• The 16th Quarter Quell!



    Vele jaren na de tweede opstand van de districten zijn de 300ste Hunger Games. De districten zijn 225 jaar geleden weer opnieuw ingedeeld. Heel Panem bestaat uit 24 districten. Tijdens de normale Hunger Games komt er één jongen of één meisje uit een district maar dit jaar zal er uit elk district één jongen en één meisje komen, dit is omdat hun voorouders dat ook moesten doen en dat zij ook niet in staat waren om tegen de macht van het Capitool op te kunnen. Alles lijkt goed te gaan, de tributen gaan de Arena in en een aantal worden er vermoord. Maar dan gebeurd hetgeen wat niemand verwachtte, er komt een invloed van buiten Panem in het spel. De bewoners van Euron, een land wat in het continent wat ooit Europa was ligt, willen Panem overnemen en daardoor gijzelen ze de overgebleven tributen in de hoop dat ze ze komen halen. Zullen de tributen blij zijn dat ze eindelijk verlost zijn van het Capitool, of gaat het er in Euron niet erg veel beter aan toe?


    Rollen:
    District 1 • Luxeartikelen
    Elise Tris Adams | TheHangingTree


    District 2 • Metselwerk



    District 3 • Technologie



    District 4 • Visserij
    Activa Alana Rycoma | WhereITold
    Declan Jr. Curtis | NecklessOfHope

    District 5 • Energie



    District 6 • Vervoer



    District 7 • Hout
    Madeline 'Mady' Troian Parker | ComingToTheTree
    Archibald "Archie" Ravor | NecklessOfHope

    District 8 • Textiel



    District 9 • Graan



    District 10 • Vee



    District 11 • Landbouw



    District 12 • Mijnbouw



    District 13 • Kernenergie



    District 14 • Goud en zilver
    Emily Hanna Jones | TheHangingTree
    Wolf Donaghue Griffith | Ephrya

    District 15 • Informatie en kennis



    District 16 • Interieur en design

    William "Will" Luthrodox | WhereITold

    District 17 • Geschiedenis
    Alison Lily McCallie | TheHangingTree
    Jace Matthew McCallie | MetUpAtMidnight

    District 18 • Verzorgingsartikelen
    Zanna Fawn Savenge | Gwych


    District 19 • Vermaak
    Shealyn Jonah Rash | Ephrya
    Cayden "Kay" Jack Henderson | Mashtonx

    District 20 • Kunst
    Samantha Lynn Hale | MetUpAtMidnight
    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers | ComingToTheTree

    District 21 • Experimenten



    District 22 • Mutaties

    Evrest Lavin | Orochi

    District 23 • Voedsel verwerking



    District 24 • Elektronica
    Cashmere `Chassy` Lauren O`Delane | Gently



    Extra uitleg over de districten:
    District 14: Dit district is vooral bezig met goud en zilver uit de grond te halen, omdat goud en zilver een erg gewilde grondstof is in het Capitool is dit district daarom ook erg rijk. Dit is tevens een beroepsdistrict.
    District 15: In dit district wordt alle informatie over het hele Capitool verwerkt, van inwoners van de districten tot de deelnemers aan the Hunger Games. Ook wordt hier bepaalt wat mensen op school leren. De mensen in dit district zijn niet rijk maar ook niet arm, vergelijkbaar met district 5.
    District 16: In dit district wordt interieur ontworpen en gemaakt. Dit district is redelijk arm.
    District 17: In dit district houden ze zich vooral bezig met de geschiedenis, maar dan vóór het Capitool. Alles wat nog niet is vernietigd wordt hier wel vernietigd. Niemand weet precies wat de mensen in dit district doen en het is ook allemaal uitermate geheim. Dit district is het kleinste van allemaal. Het is niet arm maar ook niet rijk.
    District 18: In dit district houdt men zich bezig met verzorgingsartikelen maken zoals make-up. In dit District zijn ze ook erg rijk en dit is ook een beroepsdistrict.
    District 19: In dit district worden alle mensen opgeleid tot acteurs, zangers, dansers en alles wat met vermaak te maken heeft. De aller besten mogen af en toe naar het Capitool om daar op te treden. Dit district is ongeveer even rijk als district 4. Dit district is een beroepsdistrict.
    District 20: Hier maakt men de schilderijen, schrijft men de boeken en alles wat met kunst te maken heeft. Dit district is arm.
    District 21: In dit district worden verschillende experimenten uitgevoerd ook worden er hier, net zoals in district 2, vredesbewakers opgeleid en wapens gemaakt. Dit district is echter niet zo rijk als district 2 en behoort ook niet tot de beroepsdistricten.
    District 22: In dit district houdt men zich bezig met mutaties. Dit is een redelijk arm district.
    District 23: In dit district wordt voedsel verwerkt. Dit is een heel erg arm district.
    District 24: In dit district wordt elektronica gemaakt voor het Capitool. Dit is een rijk district en een van de beroepsdistricten.



