Scribe schreef:
Ik snap al die commotie eigenlijk niet. Waren er protesten toen MH17 neergeschoten werd met 196 Nederlanders erin? Nee. Dat noem ik ook een aanslag. Natuurlijk is het erg wat daar gebeurd is, dat ontken ik ook niet.. maar toch... het zit me wel dwars.
Dat was een ongeluk (vliegtuig werd aangezien voor een militair vliegtuig en neergeschoten) en er was in eerste instantie niet duidelijk wat er gebeurd was. En toen het duidelijk was was er nog veel politiek gesteggel. Zelfs nu is officieel nog niet zeker dat het rebellen/Russen waren die met een BUK het vliegtuig uit de lucht hebben geschoten doordat de (Nederlandse) onderzoekscommissie nog niks bekend heeft gemaakt.
In Parijs gaat het om een doelbewuste aanslag op journalisten, een poging om mensen de mond te snoeren. Daar komt bij dat het langduriger was (daders ontsnapten en hebben later ook nog mensen gedood tijdens twee aparte gijzelingsoperaties) met een veel duidelijker verloop en een duidelijke vijand en slachtoffer. Kortom, het is veel zwart-witter
Daar komt simpelweg bij dat Fransen dit georganiseerd hebben terwijl Nederland niks van protestmarsen organiseerde. En tja, als je iets organiseert krijg je meer aanhang dan als je niks organiseert en alleen roept dat er nog niks zeker is.
Twisty schreef:
Ik vind het mooi. Bewijst toch maar weer dat er nog iets goeds in de mens zit.
Rawhide schreef:
Was echt verbaasd hoeveel mensen werkelijk de straat op zijn gegaan, erg mooi gebaar.
Yup. Het verbaast me ook in hoeveel steden men is mee gaan doen. Alleen in Nederland niet :C
Ach, positief puntje, nu hoefde ik tenminste niet naar buiten in de storm.
[ bericht aangepast op 11 jan 2015 - 21:54 ]
quidquid excusatio prandium pro