• Met toestemming van Dysphoria, die de Quizlet Verkiezingen van 2013 heeft georganiseerd (voor de nieuwsgierige mensen: topic 1 & 2 en de uitslag).

    Hoe werkt dit?
    Met jullie hulp! Om te beginnen moeten er namelijk eerst dingen worden genomineerd. Dit kan tot en met 31 december. Vervolgens zal er gestemd worden en wordt per categorie de winnaar bekend gemaakt.

    Hoe nomineer ik iemand/iets?
    Het is 23:59 op 31 december geweest, dus de nominaties zijn gesloten!

    Hoe wordt er gestemd?
    Er zullen twee stemrondes zijn. De eerste is alleen voor categorieën waarin er meer dan tien nominaties zijn, zodat dat aantal verkleind kan worden naar iets wat in één poll past. Ik zal de verdeling over de polls per categorie laten bepalen door een website zoals deze, om alles zo eerlijk mogelijk te laten verlopen.
    In de tweede ronde is er voor iedere categorie één poll en worden de uiteindelijke winnaars gekozen.

    FAQ

    Mag ik meerdere personen/creaties nomineren?
    Ja, dit mag. Als je denkt dat meerdere personen/creaties een plaats verdienen, dan mag je dat gewoon doorgeven.

    Mag ik mezelf of een van mijn eigen creaties nomineren?
    Nee, dit mag niet. Nominaties van accounts die er overduidelijk fake uitzien (bijvoorbeeld pas een paar dagen oud of bijna geen forumposts) zullen om deze reden worden geweigerd. Houd het alsjeblieft eerlijk, mensen!

    Moet ik mijn nominaties verantwoorden?
    Dit is niet verplicht, maar is wel leuk, vooral voor degene die genomineerd wordt.

    Mag ik een crewlid nomineren als user van het jaar?
    Ja, dat mag. Crewleden zijn ook users van Quizlet. Bij crewlid van het jaar gaat het meer over hoe ze als crewlid zijn en bij user van het jaar meer over hoe ze zijn als user.

    Mag ik (creaties van) inactieve/gebande users nomineren?
    Dat hangt een beetje van de categorie af. Reacties of topics van inactieve of (niet permanent) gebande users wat mij betreft wel, want dat ga ik niet controleren. Creaties, profielen en de users zelf liever niet (je kunt immers hun profiel niet zien en bij inactieve users staan ook alle creaties op inactief, als ik me niet vergis), tenzij het om een geband persoon gaat die tegen 1 januari weer terug zal zijn, als de stemrondes beginnen.

    Maakt het jaar uit bij creaties?
    Nee, het jaar maakt op zich niet uit voor stories, quizzen, gedichten en columns. Iets wat uit eerdere jaren komt kan immers ook dit jaar nog wel heel populair of heel belangrijk voor mensen zijn geweest. Topics en reacties wel het liefst uit 2014.

    Zijn ex-crewleden die in 2014 zijn gestopt ook genomineerd?
    Ja! Iedereen die in 2014 deel van de crew is geweest zal automatisch worden genomineerd, dus ook mensen die inmiddels zijn gestopt.

    Kan ik ook ergens op Emma/Krull en Rutger stemmen?
    Ja, dat kan. Zij zullen meedoen aan de modpolls. Dat klopt natuurlijk niet helemaal, maar een aparte categorie voor admins werkt ook niet, met maar twee mogelijke kandidaten.

    Moet je naamsveranderingen doorgeven?
    Dat mag, maar het hoeft niet. Er zullen altijd wel mensen zijn die dat vergeten, dus het valt toch niet goed bij te houden. Ik zal als de nominaties sluiten controleren of de namen dan nog kloppen.

    Mag je ook creaties nomineren van de jubileumwedstrijden?
    Ja, dat mag.

    Mag de reactie een reactie op een story of andere creatie zijn?
    Ja, dat mag. In dat geval zal ik dus een link naar (het juiste hoofdstuk van) de creatie nodig hebben, niet naar een topic.

    Als mijn profiel is genomineerd, mag ik dat dan nog aanpassen?
    Ja, want aan veel van de stories wordt ook gewoon nog gewerkt. Het zou wel handig zijn als je er tijdens de stemrondes (vanaf 1 of 2 januari voor zo'n twee weken) niet al te veel aan zou veranderen, want het kan wat verwarrend worden als mensen de ene dag op je stemmen en ze je profiel de volgende dag niet meer kunnen herkennen. Maar op zich kan ik je niet stoppen, als je het toch wilt aanpassen. Je zult er niet voor worden gediskwalificeerd.

    Mag ik voor Story van het jaar een one-shot nomineren?
    Ja, dat is geen probleem.