    Regels:
    - Hou het gezellig!
    - Er is geen woordenlimiet maar schrijf wel een redelijke post
    - Bedenk goed of je actief mee kan doen voordat je een rol reserveert
    - Niet elkaars personages besturen zonder toestemming
    - Alleen MetUpAtMidnight en TheHangingTree openen topics
    - 16+ mag maar zet het even in een spoiler


    De Arena


    Cornucopia
    De cornucopia is een soort tent, met tassen bestaande uit benodigdheden er in, er om heen verspreid, hoe dichter bij het midden je komt, hoe beter de wapens en de overlevingsmiddelen
    Startblokken
    De startblokken staan op een soort palen en tijdens het aftellen dalen deze langzaam steeds verder de grond in en na drie minuten zijn de volledig onder de grond verdwenen. Wanneer de teller op 0 staat staat het blok tien seconden stil en gaat het daarna weer langzaam aan dalen.
    Bossen
    In de bossen zijn veel mutaties te vinden, je vindt hier met geluk ook wat water en voedsel.
    Rotsen en Bergen
    De rotsen en bergen zijn erg gevaarlijk en scherp, op de top ligt sneeuw. Er zijn hoe verder je naar de top komt, minder mutaties en meer kans op het vinden van water en/of eten en heel af en toe kleine wapens zoals een pijl, of een klein mes.
    Heuvels
    De heuvels zijn erg overzichtelijk, er zitten hier geen mutaties maar je wordt snel gezien. Er is hier ook water en eten te vinden als je goed zoekt..
    Drinkbaar water
    Staat voor zich.
    Niet drinkbaar water
    Dit water is vergiftigd of zout en due niet drinkbaar.
    Sahara
    Hier is het droog. Er is geen eten en of drinkbaar water te vinden en er zijn veel mutaties.
    Stad
    In de stad is veel eten en water te vinden en met geluk wat wapens. Er zijn hier wel veel mutaties
    Grasveld
    Spreekt voor zich.
    Rietveld
    spreekt voor zich.


    Het begin.
    We beginnnen met het startsein, dus wanneer de teller op 0 staat. Volgende week zaterdag om 16:00 zullen we overgaan naar Euron. Naar hun gijzeling e.d.



    In het speeltopic heb ik de reservaties uit de lijst gehaald. Als jou rol wel af was, maar er dus niet in staat, zou het fijn zijn als je dat meld.


