• Met toestemming van Dysphoria, die de Quizlet Verkiezingen van 2013 heeft georganiseerd (voor de nieuwsgierige mensen: topic 1 & 2 en de uitslag).

    Hoe werkt dit?
    Met jullie hulp! Om te beginnen moeten er namelijk eerst dingen worden genomineerd. Dit kan tot en met 31 december. Vervolgens zal er gestemd worden en wordt per categorie de winnaar bekend gemaakt.

    Hoe nomineer ik iemand/iets?
    Het is 23:59 op 31 december geweest, dus de nominaties zijn gesloten!

    Hoe wordt er gestemd?
    Er zullen twee stemrondes zijn. De eerste is alleen voor categorieën waarin er meer dan tien nominaties zijn, zodat dat aantal verkleind kan worden naar iets wat in één poll past. Ik zal de verdeling over de polls per categorie laten bepalen door een website zoals deze, om alles zo eerlijk mogelijk te laten verlopen.
    In de tweede ronde is er voor iedere categorie één poll en worden de uiteindelijke winnaars gekozen.

    FAQ

    Mag ik meerdere personen/creaties nomineren?
    Ja, dit mag. Als je denkt dat meerdere personen/creaties een plaats verdienen, dan mag je dat gewoon doorgeven.

    Mag ik mezelf of een van mijn eigen creaties nomineren?
    Nee, dit mag niet. Nominaties van accounts die er overduidelijk fake uitzien (bijvoorbeeld pas een paar dagen oud of bijna geen forumposts) zullen om deze reden worden geweigerd. Houd het alsjeblieft eerlijk, mensen!

    Moet ik mijn nominaties verantwoorden?
    Dit is niet verplicht, maar is wel leuk, vooral voor degene die genomineerd wordt.

    Mag ik een crewlid nomineren als user van het jaar?
    Ja, dat mag. Crewleden zijn ook users van Quizlet. Bij crewlid van het jaar gaat het meer over hoe ze als crewlid zijn en bij user van het jaar meer over hoe ze zijn als user.

    Mag ik (creaties van) inactieve/gebande users nomineren?
    Dat hangt een beetje van de categorie af. Reacties of topics van inactieve of (niet permanent) gebande users wat mij betreft wel, want dat ga ik niet controleren. Creaties, profielen en de users zelf liever niet (je kunt immers hun profiel niet zien en bij inactieve users staan ook alle creaties op inactief, als ik me niet vergis), tenzij het om een geband persoon gaat die tegen 1 januari weer terug zal zijn, als de stemrondes beginnen.

    Maakt het jaar uit bij creaties?
    Nee, het jaar maakt op zich niet uit voor stories, quizzen, gedichten en columns. Iets wat uit eerdere jaren komt kan immers ook dit jaar nog wel heel populair of heel belangrijk voor mensen zijn geweest. Topics en reacties wel het liefst uit 2014.

    Zijn ex-crewleden die in 2014 zijn gestopt ook genomineerd?
    Ja! Iedereen die in 2014 deel van de crew is geweest zal automatisch worden genomineerd, dus ook mensen die inmiddels zijn gestopt.

    Kan ik ook ergens op Emma/Krull en Rutger stemmen?
    Ja, dat kan. Zij zullen meedoen aan de modpolls. Dat klopt natuurlijk niet helemaal, maar een aparte categorie voor admins werkt ook niet, met maar twee mogelijke kandidaten.

    Moet je naamsveranderingen doorgeven?
    Dat mag, maar het hoeft niet. Er zullen altijd wel mensen zijn die dat vergeten, dus het valt toch niet goed bij te houden. Ik zal als de nominaties sluiten controleren of de namen dan nog kloppen.

    Mag je ook creaties nomineren van de jubileumwedstrijden?
    Ja, dat mag.

    Mag de reactie een reactie op een story of andere creatie zijn?
    Ja, dat mag. In dat geval zal ik dus een link naar (het juiste hoofdstuk van) de creatie nodig hebben, niet naar een topic.

    Als mijn profiel is genomineerd, mag ik dat dan nog aanpassen?
    Ja, want aan veel van de stories wordt ook gewoon nog gewerkt. Het zou wel handig zijn als je er tijdens de stemrondes (vanaf 1 of 2 januari voor zo'n twee weken) niet al te veel aan zou veranderen, want het kan wat verwarrend worden als mensen de ene dag op je stemmen en ze je profiel de volgende dag niet meer kunnen herkennen. Maar op zich kan ik je niet stoppen, als je het toch wilt aanpassen. Je zult er niet voor worden gediskwalificeerd.

