• The 16th Quarter Quell!



    Vele jaren na de tweede opstand van de districten zijn de 300ste Hunger Games. De districten zijn 225 jaar geleden weer opnieuw ingedeeld. Heel Panem bestaat uit 24 districten. Tijdens de normale Hunger Games komt er één jongen of één meisje uit een district maar dit jaar zal er uit elk district één jongen en één meisje komen, dit is omdat hun voorouders dat ook moesten doen en dat zij ook niet in staat waren om tegen de macht van het Capitool op te kunnen. Alles lijkt goed te gaan, de tributen gaan de Arena in en een aantal worden er vermoord. Maar dan gebeurd hetgeen wat niemand verwachtte, er komt een invloed van buiten Panem in het spel. De bewoners van Euron, een land wat in het continent wat ooit Europa was ligt, willen Panem overnemen en daardoor gijzelen ze de overgebleven tributen in de hoop dat ze ze komen halen. Zullen de tributen blij zijn dat ze eindelijk verlost zijn van het Capitool, of gaat het er in Euron niet erg veel beter aan toe?


    Rollen:
    District 1 • Luxeartikelen
    Elise Tris Adams | TheHangingTree


    District 2 • Metselwerk



    District 3 • Technologie



    District 4 • Visserij
    Activa Alana Rycoma | WhereITold
    Declan Jr. Curtis | NecklessOfHope

    District 5 • Energie



    District 6 • Vervoer



    District 7 • Hout
    Madeline 'Mady' Troian Parker | ComingToTheTree
    Archibald "Archie" Ravor | NecklessOfHope

    District 8 • Textiel



    District 9 • Graan



    District 10 • Vee



    District 11 • Landbouw



    District 12 • Mijnbouw



    District 13 • Kernenergie



    District 14 • Goud en zilver
    Emily Hanna Jones | TheHangingTree
    Wolf Donaghue Griffith | Ephrya

    District 15 • Informatie en kennis



    District 16 • Interieur en design

    William "Will" Luthrodox | WhereITold

    District 17 • Geschiedenis
    Alison Lily McCallie | TheHangingTree
    Jace Matthew McCallie | MetUpAtMidnight

    District 18 • Verzorgingsartikelen
    Zanna Fawn Savenge | Gwych


    District 19 • Vermaak
    Shealyn Jonah Rash | Ephrya
    Cayden "Kay" Jack Henderson | Mashtonx

    District 20 • Kunst
    Samantha Lynn Hale | MetUpAtMidnight
    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers | ComingToTheTree

    District 21 • Experimenten



    District 22 • Mutaties

    Evrest Lavin | Orochi

    District 23 • Voedsel verwerking



    District 24 • Elektronica
    Cashmere `Chassy` Lauren O`Delane | Gently



    Extra uitleg over de districten:
    District 14: Dit district is vooral bezig met goud en zilver uit de grond te halen, omdat goud en zilver een erg gewilde grondstof is in het Capitool is dit district daarom ook erg rijk. Dit is tevens een beroepsdistrict.
    District 15: In dit district wordt alle informatie over het hele Capitool verwerkt, van inwoners van de districten tot de deelnemers aan the Hunger Games. Ook wordt hier bepaalt wat mensen op school leren. De mensen in dit district zijn niet rijk maar ook niet arm, vergelijkbaar met district 5.
    District 16: In dit district wordt interieur ontworpen en gemaakt. Dit district is redelijk arm.
    District 17: In dit district houden ze zich vooral bezig met de geschiedenis, maar dan vóór het Capitool. Alles wat nog niet is vernietigd wordt hier wel vernietigd. Niemand weet precies wat de mensen in dit district doen en het is ook allemaal uitermate geheim. Dit district is het kleinste van allemaal. Het is niet arm maar ook niet rijk.
    District 18: In dit district houdt men zich bezig met verzorgingsartikelen maken zoals make-up. In dit District zijn ze ook erg rijk en dit is ook een beroepsdistrict.
    District 19: In dit district worden alle mensen opgeleid tot acteurs, zangers, dansers en alles wat met vermaak te maken heeft. De aller besten mogen af en toe naar het Capitool om daar op te treden. Dit district is ongeveer even rijk als district 4. Dit district is een beroepsdistrict.
    District 20: Hier maakt men de schilderijen, schrijft men de boeken en alles wat met kunst te maken heeft. Dit district is arm.
    District 21: In dit district worden verschillende experimenten uitgevoerd ook worden er hier, net zoals in district 2, vredesbewakers opgeleid en wapens gemaakt. Dit district is echter niet zo rijk als district 2 en behoort ook niet tot de beroepsdistricten.
    District 22: In dit district houdt men zich bezig met mutaties. Dit is een redelijk arm district.
    District 23: In dit district wordt voedsel verwerkt. Dit is een heel erg arm district.
    District 24: In dit district wordt elektronica gemaakt voor het Capitool. Dit is een rijk district en een van de beroepsdistricten.



