• Hoi mensen ik heb nog nooit gezoend. Het zou opzich niet zo'n probleem zijn als ik het zelf niet zou willen. Het probleem is dat ik dat wel wil. Ik schaam me er voor. Is het erg om nooit gezoend te worden?


    Heeft iemand wel eens gezoend? Ik namelijk niet.


    nobody say it was easy

    Purrrfect schreef:
    @Histoire
    In je reactie komt het over alsof een zoen heel speciaal is.
    Het is maar een zoen, niks speciaals. Het is niet als een eerste keer seks. Een ontgroening is anders dan een ontmaagding, dat laatste doe je normaal gesproken met iemand die je al een tijdje kent en vertrouwd. Zoenen kan en mag je met iedereen doen.
    Waarom zou je niet met meerdere mensen mogen zoenen en ontdekken wat je fijn en leuk vind? Van één iemand zoenen leer je echt niet zo veel. Helemaal niet als die persoon zoent als een likkende hond.


    Seks mag je ook en kan je ook met de eerste de beste persoon die langs komt hebben. Je mag precies doen wat je zelf wil. Als je je er maar goed bij voelt. Iedereen hecht een andere waarde aan zijn eerste zoen of zijn ontmaagding, dus als voor haar een zoen speciaal is, dan kan dat toch best zo zijn.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Purrrfect schreef:
    @Histoire
    In je reactie komt het over alsof een zoen heel speciaal is.
    Het is maar een zoen, niks speciaals. Het is niet als een eerste keer seks. Een ontgroening is anders dan een ontmaagding, dat laatste doe je normaal gesproken met iemand die je al een tijdje kent en vertrouwd. Zoenen kan en mag je met iedereen doen.
    Waarom zou je niet met meerdere mensen mogen zoenen en ontdekken wat je fijn en leuk vind? Van één iemand zoenen leer je echt niet zo veel. Helemaal niet als die persoon zoent als een likkende hond.
    Het is niet zo dat je je hele zoen-geschiedenis aan de persoon met wie je een relatie krijgt moet vertellen. Je weet vast ook niet waar hij zijn tong in gestoken heeft. Is dat nou echt belangrijk?
    Iedereen is nog jong. Het is tijd om te experimenteren met alles op dit gebied. Niet jezelf "bewaren" zoals je met je eerste keer seks doet.

    Mijn eerste zoen was dus een weddenschap en was met een meisje dat 3 jaar jonger was. En meteen daarna zoende ik met de jongen waar de weddenschap mee was. Een tijdje later was er weer een knap meisje waar ik een paar keer mee zoende. En weer een tijdje later zoende ik met mijn eerste vriendje.
    Het boeit mijn huidige vriend helemaal niks.


    Dat moet ze ze allemaal zelf weten. Ik heb altijd wel veel waarde aan zoenen gehecht en wilde dat alleen doen met iemand van wie ik hield. Die kus was absoluut niet best, maar dat gaf niet. Je kunt elkaar gewoon vertellen wat je fijn en minder fijn vindt en nu lachen we er alleen maar om dat de eerste keer een drama was. In ieder geval voor mij.

    Je kunt ook experimenteren binnen een relatie. Dat hoeft absoluut niet, maar voor sommigen mensen is dat wel gewoon fijn, zoals dat bij mij was. Ik heb nooit met iemand anders dan mijn man gezoend en ik ben daar eigenlijk best wel blij mee dat ik dat alleen met hem heb gedeeld. Het is gewoon hoe je er zelf in staat.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb ook nog nooit gezoend en ik ben zeventien en een half. Ik krijg er regelmatig verbaasde reacties over, maar ach, mijn tijd komt wel - en de jouwe ook. Ik zou stiekem ook best graag willen zoenen, hoor, gewoon om het een keertje ervaren te hebben. Inmiddels is daar wel een plan de campagne voor: ik ga op examenreis naar mijn familie in Boston in Amerika en mijn nicht, met wie ik heel goed overweg kan, gaat voor mij iemand regelen.(krul)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Het maakt niet zoveel uit als je nog niet hebt gezoend. Mijn eerste echte kus was pas rond mijn 19de. Ik ben nu bijna 22 en heb nog niet zoveel beleefd. Ik heb zoveel als met een jongen als een meisje gezoend/gekust. Dwing het niet op want het moet wel fijn voelen. De eerste kus met een meisje was weer anders dan met een jongen. Met die jongen heb ik wel meerdere keren gezoend maar mijn voorkeur ligt bij de persoon. Het maakt niks uit of het een jongen of meisje is.


    -

    Gibbs schreef:
    No idea hoe oud je bent, maar als je jonger bent dan 18, dan zeg ik je dit:
    Ik ben 18 en heb ook nog nooit gezoend of meer.

    Het zal allemaal vast wel komen joh. Maak je er niet te druk om. Alles komt vanzelf wel, de tijd zal het je laten zien. ;)


    Ik ben negentien en dit geldt ook voor mij.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    No idea hoe oud je bent, maar als je jonger bent dan 18, dan zeg ik je dit:
    Ik ben 18 en heb ook nog nooit gezoend of meer.

    Het zal allemaal vast wel komen joh. Maak je er niet te druk om. Alles komt vanzelf wel, de tijd zal het je laten zien. ;)


    dit geld ook voor mij. wacht op de waarde


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Dat moet ze ze allemaal zelf weten. Ik heb altijd wel veel waarde aan zoenen gehecht en wilde dat alleen doen met iemand van wie ik hield. Die kus was absoluut niet best, maar dat gaf niet. Je kunt elkaar gewoon vertellen wat je fijn en minder fijn vindt en nu lachen we er alleen maar om dat de eerste keer een drama was. In ieder geval voor mij.

    Je kunt ook experimenteren binnen een relatie. Dat hoeft absoluut niet, maar voor sommigen mensen is dat wel gewoon fijn, zoals dat bij mij was. Ik heb nooit met iemand anders dan mijn man gezoend en ik ben daar eigenlijk best wel blij mee dat ik dat alleen met hem heb gedeeld. Het is gewoon hoe je er zelf in staat.



    Ik dacht dat ik een van de enige ben, maar er zijn meer mensen op mijn leeftijd nooit gezoend.


    nobody say it was easy

    Inderdaad, zoals je zelf al zegt: je bent heus niet de enige. Mijn eerste zoen was op mijn dertiende, maar dat is dan ook weer uitzonderlijk :')
    Ik kan je enkel nog aanraden het te doen als je er echt zeker van bent niet 'om van die ontgroening af te zijn'. Je eerste zoen zal je altijd bijblijven, dus kan je er beter voor zorgen dat het een leuke ervaring was. (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    zeepmaker schreef:
    (...)


    Ik dacht dat ik een van de enige ben, maar er zijn meer mensen op mijn leeftijd nooit gezoend.


    Maak je asjeblieft geen zorgen, je bent nooit de enige met zoiets als dit ^^


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Nah het is niet zo heel raar, het gebeurt heus nog wel. Trouwens het is niet zo geweldig vind ik persoonlijk en eigenlijk alleen leuk als je iemand ook echt leuk vind.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2015 - 21:49 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    O honey.... Dat komt allemaal vanzelf, als de tijd rijp is.
    Ik ga er vanuit dat je wikt dat je eerste zoen speciaal is, met iemand die je écht leuk vind, in plaats van een of andere randdebiel die 123 zijn tong in je mond duwt.
    Wacht nu maar geduldig af, dat is het waard!


    I'll lick the poison from right off your kiss