• • Hugo Weasley • •
• 4th year Gryffindor • Keeper •
Hij kneep in de lichtroze wangen van Ralf die overduidelijk aan het blozen was waardoor ik ze met een grinnik aankeek.
‘Awww Ralf is zo schattig als hij gaat blozen omdat hij liegt. Iedereen weet dat jij op Roxy bent en anders kan dat gezorgd worden..’
En met dat keek hij naar mijn richting toe toen Ralf Campbell zijn hand wegtrok en ik hem met een grijns aankeek.
‘We zitten wel in een coupe met de grootste en hardste luidspreker en roddelaar. Applausje voor Hugo..’ zei hij enthousiast en klapte in zijn hand en ik een gebaar met mijn hand deed om vervolgens te roepen: 'dank u, ik voel me vereerd.'
‘Nu even serieus, Auron. Je spreekt zelfs haar naam in je slaap. Ik doe dat zelfs niet eens over chocokikkers doe- en ik ben dol op chocokikkers. Ik moet nog steeds dumbledore krijgen..’
Hij keek ons ietwat uitdagender aan waarna ik mijn hand achter mijn nek plaatste en Campbell bedachtzaam aankeek.
‘Ik heb Roxanne altijd al een mooie meisje gevonden. Met haar aardbei-blonden haren en die sprankelende ogen. Als Scorpius haar niet mee uitgevraagd heb- doe ik het wel. Als je zeker van bent dat je niks met haar wilt tenminste.. Ralf.’
Ik lachte en verkocht mijn vriend een harde schop om vervolgens dreigend mijn vinger naar hem op te steken.
'Als je het maar waagt; als Ralf niets gaat doen, is ze van mij.' Grapte ik en zag hoe Ralf op ging staan en wild met zijn hoofd schudde.
'Niet- nee, ik bedoel.. is het zo duidelijk?' Mompelde hij dan. Ik lachte en knikte met mijn hoofd.
'Zelfs een Flubberwurm zou het merken. Ralf; kus haar gewoon. Iedereen- nee echt- letterlijk iedereen ziet het en wacht op de grote kus van jullie.'
Ik zag Ralf weer blozen waarna ik bemoedigend met mijn hoofd naar de coupé deur knikte.
'Dus als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar de toekomstige vriendinnetje gaan om te kijken of ze nog single is.'
En met dat werd hij nog roder waarna ik maar simpel een glimlach naar hem toe wierp.
'Ik- ik ga dan maar.. eh- naar de wc.' Zei hij en liep de coupé uit.
'De wc's zijn aan de andere kant, Ralfje!' Riep ik naar hem toe, maar hij verdween al uit zicht, richting de coupé toe waar Scorpius en Roxanne zaten. Ik zucht zachtjes en trok een been op waarna ik Campbell weer aankeek.
'Zeg; ik kom binnen en iedereen gaat weg. Het is vast niet dat ik een besmettelijke virus heb, maar ik heb ook een hart die nu pijn doet.' Grapte ik met een lach voordat ik een drop-toverstok uit mijn broekzak haalde die gewikkeld was in een zakje. Ik trok het open en haalde er een uit waaraan ik meteen begon te knabbelen.
'Maakt mij niet uit eigenlijk. Veel studenten haten mij. Zowel leerlingen als professoren; ik heb evenveel vrienden als vijanden.' Zei ik er bij en stak de tweede toverstokje naar Campbell uit.
'Wil je ook eentje?'
• • Ralf Auron • •
5th Year Hufflepuff
Ik schuifelde maar door de gangen, richting de coupe toe waar Roxanne heen was gegaan, hoewel ik dat niet wist waardoor mijn ogen van student naar student, van coupé naar coupé aan het flitsen was. Tot ik Scorpius en Roxanne inderdaad in een coupé zag zitten. Ik glimlachte nerveus en wilde net naar binnen lopen, tot ik zag hoe Scorpius op stond en mijn vriendin op te lippen kuste. Verstijfd bleef ik stil staan en keek maar naar de scene die zich voor mijn ogen afspeelde. Mijn hart begon sneller te kloppen en voelde me weer rood worden, angst kroop mijn lichaam binnen en ergens heb ik de vermoedde dat deze gevoel geen "angst" was maar meer "woedde" en "jaloezie" maar voordat ik naar binnen kon gaan, beende Fred, zijn broer al langs mij heen, stormde de coupe binnen en duwde Scorpius van haar vandaan.
‘Wat in Merlijn's naam zijn jullie aan het doen?! Jij glibberige klootzak moet van mijn zusje afblijven met je gore pootjes, en jou wil ik zo nog spreken, jonge dame.’ En met dat, gaf hij Scorpius een vuist in zijn gezicht. Ik beet op mijn lip en stormde ook de coupe binnen om snel naar Roxanne haar hand de grijpen en zo snel mogelijk de coupe uit trok en haar mee door de gangen sleurde.
‘Dat was niet slim,’ siste ik en voelde me weer wat rood worden. Ik trok haar een lege coupe binnen en trok de deur achter mij dicht. Nog zonder haar aan te kijken begon ik al snel te kwebbelen.
‘Roxanne, waarom kuste jij hem; alsjeblieft. Ik- eh- uit al de jongens in deze hele school kus je uitgerekend hem.. ik bedoel, n-niet dat het mij wat uitmaakt aangezien j-je zelf mag kiezen met wie je kust en niet kust maar het was niet zo slim van je om een Malfoy te kiezen aangezien je broer- eh, je verdiend een betere dan hem, geloof me. Ik- ik.. want, Roxanne ik..’ ik draaide me om en schudde met mijn hoofd.
‘eh- sorry, je broer kan ieder moment komen. Zullen we- zullen we alsjeblieft terug naar onze coupe gaan.. dan help ik je wel mee om Fred te vermeiden.’
Ik haat mezelf zo, zo erg. Camp en Hugo, ze roepen maar dat ik het moet gaan zeggen en in principe was het pijn plan, maar ik kan het gewoon niet. Ik ben ’s werelds grootste sukkel. Maar kom op zeg; hij kuste een Malfoy.
Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••