    Mag ik voor Story van het jaar een one-shot nomineren?
    Ja, dat is geen probleem.


    Stemmen || Tweede ronde

    Jullie hebben twee weken, dus tot dinsdag 27 januari 23:59 om te stemmen.
    Je mag op iedere poll stemmen, maar wel telkens maar één keer per poll. Houd het alsjeblieft voor iedereen leuk! Er valt niets te winnen behalve de eer en hoe eervol is het nou als je wint door vals te spelen?
    Als je je username verandert hoef je dat niet meer door te geven! Het is voor mij simpelweg onmogelijk dat bij te houden in alle polls.

    1 - Story van het jaar || Poll
    2 - Quiz van het jaar || Poll
    3 - Gedicht van het jaar || Poll
    4 - Lijstje van het jaar || Poll
    5 - Column van het jaar || Poll
    6 - Topic van het jaar || Poll
    7 - Reactie van het jaar || Poll
    8 - Profiel van het jaar || Poll
    9 - User van het jaar || Poll
    10 - Moderator/Admin van het jaar || Poll
    11 - Bemiddelaar van het jaar || Poll
    12 - Bèta van het jaar || Poll
    13 - Columnist van het jaar || Poll

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 0:57 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Ik verwacht ook niet dat je er iets meedoet, hoor. Ik wilde het gewoon even kwijt en ik vond dit gedrag gewoon erg in strijd met wat ze hier in dit topic heeft gezegd. Gewoon je lezers laten weten dat je in de finale terecht bent gekomen is natuurlijk prima, maar vragen of ze nog mensen kennen die ook kunnen stemmen vind ik persoonlijk te ver gaan.


    Ben ik het mee eens hoor. Als je je lezers vraagt om stemmen, dat kan ik nog wel begrijpen, en die hebben het verhaal ook gelezen, maar om aan je lezers te vragen of zíj mensen kennen die willen stemmen, en het verhaal dus waarschijnlijk niet gelezen hebben, dat vind ik ook nogal raar. En ook schijnheilig, gezien ze in dit topic meldde dat ze dat niet deed en geen competitief persoon is.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik ben niet competitief. Lol

    Hey babes!

    Spijtige mededeling: we zijn met één stem ingehaald bij de Quizlet Verkiezingen... Shit. Vind ik eigenlijk echt jammer omdat ik al wekenlang naar de titel uit zit te kijken en ik vond gewoon dat Jess en de rest de titel verdienden, idk.Ik ben niet competitief normaalgezien maar ik ben eigenlijk nogal triest nu. Triest, doch dankbaar want Jezus, ik heb meer dan veertig stemmen.

    Als je nog niet gestemd hebt, kan je me met een paar klikjes dolgelukkig maken:
    http://www.quizlet.nl/polls/33609/welke-story-zou-volgens-jou-story-van-het-jaar-moe/

    Heb je een zus op Q hebt die nog niet gestemd heeft / vrienden hebt op Q / wat dan ook, laat ze dan alsjeblieft weten dat ik hen oneindig dankbaar zou zijn als ze zouden stemmen. Echt.

    Muurbloemen Unite, please! x


    Naja mij maakt het eigenlijk weinig uit. Dat je nog op jezelf stemt omdat je jouw creatie beter vindt, begrijp ik nog. Maar als je op zo'n manier moet winnen, naja dat is het maar zo. Das gelijk het wielrennen winnen met dopinggebruik.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Mag ik eventjes zeggen dat ik vind dat jullie nu eigenlijk zelf echt heel smerig bezig zijn?

    Ten eerste zegt ze er zelf 'op Q.'
    Ten tweede zegt ze enkel dat ze het heel fijn zou vinden moest ze nog stemmen halen en winnen, wat compleet begrijpelijk is.
    Als je al de hele tijd nummer 1 staat en net op het einde wordt ingehaald, kan dat best frustrerend zijn, zelfs voor niet competitieve zielen. Hoe groter de kans op winst, hoe groter de frustratie bij verlies. Psychologisch aangetoond.
    Ten derde kan je als wedstrijdorganisator heel gemakkelijk een pb'tje sturen waarin je zegt dat je dit niet helemaal eerlijk vindt. Ik ken dit meisje een beetje en ik weet 95% zeker dat ze het hoofdstukje meteen verwijderd en zich zal verontschuldigen. Dit is een heel wat meer volwassen aanpak in plaats van met z'n allen te beginnen klagen en de desbetreffende persoon niet eens iets laten weten.

