June Mercendes
Blijkbaar heeft niemands iets zinnigs te antwoorden op mijn vraag, dus het zal wel. Ik probeer me te focussen op mijn eten, of eerder gezegd Tommy's eten, maar het werkt niet echt. Uiteindelijk hoor ik de voetstappen van iemand aan komen lopen en in de hoop dat het Lily is die zegt dat ze wat ze ook had met Lewis, heeft beëindigd en dan weer vrolijk bij ons komt zitten. Hoewel de voetstappen al totaal niet op die van Lily lijken, ben ik toch ergens een beetje teleurgesteld als ze het niet blijkt te zijn. Het is een jongen, iemand die ik niet ken.
"Goedenavond. Zou ik erbij mogen komen zitten?" Vraagt hij dan en ik knik, hoewel ik het niet kan laten om niet zo ontzettend vrolijk te zijn als normaal.
"Tuurlijk." Antwoord ik. "Ik ben June." Stel ik mezelf voor. Het liefst zou ik iedereen in een rondje zijn afgegaan, maar ze mogen ook best zelf praten lijkt me. Dat hoef ik niet voor ze te doen. Voordat ik het weet hoor ik nog een paar voetstappen op de tafel afkomen. Weer schiet ik in mijn Lily gedachte, maar voor ik ook maar naar deze persoon heb omgekeken weet ik ook al dat zij het niet is. Deze voetstappen lijken weliswaar niet op mannen voetstappen zoals die van de nieuwe jongen, maar kleiner, te klein. Lichter, te licht.
"Sileen!" Roept er een te kinderlijke hoge stem die absoluut niet te vergelijken is met die van Lily. Een kleine zucht verlaat mijn lippen. Het is Silena's kleine en naar mijn mening best wel schattige zusje, waarvan ik het een wonder vindt dat ik überhaupt haar naam heb onthouden van die keren dat hij genoemd werd. Ik ben niet zo goed met namen. Volgens mij heet ze Dove, wat ik altijd herken van de Muggle Bodylotion die ik geweldig vindt, maar waar mijn oom altijd afkeurende blikken op werpt. Volgens mij is de mysterieuze verdwijning van een paar van die flessen en andere Muggle producten die ik gebruik, lang niet zo mysterieus. Ik overwoog laatst serieus een kluis te gaan kopen voor alle Muggle producten in mijn bezit, omdat mijn oom die anders op magische wijze laat verdwijnen. Het is dan ook maar al te duidelijk dat mijn oom het niet zo heeft op Muggle dingen. Ik zou haast zweren dat hij een death eater is, ook al zijn er daar nu gelukkig vrij weinig van. Hij spoort in elk geval niet, en Lewis dus ook niet. Beiden death eaters dus. Al sinds het moment dat ik daar ben komen wonen kan ik me enkel verheugen op het moment dat ik wegga. En daarvoor moet ik volwassen zijn.
"Dove." Antwoord Silena. Dan heeft de Bodylotion tenminste ergens nut voor. "Ehm, nouja, Max ken je natuurlijk. Net als June en Lil" Bij dat laatste woord kijk ik haar even scherp aan. Moeilijk onderwerp, aan haar stem te horen weet ze dat zelf ook. "Lily ook, maar die is er nu even niet. Tommy ken je als het goed is ook wel." Wat subtiel. Langzamerhand begin ik het idee te krijgen dat ik hier niet makkelijk overheen kom. Hoe moet ik nou leuk of gezellig doen als ik vanavond met haar op een kamer lig. Moet ik doen alsof ze gewoon naar de wc is als ze met Lewis is? Want dat gaat gewoon niet werken. Ik probeer mijn aandacht af te leiden en te bedenken hoe schattig Silena en Max wel niet zijn als ze tegen hem aanleunt. Als het niet helpt ga ik wat dichter tegen Tommy aanzitten, nog dichter dan we al waren gezien het akelige of toch handige gebrek aan ruimte, bedenkend dat ik mezelf misschien zo beter af kan leiden. "Guys, geen idee of jullie dr nog kennen, maar vanaf vandaag terroriseert Silena 2.0 aka Dove deze school ook" Vervolgd Silena.
"Gaan jullie vanavond nog iets doen?" Vraagt Dove aan Silena, wat me wel weer een situatie tot nadenken geeft. Dat ze eten vraagt aan Max gaat een beetje aan me voorbij.
"Ehm..." Antwoord Max gespannen, er heerst een lichtelijke stilte aan de tafel. Ik heb niet echt het idee dat dat helpt, want nu heeft ze vast en zeker wel door dat we iets gaan doen vanavond.
"Nee, niets bijzonders." Zeg ik op een emotieloze toon uiteindelijk, hopend dat ze het geloofd. Het is maar beter voor haar dat ze niet van dat feest afweet, want no way dat ik een eerstejaars mee laat gaan naar een feest waar drank aanwezig is.
Logan komt zo ook..
Bij nader inzien komt Logan toch later omdat ik het best wel druk heb met mijn koffer inpakken omdat ik morgen op korte vakantie ga. Ik weet dan ook niet hoe vaak ik kan reageren tot en met woensdag.
[ bericht aangepast op 22 feb 2015 - 21:28 ]
She was always looking for more..