    Regels:
    - Hou het gezellig!
    - Er is geen woordenlimiet maar schrijf wel een redelijke post
    - Bedenk goed of je actief mee kan doen voordat je een rol reserveert
    - Niet elkaars personages besturen zonder toestemming
    - Alleen MetUpAtMidnight en TheHangingTree openen topics
    - 16+ mag maar zet het even in een spoiler


    De Arena


    Cornucopia
    De cornucopia is een soort tent, met tassen bestaande uit benodigdheden er in, er om heen verspreid, hoe dichter bij het midden je komt, hoe beter de wapens en de overlevingsmiddelen
    Startblokken
    De startblokken staan op een soort palen en tijdens het aftellen dalen deze langzaam steeds verder de grond in en na drie minuten zijn de volledig onder de grond verdwenen. Wanneer de teller op 0 staat staat het blok tien seconden stil en gaat het daarna weer langzaam aan dalen.
    Bossen
    In de bossen zijn veel mutaties te vinden, je vindt hier met geluk ook wat water en voedsel.
    Rotsen en Bergen
    De rotsen en bergen zijn erg gevaarlijk en scherp, op de top ligt sneeuw. Er zijn hoe verder je naar de top komt, minder mutaties en meer kans op het vinden van water en/of eten en heel af en toe kleine wapens zoals een pijl, of een klein mes.
    Heuvels
    De heuvels zijn erg overzichtelijk, er zitten hier geen mutaties maar je wordt snel gezien. Er is hier ook water en eten te vinden als je goed zoekt..
    Drinkbaar water
    Staat voor zich.
    Niet drinkbaar water
    Dit water is vergiftigd of zout en due niet drinkbaar.
    Sahara
    Hier is het droog. Er is geen eten en of drinkbaar water te vinden en er zijn veel mutaties.
    Stad
    In de stad is veel eten en water te vinden en met geluk wat wapens. Er zijn hier wel veel mutaties
    Grasveld
    Spreekt voor zich.
    Rietveld
    spreekt voor zich.


    Het begin.
    We beginnnen met het startsein, dus wanneer de teller op 0 staat. Volgende week zaterdag om 16:00 zullen we overgaan naar Euron. Naar hun gijzeling e.d.



    In het speeltopic heb ik de reservaties uit de lijst gehaald. Als jou rol wel af was, maar er dus niet in staat, zou het fijn zijn als je dat meld.


    # Idee van MetUpAtMidnight en TheHangingTree

    May the odds be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 29 dec 2014 - 11:06 ]


    take me back to the basics and the simple life


    Declan Jr. Curtis


    "Is goed. Maar hoe wil je iedereen weg gaan krijgen? We zijn niet met veel zoals anderen." Ik kijk even rond en als er niemand in de buurt is, sta ik mezelf toe om even nadenken.
    "We roepen het simpel: iedereen nu weg van het eiland of we steken een drietand of pijl door je kop." We staan inmiddels half in de binnenkant van de Hoorn des Overvloed. Snel sla ik een rugtas om mijn schouders; hij is vrij licht en zorgt voor een soort rugdekking. "De mensen die slim zijn, gaan weg en de anderen gaan dood."



    Archibald "Archie" Ravor


    Eenmaal aangekomen trek ik mezelf moeizaam op de kant. Direct gooi ik de rugtas van mijn schouders en trek ik mijn jas uit. We moeten snel opdrogen, anders kunnen we ziek worden.
    "Guys, komen jullie nog?" roept Mady maar de rest. Inmiddels is Shealyn ook al weer op het land. Zij lijkt van ons drie nog het minst moeite te hebben met zwemmen.
    Ik kijk naar het stuk stof om mijn arm. Het is erg rood en het bloeden lijkt nog lang niet te stoppen. Daarom besluit ik ook om het straks dicht te branden. Het is de pijnlijkste en geen hygiënische oplossing, maar anders bloed ik nog dood. Nu merk ik al dat ik wankel op mijn benen sta en we moeten nog in het bos komen.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    Cashmere 'Chassy' Lauren O'Delane
    • District 24 •