    Ja, ik ben misschien nog een ietsje extra boos omdat ik haar heel aardig vind, maar zelfs als ik haar niet kende, zou ik dit berichtje nog plaatsen. Misschien is het wel een klein beetje smerig wat ze doet, maar jullie reacties zijn geen haar beter.

    Doe eens normaal, en los dit op een gezonde, volwassen manier op in plaats van te roddelen in open zicht.


    Mhm?

    Somnephilia schreef:
    Mag ik eventjes zeggen dat ik vind dat jullie nu eigenlijk zelf echt heel smerig bezig zijn?

    Ten eerste zegt ze er zelf 'op Q.'
    Ten tweede zegt ze enkel dat ze het heel fijn zou vinden moest ze nog stemmen halen en winnen, wat compleet begrijpelijk is.
    Als je al de hele tijd nummer 1 staat en net op het einde wordt ingehaald, kan dat best frustrerend zijn, zelfs voor niet competitieve zielen. Hoe groter de kans op winst, hoe groter de frustratie bij verlies. Psychologisch aangetoond.
    Ten derde kan je als wedstrijdorganisator heel gemakkelijk een pb'tje sturen waarin je zegt dat je dit niet helemaal eerlijk vindt. Ik ken dit meisje een beetje en ik weet 95% zeker dat ze het hoofdstukje meteen verwijderd en zich zal verontschuldigen. Dit is een heel wat meer volwassen aanpak in plaats van met z'n allen te beginnen klagen en de desbetreffende persoon niet eens iets laten weten.

    Ja, ik ben misschien nog een ietsje extra boos omdat ik haar heel aardig vind, maar zelfs als ik haar niet kende, zou ik dit berichtje nog plaatsen. Misschien is het wel een klein beetje smerig wat ze doet, maar jullie reacties zijn geen haar beter.

    Doe eens normaal, en los dit op een gezonde, volwassen manier op in plaats van te roddelen in open zicht.


    Ik vind niet dat ik roddel. Ik heb hier gewoon op haar eigen bericht gereageerd en dat wil ik niet achter haar rug om doen door dan maar een PB'tje naar de organisator te sturen, die er niets mee kan. Dit is gewoon een opmerking op iets dat zij hier zelf gezegd heeft en ik ken haar dusdanig dat ze dit heus wel zal lezen. Iedere genomineerde houdt dit topic immers in de gaten en zeker de fanatiekelingen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Somnephilia schreef:
    Mag ik eventjes zeggen dat ik vind dat jullie nu eigenlijk zelf echt heel smerig bezig zijn?

    Ten eerste zegt ze er zelf 'op Q.'
    Ten tweede zegt ze enkel dat ze het heel fijn zou vinden moest ze nog stemmen halen en winnen, wat compleet begrijpelijk is.
    Als je al de hele tijd nummer 1 staat en net op het einde wordt ingehaald, kan dat best frustrerend zijn, zelfs voor niet competitieve zielen. Hoe groter de kans op winst, hoe groter de frustratie bij verlies. Psychologisch aangetoond.
    Ten derde kan je als wedstrijdorganisator heel gemakkelijk een pb'tje sturen waarin je zegt dat je dit niet helemaal eerlijk vindt. Ik ken dit meisje een beetje en ik weet 95% zeker dat ze het hoofdstukje meteen verwijderd en zich zal verontschuldigen. Dit is een heel wat meer volwassen aanpak in plaats van met z'n allen te beginnen klagen en de desbetreffende persoon niet eens iets laten weten.

    Ja, ik ben misschien nog een ietsje extra boos omdat ik haar heel aardig vind, maar zelfs als ik haar niet kende, zou ik dit berichtje nog plaatsen. Misschien is het wel een klein beetje smerig wat ze doet, maar jullie reacties zijn geen haar beter.

    Doe eens normaal, en los dit op een gezonde, volwassen manier op in plaats van te roddelen in open zicht.
    Idk care of ze het wel of niet doet. Het is gewoon een beetje tegenstrijdig op wat ze eerder zei. Het is ook een benaming op eer dus het is dan gewoon een beetje zonde dat je op deze manier moet winnen.
    Ik doe zelf niet mee in deze categorie dus het maakt me ook niet uit wie er wint. Ik ben ook de laatste twee dagen opeens verloren van iemand in een categorie en eerlijk gezegd doet me dat bitter weinig. Het is jammer, maar er hangt niet echt een prijs aan vast, dus waarom zou ik dan stemmen beginnen ronselen. Maar goed ik zwijg er nu over en ga verder leren.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2015 - 14:53 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Somnephilia schreef:
    Mag ik eventjes zeggen dat ik vind dat jullie nu eigenlijk zelf echt heel smerig bezig zijn?

