• Hoi mensen ik heb nog nooit gezoend. Het zou opzich niet zo'n probleem zijn als ik het zelf niet zou willen. Het probleem is dat ik dat wel wil. Ik schaam me er voor. Is het erg om nooit gezoend te worden?


    Heeft iemand wel eens gezoend? Ik namelijk niet.


    nobody say it was easy

    Mijn eerste zoen was eind groep 8 en heel awkward.


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Mijn eerste zoen was rond de brugklas, toen ik iets van dertien was. Niet bepaald een goede herinnering :'D.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Flowerpowers schreef:
    wees maar blij dat je maagd, single of nog nooit gezoend hebt want vorig jaar zat een of andere meisje bij mij op school die ik niet mocht. Ze was een jongensmagneet ze heeft heel veel vriendjes gehad en ook vaak gezoend echt naar mens was zij. Per week kreeg ze een ander vriendje. ( Dat deed ze om populair te worden )Mij advies is wachten tot de waarde komt.

    Die logica snap ik niet? x'D


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik was 16 toen ik voor het eerst zoende. Het is niet raar om nog nooit gezoend te hebben, ook al hebben misschien al je vrienden het al wel gedaan. Je moet ook niet met de eerste beste persoon willen zoenen... Wacht gewoon tot het goede moment en leg er niet zoveel druk op. Je moet gewoon wachten tot je de juiste persoon hebt gevonden die je ook echt liefdevol kunt zoenen. Er zijn genoeg mensen die alleen zoenen om het zoenen en als het je eerste kus is, is dat gewoon zonde. Maak je er niet al te druk om, dat zoenen komt echt nog wel een keer. Zoveel stelt het niet voor, tenzij je echt heel erg gek op iemand bent. Dan is het magisch. (H)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik kreeg vorig jaar(schreef bijna dit jaar ;D), 10 mei, mijn eerste kus en het was een hele vluche in een bushokje omdat ik mijn vriend gedag zei omdat hij de bus moest halen. Mhihihi. Ik was toen zeventien.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2015 - 23:59 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    18 en extra extra virgin meldt zich aan. Nee hoor, het is helemaal niet erg hoor. ;)


    -

    Rudolph schreef:
    18 en extra extra virgin meldt zich aan. Nee hoor, het is helemaal niet erg hoor. ;)


    Je klinkt als een olijfolie (ik weet dat dat extra vergine is, maar toch.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    ik was 15 toen ik voor het eerst gezoend had, ben nu 19 en heb nog steeds niet meer gedaan dan zoenen.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Zo erg is dat niet hoor haha. Het komt wel.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik was net 15 toen ik voor het eerst 'zoende'.
    Maar tbh dat was nogal random, over het algemeen is het merendeel van de mensen die ik heb gekust nogal random. En geloof me, als je het echt wilt doen voor de ervaring ga je best voor iemand 'random' en hecht je dus best niet te veel waarde aan de persoon want als je moet wachten op de 'juiste' persoon kan het best nog even duren.

    In mijn vriendengroep was dat nogal verdeeld, ik heb vriendinnen die zoals ik wel wat mensen hebben gezoend en ook een hele hoop die hebben gewacht (of nog steeds wachten) op iemand 'deftig'. Het is een beetje een keuze ;d Als je zegt dat je het zelf wilt; then go for it. Ik wou het toen ook wel, en ik zou het zelf niet hebben aangekund om mijn eerste kus te moeten doen met iemand die ik echt zag zitten (zou ik te genant hebben gevonden). Uiteindelijk is het niet echt een big deal.

    Aan de andere kant moet je je zeker ook niet gedwongen voelen om het zo snel mogelijk te doen omdat veel vrienden het al hebben gedaan. Op zich is het natuurlijk misschien wel iets 'eleganter' om af te wachten tot je iemand goed tegenkomt en wie weet is het ook de moeite.