    Toen Lucas sneller begon te lopen nam ik ook een klein aanloopje en kwam uiteindelijk naast hem te lopen. "De waarheid. Maar misschien kunnen we beter overnachten in het bos? Aangezien de Beroeps ook gaan jagen vannacht, neem ik aan, dan kunnen we beter maar helemaal achter aan zitten." Stelde Lucas voor.
    "Ja, dat is wel handiger. Als we een goede plek vinden tenminste," voegde ik er nog snel aan toe. Ik streek snel een lok uit mijn gezicht en begon nog sneller te lopen, geluiden die in m'n hoofd me voor gek hielden - terwijl die geluiden er geen eens waren. "Deze Arena maakt me waanzinnig en als ik hier niet vermoord wordt, sterf ik van de waanzin," zuchtte ik even. "Uit welk district kom je alweer?" Vroeg ik maar gezien het handiger was als ik ergens anders aan dacht.


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    Activa Alana Rycoma


    "We roepen het simpel: iedereen nu weg van het eiland of we steken een drietand of pijl door je kop." Ondertussen pakt Declan een rugzak. Is misschien wel slim, dus ik doe hetzelfde. Ik voel me al iets beter beschermd. "De mensen die slim zijn, gaan weg en de anderen gaan dood." Het klinkt als een goed plan.
    "Is goed." Zeg ik terug. Ik ben niet van de lange zinnen, zeker niet op dit soort momenten. Ik zeg niet meer dan nodig is, of dat doe ik tenminste als ik in een serieuze bui ben, zoals nu. Ondertussen kijk ik ever rond. Er is net een groep naar de overkant gezwommen. De meesten zijn hier al weg. "Doe jij maar iets. Het is jouw plan, ga jij maar van start." Zelf voel ik er niets voor om nu zelf iedereen weg te gaan jagen, dat kan iemand anders beter voor me doen. Als het gelijk al blijkt dat het niet werkt kan ik altijd nog zelf naar de overkant zwemmen voordat er ook maar iemand beseft dat ik bij dit plan hoorde.


    She was always looking for more..

    Madeline 'Mady' Troian Parker


    Het meisje is inmiddels ook aangekomen. Terwijl ze haar haren uitschudt schiet haar naam te binnen - Shealyn.
    Archie doet zijn kleding uit en probeert op te drogen.
    'We moeten opschieten,' mompel ik, kijkend hoe de andere door het water waden. Een speer komt aangevlogen, maar ik spring al opzij.
    'Archie - het gaat niet,' zeg ik, kijkend naar zijn spierwitte gezicht. Maar hij moet overleven, hij zal overleven.


    “A queen will always turn pain into power.”


    Archibald "Archie" Ravor


    "Archie - het gaat niet." Ze kijkt me indringend aan en haar stem geeft duidelijk aan dat ze door heeft dat dit vrij ernstig is. Ik kijk even naar de anderen en pak de bijl stevig in mijn rechterhand.
    "Het is prima. Als we in het bos zijn, zoek ik een apart plekje op en brand ik het dicht. Tot die tijd kunnen we niets doen." Ik kijk naar haar en zeg dan wat zachter: "Houd een oog op de anderen, oké. Als ze niet te vertrouwen zijn, moeten we meteen weg. Ze winnen van ons, zoals we er nu voorstaan." Ergens voel ik me schuldig dat ik nu met een slechte arm rondloop en Mady nu niet zo goed mogelijk kan beschermen.



    Declan Jr. Curtis


    "Is goed!" zegt ze. Met een grijns klim ik vervolgens op de ijzeren Hoorn des Overvloeds. Dan sla ik er met de onderkant van mijn drietand hard tegenaan waardoor er een hard geluid ontstaat. De meesten kijken om, terwijl ik hand aan Activa aanbied om erop te komen staan.
    "Luisteren, iedereen. Jullie hebben zo 10 seconden om van dit eiland af te rennen. Je neemt niets mee behalve wat je al hebt en komt hier niet meer terug." Met een brede grijns kijk ik naar Activa. "Het eiland is van district 4. De tien seconden gaan nu in."


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    SHEALYN JONAH RASH.