    Ten eerste zegt ze er zelf 'op Q.'
    Ten tweede zegt ze enkel dat ze het heel fijn zou vinden moest ze nog stemmen halen en winnen, wat compleet begrijpelijk is.
    Als je al de hele tijd nummer 1 staat en net op het einde wordt ingehaald, kan dat best frustrerend zijn, zelfs voor niet competitieve zielen. Hoe groter de kans op winst, hoe groter de frustratie bij verlies. Psychologisch aangetoond.
    Ten derde kan je als wedstrijdorganisator heel gemakkelijk een pb'tje sturen waarin je zegt dat je dit niet helemaal eerlijk vindt. Ik ken dit meisje een beetje en ik weet 95% zeker dat ze het hoofdstukje meteen verwijderd en zich zal verontschuldigen. Dit is een heel wat meer volwassen aanpak in plaats van met z'n allen te beginnen klagen en de desbetreffende persoon niet eens iets laten weten.

    Ja, ik ben misschien nog een ietsje extra boos omdat ik haar heel aardig vind, maar zelfs als ik haar niet kende, zou ik dit berichtje nog plaatsen. Misschien is het wel een klein beetje smerig wat ze doet, maar jullie reacties zijn geen haar beter.

    Doe eens normaal, en los dit op een gezonde, volwassen manier op in plaats van te roddelen in open zicht.


    Ik zou het niet eerlijk vinden zoiets te verbieden zonder er van tevoren iets over gezegd te hebben, dus heb ik haar er niet persoonlijk op aangesproken. Zoals ik al zei, ze doet op zich niets verkeerd.
    En hoewel ik begrijp dat mensen het vervelend vinden dat ze zo'n hoofdstuk heeft gepost, ben ik het wel met je eens dat de manier waarop het nu hier wordt besproken ook een beetje jammer is. Ik heb er in eerste instantie niets van gezegd juist om een situatie als deze te voorkomen. Wat mensen hier op zich zeggen is niet zo erg, maar als je het allemaal in één keer leest, kan het alsnog overkomen alsof er een hoop mensen over je heen vallen of stiekem over je praten. Dat is erg vervelend en het spijt me als mijn eerdere reactie daaraan heeft bijgedragen, want het meisje waar het hier om gaat een nare dag bezorgen is wel heel laatste wat ik zou willen. :c
    Misschien is dit een goed punt om het onderwerp te laten rusten, als ik daar beleefd om zou mogen vragen. Het zou heel jammer zijn als er nu nog een heftige discussie of zelfs ruzie ontstaat in dit topic. Ze heeft dat hoofdstuk gepost, mensen hebben op een nette manier uitgedrukt wat ze daar niet prettig aan vinden, en zij mag zelf weten of ze zich daar iets van aantrekt of niet, want ze heeft niets fout gedaan. Laten we het daarbij proberen te laten.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Yikes babes, klik ik op dit topic om de wedstrijdstanden te bekijken en kom ik terecht in een soort van klaslokaal vol kinderen.

    1. Niet bijster aangenaam om opeens te merken dat een hele forumpagina over jou gaat zonder dat jij er over weet. (Lees: roddelen.) Als je het over mij hebt kan je je al even goed tot mij richten, niet? Ik ben bereid vragen te beantwoorden en ik begrijp ECHT wat jullie zeggen, niemand van jullie heeft een standpunt waar ik me niet in kan verplaatsen. Als je het gewoon in de reacties had laten weten, had ik het hoofdstuk meteen weggehaald.

    2. Jullie kunnen niet voor mij uitmaken of ik competitief ben of niet. Ik laat mijn persoonlijkheid niet definiëren door een paar vreemdelingen op het internet. Als je me niet gelooft in wat ik zeg, is dat jouw keuze, maar vertel me alsjeblieft niet wat mijn karakter is, daar heb ik vrienden en familie voor.

    3. Square, mijn verontschuldigingen ls ik tot last geweest ben, ik heb niet nagedacht over mogelijke schending van reclameregelementen en je mag me altijd verzoeken wat dan ook te verwijderen. Ik zou dat op welk moment dan ook gedaan hebben. Als organisator ben je naar mijn mening bevoegd om de regels aan te passen om de wedstrijd bij te sturen.