    Over het algemeen, of je nu besluit af te wachten tot de persoon of gewoon het belang van de ervaring vooropstelt moet je vooral weten dat het echt niet zo spannend is. In feite is er bitter weinig aan, in mijn ervaring. Bovendien hangt het allemaal nogal af van de vaardigheden van de persoon met wie je kust. De 'leukste' jongen die ik ooit heb gekust, kuste enorm slecht bijvoorbeeld.


    effort never betrays you

    Ik was 14, maar vergelijken met mijn huidige relatie was dat niets. Het gaat niet zozeer om de leeftijd, naar met wie. Mijn vriend had zijn eerste zoen toen hij 17, bijna 18 was.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Geloof me, er zijn veel meer mensen dan je denkt.
    Het is niets om je over te schamen! Trouwens, de jongen die verliefd op je gaat worden, zal daar zeker geen probleem van gaan maken, dat jij daar bedeesd in bent geweest in plaats van het te hebben weggegeven. (:
    Niets om je voor te schamen! Er zijn héél wat mensen.
    En van velen was het niet eens door iemand die ze leuk vonden, maar die hebben het gewoon 'weg hebben gegeven', op een feestje of fuif of zo. Veel jongens zien het meer als een teken van niveau. (:
    Als mijn broer van 17 de keuze zou hebben tussen meisjes die random staan te zoenen en een gereserveerd meisje daarin - wees maar zeker dat hij met die tweede zal gaan trouwen. :'D
    Voel geen druk! Op zoiets staat geen leeftijd. (:
    Er zijn hordes mensen. Ik ben net 19 nu en ik heb ook nog niet gezoend trouwens, heel wat van mijn vriendinnen vinden nu aan de universiteit wat 'hun soort' mensen. Dus de juiste jongen/meisje. En heel wat hebben van mijn leeftijd hebben hem nog niet gevonden ook. En ik vind hun allemaal wauw - meisjes: hééll intelligent, gecultiveerd, geopinieerd, maar bescheiden, lief voor mensen, heel erg vriendelijk, open, gevend en emotioneel gewoon perfect op punt en fijn afgestemd, grappig, leuk en zien er prima en mooi uit.
    Velen, geen vriendje en ik heb hen ook nog nooit met een geweten. Laat staan dat ze iemand gekust zouden hebben. Hoeven zij zich te schamen? Absoluut niet. (:
    Ze wachten gewoon op iemand waarmee het klikt. (:
    Niet iedereen vindt dat op de leeftijd van 16, meestal is het gewoon een kwestie van de juiste mensen tegenkomen. Wees er trots op dat je het niet weggeeft! Iemand vinden om mee te kussen is heus niet moeilijk, dus ik zie niet in waarom jij je zou hoeven schamen, genoeg mannen en jongens op de wereld die het je zouden willen geven hoor. Dus je hoeft je niet te schamen dat jij het tot op dit punt gewoon hebt gespaard! (;

    [ bericht aangepast op 3 jan 2015 - 10:42 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Mijn eerste zoen was nooit. : D


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    In groep 3 kusjes met de jongen die twee jaar later het vriendje van mijn beste vriendin werd (hij is nooit mijn vriendje geweest), maar verder, nee.
    En raar is het zeker niet.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    @Histoire
    In je reactie komt het over alsof een zoen heel speciaal is.
    Het is maar een zoen, niks speciaals. Het is niet als een eerste keer seks. Een ontgroening is anders dan een ontmaagding, dat laatste doe je normaal gesproken met iemand die je al een tijdje kent en vertrouwd. Zoenen kan en mag je met iedereen doen.
    Waarom zou je niet met meerdere mensen mogen zoenen en ontdekken wat je fijn en leuk vind? Van één iemand zoenen leer je echt niet zo veel. Helemaal niet als die persoon zoent als een likkende hond.
    Het is niet zo dat je je hele zoen-geschiedenis aan de persoon met wie je een relatie krijgt moet vertellen. Je weet vast ook niet waar hij zijn tong in gestoken heeft. Is dat nou echt belangrijk?
    Iedereen is nog jong. Het is tijd om te experimenteren met alles op dit gebied. Niet jezelf "bewaren" zoals je met je eerste keer seks doet.

    Mijn eerste zoen was dus een weddenschap en was met een meisje dat 3 jaar jonger was. En meteen daarna zoende ik met de jongen waar de weddenschap mee was. Een tijdje later was er weer een knap meisje waar ik een paar keer mee zoende. En weer een tijdje later zoende ik met mijn eerste vriendje.
    Het boeit mijn huidige vriend helemaal niks.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2015 - 11:07 ]