          'Archie - het gaat niet.' Jonah draaide zich om zodat ze het gesprek tussen de twee kon volgen. 'Het is prima. Als we in het bos zijn, zoek ik een apart plekje op en brand ik het dicht. Tot die tijd kunnen we niets doen.' Zei de jongen, voor hij zachter begon te praten en ze moeite moest doen om het te verstaan. Toch stond ze dichtbij genoeg. 'Houd een oog op de anderen, oké. Als ze niet te vertrouwen zijn, moeten we meteen weg. Ze winnen van ons, zoals we er nu voorstaan.'
          'Zeg Bertha, Archie, Henk, whatever: Niemand in dit verdomde kutspel is de vertrouwen. Als je problemen met dit bondgenootschap hebt, kan je net zo goed direct wegwezen oké. We zullen het met elkaar moeten doen tot er niets anders op zit dan elkaar uitmoorden tot er eentje overblijft.' Ze kon er absoluut niet tegen als mensen zich zorgen om elkaar gingen maken. Iedereen uit hun bondgenootschap was beroeps en met de training die ze hadden moesten ze het toch zelf wel kunnen redden.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Madeline 'Mady' Troian Parker


    'Het is prima,' zegt Archie. Yeah, right. 'Als we in het bos zijn, zoek ik een apart plekje op en brand ik het dicht. Tot die tijd kunnen we niets doen.'
    Het liefst heb ik niet dat Archie zijn arm zou branden, aangezien het erg veel pijn doet en ook gevaarlijk is. Dan verlaagt hij zijn stem. 'Houd een oog op de anderen, oké. Als ze niet te vertrouwen zijn, moeten we meteen weg. Ze winnen van ons, zoals we er nu voorstaan.'
    'Zeg Bertha, Archie, Henk, whatever,' roept Shealyn nu. Ze heeft het gehoord. 'Niemand in dit verdomde kutsepl is te vertrouwen. Als je problemen met dit bondgenootschap hebt, kan je net zo goed direct wegwezen oké. We zullen het met elkaar moeten doen tot er niets anders op zit dan elkaar uitmoorden tot er eentje overblijft.'
    Ik zucht. Het liefst zou ik een gemene opmerking maken, maar dat doe ik niet. 'Ik ben trouwens Madeline. Of Mady,' deel ik dus maar eventjes mee.


    “A queen will always turn pain into power.”


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers
    'Ja, dat is wel handiger. Als we een goede plek vinden tenminste,' zegt Cassy, waarna ze naast me komt lopen. Ik gebruik mijn mes om de takken voor ons een beetje uit de weg te ruimen. 'Deze Arena maakt me waanzinnig en als ik hier niet vermoord wordt, sterf ik van de waanzin,' zucht ze. 'Uit welk district kom je alweer?'
    District. Thuis. Sam.
    'Ehm, Twintig,' zeg ik, waarna ik natuurlijk weer aan Sam moet denken.
    'Jij? Eén van de Beroeps districten, toch?'

    -shitty but yeah-


    “A queen will always turn pain into power.”


    Cashmere 'Chassy' Lauren O'Delane
    • District 24 •

    "Ehm, twintig," antwoordde Lucas. Zover ik wist was het volgens mij het district van Kunst of iets tenminste in die richting.
    "Jij? Één van de beroepsdistricten, toch?" Een zuchtje verliet m'n mond. "Ja, maar het is daar niet zo geweldig als velen denken. Zeker niet als je iemand zoals ik bent," mompelde ik erachter af aan.
    Het was geen pret iemand te zijn die als de buitenstaander gezien werd, zeker niet als je op de andere districten niet neerkeek zoals iedereen in mijn district deed.
    Zuchtend haalde ik mijn hand door m'n lokken. M'n voeten deden pijn, maar als ik zou beginnen met zeuren - had het zeker geen zin. Bovendien moest ik überhaupt blij zijn het bloedbad overleeft te hebben en een bondgenoot te hebben
    .

    [ bericht aangepast op 3 jan 2015 - 14:31 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers
    Chassy zucht. 'Ja, maar het is daar niet zo geweldig als velen denken. Zeker niet als je iemand zoals ik bent,' mompelt ze. Waarschijnlijk omdat ze niet echt het moordzuchtige arrogante type is, neem ik aan.
    We lopen nog even door in stilte. Ugh, ik houd niet van stiltes. Maar ik heb geen idee waar ik het over moet hebben met Chassy.
    'Dus... vertel eens wat over jezelf,' zeg ik uiteindelijk. Niet alleen maar zodat het niet meer zo stil is, maar ook omdat ik echt geïnteresseerd ben in dit meisje. En hoe meer ik met haar bezig ben, hoe minder ik denk aan Sam. En dat moeten we maar aanmoedigen, I guess.


    “A queen will always turn pain into power.”