    Stemmen || Tweede ronde

    Jullie hebben twee weken, dus tot dinsdag 27 januari 23:59 om te stemmen.
    Je mag op iedere poll stemmen, maar wel telkens maar één keer per poll. Houd het alsjeblieft voor iedereen leuk! Er valt niets te winnen behalve de eer en hoe eervol is het nou als je wint door vals te spelen?
    Als je je username verandert hoef je dat niet meer door te geven! Het is voor mij simpelweg onmogelijk dat bij te houden in alle polls.

    1 - Story van het jaar || Poll
    2 - Quiz van het jaar || Poll
    3 - Gedicht van het jaar || Poll
    4 - Lijstje van het jaar || Poll
    5 - Column van het jaar || Poll
    6 - Topic van het jaar || Poll
    7 - Reactie van het jaar || Poll
    8 - Profiel van het jaar || Poll
    9 - User van het jaar || Poll
    10 - Moderator/Admin van het jaar || Poll
    11 - Bemiddelaar van het jaar || Poll
    12 - Bèta van het jaar || Poll
    13 - Columnist van het jaar || Poll

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 0:57 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Avarosa schreef:
    (...)
    Hihi ja idd. Niet dat ik hem niet mooi vind atm, maar de kerstsfeer is voorbij en omdat het maar niet begint te sneeuwen, verliest hij zijn functie precies wat.

    Vandaag heeft het bij ons gesneeuwd, I'm happy! Maar ik had het inderdaad vanwege de kerstsfeer zo ingedeeld, die is nu wel voorbij. Bovendien ben ik gewoonweg erg ongeduldig en kan ik niet te lang met een zelfde profiel uithouden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Leuk, heb net gemerkt dat ik bij de quizzen sta! Ik moet echt eens wat actiever worden op het forum (: .


    I wanna be a wizard!

    Firenzee schreef:
    Leuk, heb net gemerkt dat ik bij de quizzen sta! Ik moet echt eens wat actiever worden op het forum (: .


    Sorry! Ik heb nog overwogen iedereen die genomineerd was een berichtje te sturen zodat ze het in ieder geval zouden zien, maar omdat dat me heel veel extra tijd zou hebben gekost heb ik het uiteindelijk niet gedaan. Maar, eh, verrassing? Het is in ieder geval een leuke verrassing, hoop ik. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Sacramental schreef:
    (...)
    Vandaag heeft het bij ons gesneeuwd, I'm happy! Maar ik had het inderdaad vanwege de kerstsfeer zo ingedeeld, die is nu wel voorbij. Bovendien ben ik gewoonweg erg ongeduldig en kan ik niet te lang met een zelfde profiel uithouden.
    Hier dus jammer genoeg niet. Heb je jouw profiel al veranderd mss?

    [ bericht aangepast op 24 jan 2015 - 19:25 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)
    Hier dus jammer genoeg niet. Heb je jouw profiel al veranderd mss?

    Nee nog steeds niet. Ik wacht geduldig af. ^^


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Square schreef:
    (...)

    Sorry! Ik heb nog overwogen iedereen die genomineerd was een berichtje te sturen zodat ze het in ieder geval zouden zien, maar omdat dat me heel veel extra tijd zou hebben gekost heb ik het uiteindelijk niet gedaan. Maar, eh, verrassing? Het is in ieder geval een leuke verrassing, hoop ik. :'D


    Het is echt niet erg hoor, het is inderdaad veel te veel werk. En het is inderdaad veel leuker als verassing!


    I wanna be a wizard!

    Nog één dag. *O*
    Ik heb overigens woensdagmiddag een tentamen. Ik zal proberen de uitslag die avond bekend te maken, maar het zou donderdag kunnen worden.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    niniwa1 schreef:
    (...)


    Heel erg late reactie, wat dus nogal droog van me is, maar ik wilde het toch even vermelden aangezien ik merk dat er bij de populairdere stories getwijfeld wordt aan de eerlijkheid van de schrijfsters: ik heb nooit valsgespeeld en zal ook nooit valsspelen.

    De redenen zijn gewoon eindeloos. Om te beginnen ben ik niet eens competitief en ben ik zo'n enorm doetje op vlak van valsspelen dat ik niet eens af durf kijken op school. :') (De laatste keer dat ik afgekeken heb, was ik zeven. Het feit dat ik me dat tot in de puntjes herinner illustreert al hoe traumatisch valsspelen op mij inwerkt, haha.) Daarnaast vind ik het ook gewoon heel lullig om de hele wedstrijd te verkloten voor een titel. Het is maar een spel, right?

    Dus voor wie het zich af zou vragen: nee, ik speelniet vals en ja, ik zou blij zijn voor wie ook moge winnnen. Maar ik begrijp de verdenkingen, ik geloof zelf nauwelijks waar ik die stemmen vandaan heb. :') Ik denk dat ik mag zeggen dat mijn abo familie gewoon fantastisch is.

    En nog eens mijn oneindige dank voor iedereen die op me gestemd heeft want ik loop al de hele dag te grijnzen dankzij jullie.

