• De stelling van deze week luidt:
    Klassieke muziek is een overgewaardeerd genre.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Het is een muziekgenre, dus behandel het zo ;'p Dat geldt voor alle genres. Of het nou pop of jazz of dance is
    Ik sluit me ook aan bij Kyatch. Klassieke muziek is niet dé muziek alleen maar omdat het klassiek is. Als je het niet mooi vindt of er niet van houdt, ben je heus geen cultuurbarbaar of oppervlakkig of zo.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Oneens, het is -voor zover ik weet- eerder ongewaardeerd


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Square schreef:
    Nou ja, dat ligt er een beetje aan in wat voor gezelschap je je bevindt. :'D
    Ik ben het wel eens met de meeste mensen hier dat het over het algemeen eerder ondergewaardeerd is.


    26 - 02 - '16

    HelenaRavenclaw schreef:
    (...)


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Derks schreef:
    Oneens, ondergewaardeed, want als je klassieke muziek luistert of naar een klassiek concert gaat is het meteen zo van "HAHAHAHAHA JIJ LUISTERT KLASSIEKE MUZIEK, NOOOOB, DAT IS VOOR BEJAARDEN" terwijl het wel gewoon mooie muziek is.


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Ligt er een beetje aan over welke doelgroep we het hebben. Als we kijken naar jongeren als doelgroep zou je in het algemeen kunnen spreken over een ondergewaardeerd muziekgenre dat vaak in 1 adem genoemd wordt met bejaarden.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Oneens. Ondergewaardeerd


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Square schreef:
    Nou ja, dat ligt er een beetje aan in wat voor gezelschap je je bevindt. :'D
    Ik ben het wel eens met de meeste mensen hier dat het over het algemeen eerder ondergewaardeerd is.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Oneens. Ondergewaardeerd eerder.
    Ik houd van klassieke muziek, maar wanneer ik dat zeg kijken mensen me nogal raar aan.

    Maleficia schreef:
    Oneens. Klassieke muziek kan, ondanks alle vooroordelen, gewoon erg mooi zijn.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Oneens. Op school zijn we heel veel bezig met klassieke muziek en heel veel daarvan is gewoon echt heel knap gemaakt. Wel vind ik dat het pure onzin is als mensen zich 'beter' of 'intelligenter' voelen als ze klassieke muziek mooi vinden, of telkens zeiken dat klassieke muziek zoveel complexer is dan de 'simpele' muziek van tegenwoordig. Dat is gewoon pretentieuze bullshit, vind ik.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Hoezo overgewaardeerd?
    Niets is overgewaardeerd.
    Iedereen heeft zijn eigen mening, dus het klopt niet.....

    Wiarda schreef:
    Oneens. Op school zijn we heel veel bezig met klassieke muziek en heel veel daarvan is gewoon echt heel knap gemaakt. Wel vind ik dat het pure onzin is als mensen zich 'beter' of 'intelligenter' voelen als ze klassieke muziek mooi vinden, of telkens zeiken dat klassieke muziek zoveel complexer is dan de 'simpele' muziek van tegenwoordig. Dat is gewoon pretentieuze bullshit, vind ik.


    'Cause there are wonders in life nobody could possibly understand

    Maleficia schreef:
    Oneens. Klassieke muziek kan, ondanks alle vooroordelen, gewoon erg mooi zijn.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Anansi schreef:
    Het is een muziekgenre, dus behandel het zo ;'p Dat geldt voor alle genres. Of het nou pop of jazz of dance is
    Ik sluit me ook aan bij Kyatch. Klassieke muziek is niet dé muziek alleen maar omdat het klassiek is. Als je het niet mooi vindt of er niet van houdt, ben je heus geen cultuurbarbaar of oppervlakkig of zo.