    # Idee van MetUpAtMidnight en TheHangingTree

    May the odds be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 29 dec 2014 - 11:06 ]


    take me back to the basics and the simple life


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers
    'Nee, ik maakte van een mug een olifant. Het spijt me trouwens, voor je district genoot...' vervolgens wordt ze afgeleidt door het bos erachter en loopt ze weg. Ik sta daar maar, denkend over Sam maar vooral Chassy.
    'Ik heb misschien een plek gevonden,' klinkt Chassy's stem dan vanachter een omgevallen boomstam. Met moeite probeer ik erover heen te klimmen, maar aangezien ik zo ongelofelijk onhandig ben val ik ervan af. Boven op Chassy.
    'Oh, shit, sorry, ik ben zo onhandig,' zeg ik, waarna ik van haar af probeer te komen. Chassy antwoord niet, en ik wordt stil van de blik in haar ogen.
    'Ehm,' zeg ik, maar voor het eerst in mijn leven weet ik niet wat ik moet zeggen. Angst, verdriet en adrenaline gaat door mijn lichaam heen, maar Chassy laat het allemaal stoppen.
    'Ik had een crush op Sam,' zeg ik. 'Maar nu helemaal niet meer.' En dan druk ik mijn lippen op de hare.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Cashmere 'Chassy' Lauren O'Delane
    • District 24 •




    Ik zag Lucas vanachter de boomstam erop klimmen, gelukkig hadden we nu een veilige blik. Voordat ik hem nog kon zeggen wat er allemaal was, belandde Lucas bovenop me - waardoor ik automatisch op de grond viel. Voor mijn geluk was het alleen maar gras en mos.
    "Oh, shit, sorry, ik ben zo onhandig." Wanneer hij snel van me afging, stil keek ik hem aan. Het liefst had ik nu gelachen of iets terug gezegd, maar ik kon het niet. Het lukte me niet.
    "Ehm," vervolgde Lucas, hij leek te denken. "Ik had een crush op Sam," op zijn district genoot? Ik slikte even en keek hem alsnog zo normaal mogelijk aan. "Maar nu helemaal niet meer." Wacht, wat? Lucas drukte z'n lippen op de mijne, waardoor er een soort adrealine stoot door mijn lichaam raasde. Wou ik dit? Of leek dat met Sam nu zo anders?
    Uiteindelijk verliet een klein kreuntje m'n mond, voordat ik mijn armen rondom zijn nek sloeg en mijn ogen sloot. Lucas, hij was de enigste hier die belangrijk voor me geworden was.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2015 - 21:00 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers
    Even deed ze niets. Maar dan slaat ze haar armen om mijn nek, en het boeit me niet dat we in een arena zitten met kijkers en moordlustige kinderen. Het maakt allemaal niet uit want ik ben hier nu met Chassy.
    We blijven voor nog een minuut doorgaan, tot ik voel dat iets ons bijde beet pakt. Mijn ogen vliegen open, verwachtend om de Beroeps ofzo te zien, maar een paar klauwen tillen Chassy en mij op. Nog steeds liggen we in een halve omhelzing, maar ik snap het niet. Hè? Denken ze dat we dood zijn en halen ze ons uit de arena? Nee, dat kan niet. We zijn overduidelijk niet dood. Worden we door iemand anders uit de arena gehaald?
    Vlak voordat we het bos uit zijn getild, zie ik Sam. Ze zit op de grond, tegen een boom aan. Met betraande ogen. Een steek verlangen gaat door me heen, maar het is anders dan vroeger. Verlangen voor Sam als een vriend. Niet als meer.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Samantha Lynn Hale