    Cashmere 'Chassy' Lauren O'Delane
    • District 24 •

    Nadat ik wat had gezegd werd het weer stil, het was altijd gênant - maar ik ben niet zo iemand die een gesprek begint.
    "Dus... vertel eens wat over jezelf." Ik beet algauw op m'n onderlip, de slechtste die in over zichzelf vertellen is - ben ik.
    "Nou, zoals je misschien al weet ben ik van de arrogante beroeps. Euhh, ik ben zeventien en in het algemeen lees ik veel of doe dingen met m'n broer, Garric." Ik slikte even, hoe snel je mensen kon missen.
    "Hoe zit het met jou?" Probeerde ik uiteindelijk war vrolijker te zeggen.
    Lucas leek me een aardige en eerlijke jongen, niet dat wat in ons district te vinden is. Hij leek iemand die je begreep en het ook echt begreep en niet hopeloos zat te knikken, wat zelfs bij Garric zo vaak de val was.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2015 - 19:09 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    Archibald "Archie" Ravor


    'Zeg Bertha, Archie, Henk, whatever,' roept Shealyn opeens. Geïrriteerd kijk ik om. Ze heeft het gehoord. Natuurlijk. 'Niemand in dit verdomde kutsepl is te vertrouwen. Als je problemen met dit bondgenootschap hebt, kan je net zo goed direct wegwezen oké. We zullen het met elkaar moeten doen tot er niets anders op zit dan elkaar uitmoorden tot er eentje overblijft.'
    Ze zucht, maar zegt vervolgens vrij vriendelijk. 'Ik ben trouwens Madeline. Of Mady." Pissig loop ik naar Shealyn toe. Mijn rechterhand rust op de wond op mijn arm, die er door haar zit.
    "Luister eens even, skip de bijnamen. We gaan nú lopen, want de zon gaat over een paar uur onder en voor die tijd moeten we in het bos zijn." Ik draai me van haar weg en loop zonder aan de andere te denken in de richting van het bos. Even wordt mijn beeld wazig, maar dat schud ik snel weg. Nog even - een paar uur - volhouden en dan kan het eindelijk dichtgebrand worden.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    SHEALYN JONAH RASH.


          'Ik ben trouwens Madeline. Of Mady.' Ze knikte. 'Jonah, desnoods Jo.' De jongen kwam inmiddels op haar afgelopen. 'Luister eens even, skip de bijnamen. We gaan nú lopen, want de zon gaat over een paar uur onder en voor die tijd moeten we in het bos zijn.'
          Ze volgde de rest het bos in, maar was niet van plan haar mond nu al te gaan houden. 'Maar natuurlijk, Captain Bertha.' Ze stak haar zwaard zo in haar riem dat ze die elk moment weer kon trekken en doorzocht ondertussen haar tas. Jaren had ze getraind voor deze stomme spelen en nu zat ze opgescheept met bondgenoten die blijkbaar liever zelf dood gingen dan de ander lieten sterven. Ze begrepen blijkbaar het doel van heel dit spel niet, het was de bedoeling dat je er zélf levend uit kwam, niet de ander. Het zou wel komen doordat ze nooit zelf om iemand had gegeven of iets dergelijks, maar ze kon zich er verschrikkelijk aan ergeren.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.


    Activa Alana Rycoma


    Ik kijk toe hoe Declan op dat stomme ding klimt. Sommigen mensen kijken toe, anderen zijn te druk bezig hier weg te komen. Ik probeer me zo onopvallend mogelijk te gedragen. Als dit niet goed uitpakt, wil ik hier dus wel mooi weg zijn voordat iemand doorheeft dat ik er ook bij hoorde. Dat plan valt alleen faliekant in het water zodra hij mij een hand aanbied om bij hem te komen staan. Yeeyh, super. Ik heb dan ook geen andere keuze dan me bij hem te voegen, want anders vertrouwt hij mij niet mee, hoewel ik betwijfel of hij me nu zelfs al vertrouwt. Ik vertrouw hem ook niet, waarom zou ik? Er kan er uiteindelijk maar één overblijven, dus vertrouwen is onmogelijk als je het mij vraagt. Waarom zou hij er anders over denken. Zodra ik op die Hoorn sta maak ik dan ook maar goed van de gelegenheid gebruik om even goed rond te kijken naar de omgeving. Ik sta nu hoog dus het is een goede kans om te zien wat er achter het water ligt. Sommigen stukken zijn alleen maar vlak, daar zal iedereen je kunnen zien. Ik zie ook bos, daar ben je minder opvallend. Toch denk ik dat juist daarom er veel mensen heen gaan. Dus als iedereen erheen vlucht kan je er misschien beter toch niet zijn. Ik zie ook bergen, maar die zijn zo hoog dat ik ze ook wel kon zien toen ik nog niet op de Hoorn stond. Ik betwijfel of dat dan een goede plek is om te schuilen, maar dat zie ik wel als ik daar ooit heen zou moeten. Ik zie niet in waarom, maar je kan maar beter een plan hebben voor elke mogelijke optie. Ondertussen wordt ik afgeleid door de stem van Declan.
    "Luisteren, iedereen. Jullie hebben zo 10 seconden om van dit eiland af te rennen. Je neemt niets mee behalve wat je al hebt en komt hier niet meer terug. Het eiland is van district 4. De tien seconden gaan nu in." Naast de angst voor een grote mislukking, voel ik me ook goed bij zijn woorden. Het eiland is van district 4, dat klinkt gewoon goed. Ik zeg niets en wacht op de reactie van de anderen mensen op het eiland. Zullen ze weg gaan? Zullen ze denken dat we gestoord zijn? Ik weet het niet, maar ik ben wel benieuwd hoe dit gaat eindigen.