    Zo, dan ga ik nu in alle polls stemmen. Succes nog aan alle genomineerden ^.^


    Ik maak hier vast geen vrienden mee, maar ik wilde toch even zeggen dat dit berichtje een beetje mijn tenen doet krommen als ik zie dat je aan je abo's vraagt of zij nog vrienden of familieleden hebben die op jou kunnen stemmen. Dat vind ik nou eigenlijk een klassiek voorbeeld van vriendjespolitiek en dus vals spelen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Ik maak hier vast geen vrienden mee, maar ik wilde toch even zeggen dat dit berichtje een beetje mijn tenen doet krommen als ik zie dat je aan je abo's vraagt of zij nog vrienden of familieleden hebben die op jou kunnen stemmen. Dat vind ik nou eigenlijk een klassiek voorbeeld van vriendjespolitiek en dus vals spelen.

    Ik ben het helemaal met je eens, ook omdat ze nog zegt dat ze niet competitief is.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Ik maak hier vast geen vrienden mee, maar ik wilde toch even zeggen dat dit berichtje een beetje mijn tenen doet krommen als ik zie dat je aan je abo's vraagt of zij nog vrienden of familieleden hebben die op jou kunnen stemmen. Dat vind ik nou eigenlijk een klassiek voorbeeld van vriendjespolitiek en dus vals spelen.


    Dat vind ik ook vals spelen, want die mensen zitten dan niet eens op Quizlet...
    Kunnen mensen buiten Quizlet eigenlijk stemmen op de polls?


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)
    Dat vind ik ook vals spelen, want die mensen zitten dan niet eens op Quizlet...
    Kunnen mensen buiten Quizlet eigenlijk stemmen op de polls?

    Ik denk dat je daar een account voor nodig hebt, maar dat weet ik niet zeker. Je kan immers ook quizzen invullen zonder profiel.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat vind ik ook vals spelen, want die mensen zitten dan niet eens op Quizlet...
    Kunnen mensen buiten Quizlet eigenlijk stemmen op de polls?


    Ik heb gekeken, maar ik kan stemmen zonder in te loggen. Al zou je dat ook uit moeten kunnen zetten, dat had ik bij mijn verkiezingen in ieder geval wel gedaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sacramental schreef:
    (...)
    Ik denk dat je daar een account voor nodig hebt, maar dat weet ik niet zeker. Je kan immers ook quizzen invullen zonder profiel.


    Je kan onderaan een poll aanvinken of alleen Quizlet-users mogen stemmen.


    Your make-up is terrible

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Ik maak hier vast geen vrienden mee, maar ik wilde toch even zeggen dat dit berichtje een beetje mijn tenen doet krommen als ik zie dat je aan je abo's vraagt of zij nog vrienden of familieleden hebben die op jou kunnen stemmen. Dat vind ik nou eigenlijk een klassiek voorbeeld van vriendjespolitiek en dus vals spelen.


    Er zijn geen regels tegen, dus technisch gezien is het niet valsspelen en ik kan er helaas niets van zeggen. Niet dat ik niet snap waarom je het vervelend vindt of waarom je het zo ziet, natuurlijk. Ik had al besloten dat als ik dit volgend jaar weer organiseer, ik toch eens moet proberen om een soort regel tegen bepaalde soorten reclame te maken, om mensen die niet om dat soort dingen vragen geen oneerlijk nadeel te geven.



    Assassin schreef:
    (...)

    Dat vind ik ook vals spelen, want die mensen zitten dan niet eens op Quizlet...
    Kunnen mensen buiten Quizlet eigenlijk stemmen op de polls?


    Dat is een goede vraag. Ik denk eigenlijk van wel, want ze kunnen ook gewoon quizzen invullen etcetera. :/
    Hm, misschien had ik voor deze verkiezingen tijdelijk mijn instellingen moeten veranderen zodat mijn creaties alleen zichtbaar zijn voor mensen met account. Nog iets voor een volgende keer.
    Edit: Of dat vakje onderaan de poll aanvinken, dus. :') Daar had ik totaal niet bij stilgestaan toen ik de polls maakte, sorry.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2015 - 14:00 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Er zijn geen regels tegen, dus technisch gezien is het niet valsspelen en ik kan er helaas niets van zeggen. Niet dat ik niet snap waarom je het vervelend vindt of waarom je het zo ziet, natuurlijk. Ik had al besloten dat als ik dit volgend jaar weer organiseer, ik toch eens moet proberen om een soort regel tegen bepaalde soorten reclame te maken, om mensen die niet om dat soort dingen vragen geen oneerlijk nadeel te geven.


    Ik verwacht ook niet dat je er iets meedoet, hoor. Ik wilde het gewoon even kwijt en ik vond dit gedrag gewoon erg in strijd met wat ze hier in dit topic heeft gezegd. Gewoon je lezers laten weten dat je in de finale terecht bent gekomen is natuurlijk prima, maar vragen of ze nog mensen kennen die ook kunnen stemmen vind ik persoonlijk te ver gaan.


    Every villain is a hero in his own mind.