    4. Ik heb nooit bedoeld dat mensen hun grootmoeder of achternichten moesten laten stemmen. Ik bedoelde als iemand bv. een zus had die AL OP Q zit en nog niet gestemd had. Ik weet toch ook dat nieuwe, verdachte accounts niet mogen stemmen bij dit soort wedstrijden? Als ik onduidelijk ben, wat blijkbaar vaker het geval is, laat me dat dan weten. Stel een vraag. In plaats van dingen te veronderstellen over mensen die je niet kent en stories die je niet volgt.

    5. Bedankt aan onze altijd fantastische Somnephilia voor de steun en sorry aan mijn Muurbloemen, ik had graag de titel voor jullie mee naar huis genomen. :') Ach ja, titel of geen titel, woensdag volgt een nieuw hoofdstukje. Zie jullie dan!

    6. Hier de streep trekken lijkt me een fantastisch idee, ik ben niet geïnteresseerd in ruzie maken met vreemden of het verzieken van de sfeer want tenslotte hoort dit leuk te zijn, toch? Please. HET IS MAAR EEN SPEL. Ik heb er alleszins van genoten.

    En nu waar ik hiervoor gekomen was: alvast gefeliciteerd aan The Bet en zijn lezers, ik ga de story zo snel mogelijk eens bekijken.

    Al benieuwd wie gewonnen heeft bij de gedichten etc x


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    - Ik had hier een berichtje voor Niniwa getypt om haar in GB te sturen (ik zit op werk), maar drukte per ongeluk op versturen -

    [ bericht aangepast op 27 jan 2015 - 16:52 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik vind het zo raar dat het roddelen genoemd wordt, of achter andermans rug praten. Dit is een openbaar topic waar je zelf in leest, dat is geen roddelen. Het zou roddelen zijn als het in iemands gb gebeurd, of via pb, waar jij het niet kan zien. Dit is het wedstrijdtopic en daar plaats je gewoon zulke berichten als je het ergens niet mee eens bent.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik vind het zo raar dat het roddelen genoemd wordt, of achter andermans rug praten. Dit is een openbaar topic waar je zelf in leest, dat is geen roddelen. Het zou roddelen zijn als het in iemands gb gebeurd, of via pb, waar jij het niet kan zien. Dit is het wedstrijdtopic en daar plaats je gewoon zulke berichten als je het ergens niet mee eens bent.

    Precies. Naar mijn mening kan ik dit niet bepaald roddelen noemen, dat is zonder dat degene ervan weet. Het lijkt mij toch dat niniwa1 op elk punt dit topic kan openen en het kan lezen ofwel reageren?
    Maar goed, het heeft geen zin om erover door te gaan, dat is tevens niet zo best voor de sfeer. :x


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Assassin schreef:
    Ik vind het zo raar dat het roddelen genoemd wordt, of achter andermans rug praten. Dit is een openbaar topic waar je zelf in leest, dat is geen roddelen. Het zou roddelen zijn als het in iemands gb gebeurd, of via pb, waar jij het niet kan zien. Dit is het wedstrijdtopic en daar plaats je gewoon zulke berichten als je het ergens niet mee eens bent.

    Ik ben dit topic totaal uit het oog verloren en toen ik het in de 'Actieve Topics' zag, wilde ik de standen checken. Is een discussie het eerste wat mijn oog opmerkt (ogen, maar hey). Over dat 'roddelen' wilde ik wat vernoemen, maar jij was me voor met weer precies de juiste woorden. Mindreader.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2015 - 17:42 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mensen, ik geloof dat Inge/Square jullie vriendelijk heeft gevraagd de discussie te staken, gezien ze er allang al naar gekeken heeft en besloot niet te handelen en toch gaan jullie door. Come on, guys. Iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar daar hoeven we dit hele topic toch niet mee te "verpesten"?


    Happy Birthday my Potter!

    WOOHOO! IK WIN GEWOON MET HET BESTE PROFIEL! _O_


    Oke, niet bepaald. Maar ik had gewoon even zin om te doen alsof het wel zo was. :'D


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Als mensen nog verder willen discussiëren, zou ik het waarderen als dat via gb of pb werd gedaan en niet in dit topic. Volg Natasha's goede voorbeeld. ^^

    Plus, nog minder dan zes uur om de laatste stemmen uit te brengen! Om middernacht gaan de polls op inactief. *O*

    [ bericht aangepast op 27 jan 2015 - 18:14 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Woohoo de user van het jaar wordt nog spannend Inge :Y)


    Every villain is a hero in his own mind.