    She was always looking for more..

    ELISE TRIS ADAMS.
    "Why would you do that to me after I gave you everything that I had?"


    ""Prima, maar hetzelfde geldt voor jou. Niemand doet verdachte dingen of zeikt. Pak zoveel mogelijk en dan gaan we naar het bos" zegt de jongen uit district zeven. Plotseling herinner ik me weer dat hij Archie heet, wat heel bijzonder voor mij is want ik ben verschrikkelijk slecht met namen.
    "Zeg Bertha. Leuk dat er ook overlegd word" zegt Shealyn. Ik zie dat Archie met zijn ogen rolt en ik kijk even om me heen. Ik heb al wapens maar ik zal toch echt een rugzak moeten hebben met spullen. Ik kijk even om me heen en zie verder op een rugzak liggen die ik oppak. Hij is redelijk zwaar maar dat betekend ook dat er veel in zit.
    "Juist, ik ben klaar" zegt Sheayn nadat ze wat spullen heeft gepakt.
    "Als we doorlopen, zijn we er voor het donker. Daar maken we een kamp. Iedereen klaar om te zwemmen?" ik controleer even of de messengordel goed vast zit en steek mijn speer er ook tussen terwijl ik de rugzak op mijn rug hijs. Archie en Madeline lijken iets tegen elkaar te zeggen wat ik niet kan verstaan.
    "Gaan we?" zegt Archie vervolgens tegen ons. Ik aarzel geen moment en spring in het water. Ik houd van zwemmen, het was vroeger de enige training die ik voor mijn plezier deed. Na een stuk gezwommen te hebben klim ik weer op de kant. Ik negeer het gesprek van de anderen en werp nog even een blik op de Cornucopia waar nog mensen bezig zijn met vechten.
    "Houd een oog op de anderen, oké. Als ze niet te vertrouwen zijn, moeten we meteen weg. Ze winnen van ons, zoals we er nu voorstaan" vang ik opeens op uit het gesprek tussen Madeline en Archie. Ik kijk heel even wantrouwig naar ze maar besluit er niks van te zeggen. Als ze besluiten om weg te gaan kunnen ze het schudden.
    "Zeg Bertha, Archie, Henk, whatever: Niemand in dit verdomde kutspel is de vertrouwen. Als je problemen met dit bondgenootschap hebt, kan je net zo goed direct wegwezen oké. We zullen het met elkaar moeten doen tot er niets anders op zit dan elkaar uitmoorden tot er eentje overblijft" zegt Shealyn die blijkbaar wel de neiging voelde om iets te zeggen.
    "Ik ben trouwens Madeline. Of Mady" zegt Madeline. Ik zie aan haar gezicht dat Shealyn haar irriteert.
    "Luister eens even, skip de bijnamen. We gaan nú lopen, want de zon gaat over een paar uur onder en voor die tijd moeten we in het bos zijn" zegt Archie en ik ben het met hem eens. Het is nu geen tijd voor ruzie of hoe je het ook wilt noemen.
    "Maar natuurlijk, Captain Bertha" zegt Shealyn.
    "Een half uur in de spelen en nu al meningsverschillen onder mijn bondgenoten. Geweldig" zeg ik sarcastisch.
    "Kom op, lopen" zeg ik tegen de rest terwijl ik in grote stappen richting het bos begin te lopen.


    -