie.

    Niphredil schreef:
    Niet okee obviously. Het is best wel zielig natuurlijk, want je kunt er niet zoveel aan doen dat die gevoelens ontstaan en het is heel vervelend dat dat gebeurd, maar dat je er naar handelt ... dat vind ik toch wel ver gaan.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."