• De stelling van deze week luidt:
    Klassieke muziek is een overgewaardeerd genre.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens. Eerder ondergewaardeerd.
    Al moet ik wel zeggen dat het vaak zo is, dat men vind dat je iets goed moet vinden enkel omdat het klassiek is, en dat als je het niet leuk vind, je 'geen waardering hebt voor de klassieke muziek'.

    Maar verder, oneens, al helemaal vergeleken met andere muziekstijlen.


    Tijd voor koffie.

    Oneens, ondergewaardeed, want als je klassieke muziek luistert of naar een klassiek concert gaat is het meteen zo van "HAHAHAHAHA JIJ LUISTERT KLASSIEKE MUZIEK, NOOOOB, DAT IS VOOR BEJAARDEN" terwijl het wel gewoon mooie muziek is.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oneens

    Kvatch schreef:
    Oneens. Eerder ondergewaardeerd.
    Al moet ik wel zeggen dat het vaak zo is, dat men vind dat je iets goed moet vinden enkel omdat het klassiek is, en dat als je het niet leuk vind, je 'geen waardering hebt voor de klassieke muziek'.

    Maar verder, oneens, al helemaal vergeleken met andere muziekstijlen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oneens. Klassieke muziek kan, ondanks alle vooroordelen, gewoon erg mooi zijn.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Echt niet. Klassieke muziek moet je verstaan. Niet grof bedoelt, maar het is gewoon ontzettend achterlijk om dat lachend af te schrijven als minderwaardig, maakt een domme indruk, vind ik persoonlijk dan. (:
    Het is vaak moeilijk om te vatten, maar het is als soort van wiskunde. Ik vind niet dat je mag onderwaarderen wat je niet eens verstaat.
    Niet dat je het mooi moet vinden, maar respect en waardering ervoor, is zéker op zijn plaats.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2015 - 10:14 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik heb eerder het gevoel dat het ondergewaardeerd is, zeker onder de mensen die niets met muziek te maken hebben.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Kvatch schreef:
    Oneens. Eerder ondergewaardeerd.
    Al moet ik wel zeggen dat het vaak zo is, dat men vind dat je iets goed moet vinden enkel omdat het klassiek is, en dat als je het niet leuk vind, je 'geen waardering hebt voor de klassieke muziek'.

    Maar verder, oneens, al helemaal vergeleken met andere muziekstijlen.

    Kvatch schreef:
    Oneens. Eerder ondergewaardeerd.
    Al moet ik wel zeggen dat het vaak zo is, dat men vind dat je iets goed moet vinden enkel omdat het klassiek is, en dat als je het niet leuk vind, je 'geen waardering hebt voor de klassieke muziek'.

    Maar verder, oneens, al helemaal vergeleken met andere muziekstijlen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Kvatch schreef:
    Oneens. Eerder ondergewaardeerd.
    Al moet ik wel zeggen dat het vaak zo is, dat men vind dat je iets goed moet vinden enkel omdat het klassiek is, en dat als je het niet leuk vind, je 'geen waardering hebt voor de klassieke muziek'.

    Maar verder, oneens, al helemaal vergeleken met andere muziekstijlen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Nou ja, dat ligt er een beetje aan in wat voor gezelschap je je bevindt. :'D
    Ik ben het wel eens met de meeste mensen hier dat het over het algemeen eerder ondergewaardeerd is.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oneens. Ik vind klassieke muziek echt heel mooi maar als ooit zeg dat ik het mooi vind, krijg ik meteen reacties erop. Het zou wel meer gewaardeerd mogen worden, ook onder de jeugd van tegenwoordig. Het is ook nog eens heel goed voor je concentratie als je aan het leren bent.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik las eerst ondergewaardeerd en toen begon ik de argumenten te lezen waarom mensen het oneens waren. :'D
    Het is in ieder geval flink ondergewaardeerd naar mijn mening, dus oneens! Klassieke muziek voegt zo vaak iets toe aan films (of wie is de mol :) ) en krijgt er bijna nooit erkenning voor bij t grote publiek, het blijft vaak achtergrondmuziek. Het wordt als saai genoemd en ouderwets, en behandeld alsof het alleen voor de elite is of ouderen. Alleen "He's a Pirate" en Hedwigs Theme zijn echt bekend als voorbeelden.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Kvatch schreef:
    Oneens. Eerder ondergewaardeerd.
    Al moet ik wel zeggen dat het vaak zo is, dat men vind dat je iets goed moet vinden enkel omdat het klassiek is, en dat als je het niet leuk vind, je 'geen waardering hebt voor de klassieke muziek'.

    Maar verder, oneens, al helemaal vergeleken met andere muziekstijlen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Kvatch schreef:
    Oneens. Eerder ondergewaardeerd.
    Al moet ik wel zeggen dat het vaak zo is, dat men vind dat je iets goed moet vinden enkel omdat het klassiek is, en dat als je het niet leuk vind, je 'geen waardering hebt voor de klassieke muziek'.

    Maar verder, oneens, al helemaal vergeleken met andere muziekstijlen.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."