    Ik stop met het huilen. Ik wil niet zo zwak zijn. Maar ik ben het. En ik wil het niet. Ik sla mijn ogen neer maar kijk schichtig om me heen als ik hard geruis hoor. Boven me zie ik een redelijk kleine hovercraft verschijnen, die zijn grijparm naar beneden laat zakken en zo'n honderd meter bij mij vandaan weer omhoog komt. Zijn ze nu al bezig met de dode tributes ophalen? Ik heb helemaal nog geen kanonnen gehoord. Dan zie ik dat de grijparm, nadat deze de twee tributes veilig heeft afgelevrd binnenin, naar mij gaat. Ik ben te verbaasd om te bewegen. Dit zal een goed teken zijn.. Toch? Ik voel hoe ik opgetild wordt, en een minuut later sta ik in de hovercraft. Het is er fel verlicht en ziet er in geen enkel opzicht uit als de hovercrafts van het capitol. Ik kijk verward om me heen en zie ergens een map staan, met daarop de hele wereld. "Euron" staat er boven een andere map. Ik probeer de informatie op te slaan, maar het is erg veel. En dan zie ik de twee andere tributes. Een knoop vormt zich in mijn maag, maar verdwijnt snel als ik zie dat het Lucas is. "Lucas!" roep ik opgelucht en ik ren naar hem toe. Ik dacht dat hij dood was.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2015 - 19:21 ]


    take me back to the basics and the simple life


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers
    We zitten in een hovercraft. Dat weet ik omdat ik erover geleerd heb op school. Iemand zegt iets over 'bevrijding gelukt.' En dan is Sam er ineens. Ik zit met Chassy op een bankje, mijn arm om haar schouders, haar hoofd leunend tegen de mijne.
    'Lucas!' roept Sam. 'Heey,' zeg ik, niet wetend wat ik nu moet zeggen. 'Ehm, dit is Chassy,' zeg ik dan, met een knikje op het meisje dat ik zo kort ken maar al zoveel voor me betekent.


    “A queen will always turn pain into power.”

    (Ik wil me hiervoor uitschrijven. Ik heb de inspiratie er niet meer voor.
    Ik zal mijn personage gruwelijk laten vermoorden. Of wie wilt hem doden?')


    Vampire + Servant = Servamp

    Orochi schreef:
    (Ik wil me hiervoor uitschrijven. Ik heb de inspiratie er niet meer voor.
    Ik zal mijn personage gruwelijk laten vermoorden. Of wie wilt hem doden?')


    -Oh. Erg jamme dat je je uitschrijft.-


    take me back to the basics and the simple life

    Cashmere 'Chassy' Lauren O'Delane
    • District 24 •




    Toen ik iets voelde keek ik verschrikt op, Lucas onderbrak ook de kus. Twee enorme klauwen pakten Lucas en mij op, nog telkens had ik mijn armen rondom z'n nek. Wat was dit? Dachten ze dat we dood waren, nee. Werden we bevrijd?
    Uiteindelijk kwamen we een hovercraft in waar ons bevolen werd plaats te nemen, stil legde ik mijn hoofd op zijn schouder. "Lucas!" Een stem deed me opkijken, Lucas antwoordde en stelde me voor. Waarschijnlijk was dat Sam, ze is prachtig. Even slikte ik en maakte me los van Lucas. Il schoof wat bij hem vandaan, ik had namelijk geen idee hoe het tussen hun was.


    -shitty, maar maybe kan je er iets mee-

    [ bericht aangepast op 11 jan 2015 - 21:18 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers
    Naast me haalt Chassy haar hoofd van mijn schouder en schuift een beetje van me vandaan. Even ben ik gekwetst, maar dan begrijp ik het. Ik kijk haar stilletjes aan, maar het is me duidelijk. Sam is degene die me liet zitten, ook al kwam ze me achteraan. Zij wilde alleen maar vrienden zijn. Chassy niet. Op mijn gevoelens kan ik op dit moment niet echt vertrouwen. Het giert door mijn lichaam, maar één ding weet ik wel; het voelt alsof ik het goede doe door Chassy's hand vastbesloten te pakken, haar aan te kijken en te zeggen: 'Chassy.' Hopelijk begrijpt ze dat ik hiermee wil zeggen dat wat ik deed in de arena geen opwelling was en dat dit alles er niets aan verandert.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Cashmere 'Chassy' Lauren O'Delane
    • District 24 •




