• Vanavond is het weer zo ver! De nationale IQ-test 2015. Het wordt vanavond om 20:30 uitgezonden op BNN en ik vraag me af wie van jullie mee gaan doen?
    Ik doe elk jaar meestal mee. Echter, tot nu toe is mijn IQ niet boven de 100 uitgeschoten. ='D Er is natuurlijk niks mis met een IQ van 100, maar ik heb VWO gedaan en doe, met gemak, een HBO-opleiding (waar een IQ bij hoort van tussen de 110 en 119).
    Nou wil ik mezelf wel eens overtreffen en ga dus weer flink aan de bak vanavond!

    Ben erg benieuw bij wie van jullie dit ook een jaarlijkse traditie is en natuurlijk hoe jullie op een IQ-test scoren.


    'Nobody said it was easy

    Ik heb het een paar keer gedaan en kwam elke keer op 128 uit, maar dit is natuurlijk geen echte iq-test, dus ik hecht niet te veel waarde aan die score


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    100 is het normaal gemiddelde, dus dat is toch meer dan goed. Ik heb nog nooit een IQ test gedaan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    100 is het normaal gemiddelde, dus dat is toch meer dan goed. Ik heb nog nooit een IQ test gedaan.

    Natuurlijk is 100 goed! Ik vraag me enkel af hoe zoiets dat wordt getest.. Als je kijkt naar mijn opleidingen (en het gemakt waarmee ik ze behaal) zou mijn IQ een stuk hoger moeten zijn. Volgens de cijfertjes dan ='D.
    Het zou wel iets te maken hebben met het onderdeel inzicht en rekenen.


    'Nobody said it was easy

    Ik doe hem ook bijna ieder jaar, maar wij zullen hem waarschijnlijk opnemen vanavond. Mijn moeder klaagt altijd over hoeveel er tussendoor gepraat wordt en wil dat graag doorspoelen. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Hoe doe jij dan mee? Nu wil ik ook maybe meedoen xD

    MrsGately schreef:
    Hoe doe jij dan mee? Nu wil ik ook maybe meedoen xD

    Meestal ouderwets met pen en papier voor de TV. Je kan ook met je Tablet en mobiel meedoen, maar mijn mobiel kan dat niet aan vrees ik.


    'Nobody said it was easy

    Ik doe er eigenlijk nooit aan mee, haha. Ik heb mijn IQ eens officieel laten testen en toen kwam er 123 uit, geloof ik.


    Your make-up is terrible

    Ik doe mee! Vorig jaar deed ik voor de eerste keer mee en toen had ik een score van 99, welke ik ook op de basisschool had na de IQ-test.
    Ik hoop dat ik dit jaar was slimmer ben :W


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Assassin schreef:
    Ik doe er eigenlijk nooit aan mee, haha. Ik heb mijn IQ eens officieel laten testen en toen kwam er 123 uit, geloof ik.

    Hoe kan je, je IQ officieel laten testen dan?


    'Nobody said it was easy

    Amiable schreef:
    (...)
    Hoe kan je, je IQ officieel laten testen dan?


    Psycholoog geloof ik.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb het ooit laten testen en toen was het 132. :'D
    Maar ik ga vanavond wel kijken en meedoen ;D


    wat was dit ookalweer

    Amiable schreef:
    (...)
    Hoe kan je, je IQ officieel laten testen dan?


    Inderdaad bij een psycholoog, maar die test is niet zo precies. Ik moest het laten testen voor mijn 'rugzakje', als je een disability (kom niet op het Nederlandse woord) het, zoals ik slechthorend ben, kan je een vergoeding krijgen die naar je school gaat om dingen aan te passen om het makkelijker voor je te maken en kan je een ambulant begeleider krijgen. Eens in de zoveel jaar word je dan helemaal getest.


    Your make-up is terrible

    Ik heb mijn IQ eens echt laten testen, ik geloof dat ik op 146 zat, geen idee in welke mate dat goed is. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    IQ zegt alleen maar iets over het schoolse leren, dus ik hoef het niet te weten. :') Weet van mezelf al dat ik niet goed ben in het begrijpen van theorie.


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    IQ zegt alleen maar iets over het schoolse leren, dus ik hoef het niet te weten. :') Weet van mezelf al dat ik niet goed ben in het begrijpen van theorie.


    Niet bepaald neen, een IQ zegt veel meer dan dat. Zo zijn hoogbegaafden misschien volgens de maatschappelijk normen 'intelligent', maar ze hebben ook doorzettingsvermogen en creativiteit. Een IQ test gaat echt niet alleen af op het weten of het blokken van theorie. Ook op inzicht, hoe men zich uitdrukt e.d. Vandaar is er ook een onderdeel "verbaal" en een onderdeel "performeel".


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried