• De stelling van deze week luidt:
    Klassieke muziek is een overgewaardeerd genre.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Histoire schreef:
    Echt niet. Klassieke muziek moet je verstaan. Niet grof bedoelt, maar het is gewoon ontzettend achterlijk om dat lachend af te schrijven als minderwaardig, maakt een domme indruk, vind ik persoonlijk dan. (:
    Het is vaak moeilijk om te vatten, maar het is als soort van wiskunde. Ik vind niet dat je mag onderwaarderen wat je niet eens verstaat.
    Niet dat je het mooi moet vinden, maar respect en waardering ervoor, is zéker op zijn plaats.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Kvatch schreef:
    Oneens. Eerder ondergewaardeerd.
    Al moet ik wel zeggen dat het vaak zo is, dat men vind dat je iets goed moet vinden enkel omdat het klassiek is, en dat als je het niet leuk vind, je 'geen waardering hebt voor de klassieke muziek'.

    Maar verder, oneens, al helemaal vergeleken met andere muziekstijlen.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    oneens, ik kan me er altijd goed door concentreren en vind t vaak ook mooi! zolang het maar geen opera is, dat vind ik iets minder...

    [ bericht aangepast op 21 jan 2015 - 21:48 ]


    het leven is mooi!! xx

    Iedereen vond als kind klassieke muziek (waarschijnlijk) verschrikkelijk saai, omdat er geen zang bij was en het duurde vaak te lang. Daardoor krijgen kinderen een hekel eraan en het duurt meestal een tijd (gebeurt ook vaak niet) tot ze het gaan waarderen. Volwassenen en ouderen luisteren er dan weer wel naar en die vinden dan juist dat de jeugd het onderwaarderen en kunnen daar soms in doorschieten.
    Wat mijn punt is, het verschilt heel erg per persoon. De ene overwaardeert het en de ander onderwaardeert het.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Oneens, ik vind eerder dat andere genres ondergewaardeerd worden.


    What would Emma do?

    oneens. Sterker nog, ik ken weinig jongeren die klassieke muziek mooi vinden (ik ook niet), ik zie niet in hoe het dan 'overgewardeerd' kan zijn.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.