    Plots voelde ik Lucas' hand om de mijne," Chassy." Hij keek me in de ogen, waardoor ik zijn hint begreep - hij bedoelde de kus, de kus in de Arena. Het liefst had ik hem nog een keer omarmd of een kus op zijn wang gedrukt, maar het hield me ervan af - het zou lullig zijn.. Tegenover Sam. Daarom gaf ik hem een glimlach. Hopelijk begreep hij het. Ongemakkelijk keek ik om me heen, waar zijn we? Ik hield Lucas' hand vaster en keek stil om me heen.[/14


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers
    Chassy lijkt me te begrijpen en schenkt me een glimlach. Ik kijk weer naar Sam, die de gebeurtenis stil heeft aangezien. Haar gezicht is uitdrukkingsloos, en ik kan niet zien wat er in haar omgaat. Niet zoals normaal.
    Naast me knijpt Chassy wat harder in mijn hand, en ik zie dat ze om haar heen kijkt. Ik inspecteer de hovercraft ook; wat is dit voor plaats?
    'Waar zijn we?' vraag ik uiteindelijk maar.


    “A queen will always turn pain into power.”

    - Maybe kan Sam nu reageren? :3 -


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Samantha Lynn Hale



    Lucas reageert een stuk minder enthousiast dan ik had verwacht. En ergens doet dat pijn.. Een meisje met bruine haren leunt met haar hoofd op zijn schouder en Lucas heeft zijn arm om haar heen liggen. Een nieuw vriendinnetje? Ze haalt haar hoofd weg en ze fluisteren ven wat. "Waar zijn we?" vraagt Lucas niet veel later. Ik haal mijn schouders op. Hij klinkt zo afstandelijk vergeleken met hoe hij altijd was. "In een hovercraft." reageer ik kortaf. Mijn gezicht vertoont geen emoties en mijn ogen verhullen niks. Terwijl ze altijd verhullen hoe ik me voel. Nu niet. Net zat ik te huilen om Lucas en nu klinkt hij zo afstandelijk. "Ik laat jullie wel alleen.." fluister ik, wanneer ik me omdraai en een beetje doelloos rondloop, om me vervolgens om een hoekje op de grond te laten zakken. Als ik twee meter meer naar links zou zitten zouden ze me nog kunnen zien, maar nu niet meer. Ik zucht. Waarom doet Lucas ineens zo afstandelijk. Heb ik wat misdaan? Ik bijt op mijn lip en haal een van de messen uit mijn riem er uit en bekijk hem. Iets te hard druk ik hem in mijn hand, waarnaar er een straaltje bloed uit spijbelt. Ik stop het mes weer terug, maar niet omdat het bloeden pijn doet. Dat doet geen pijn vergeleken met de afstandelijkheid van Luke.


    take me back to the basics and the simple life

    WOLF DONAGHUE GRIFFITH.


          Direct spookte er allerlei vragen door zijn hoofd. 'Waar zijn we?' Voordat hij een ruimte in werd gebracht kon hij de stemmen al horen. De deur werd achter hem dicht gegooid en om de aantal minuten kwamen er tributen en deelnemers binnen, gewond en gewapend. 'In een hovercraft.'
          'Wat is dit?!' Vroeg hij duidelijk hardop. Dit kon geen actie van het Capitool zijn, misschien van een land dat in de buurt van Panem lag, maar dan nog zouden ze een heel plan moeten hebben gehad door het schild heen te komen en hun hier weg te halen zonder gezeur vanaf het Capitool. 'Dit is namelijk niet geregeld vanuit Panem.'


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers
    'In een hovercraft,' zegt Sam. Dan draait ze zich om. 'Ik laat jullie wel alleen...' waarna ze de ruimte uitloopt. Wat?
    'Sorry. Ik kom zo terug,' zeg ik dus maar tegen Chassy, waarna ik even aarzel maar uiteindelijk een simpele kus op haar voorhoofd druk. Dan loop ik Sam achterna. Eerst kan ik haar niet vinden, maar dan zit ze daar. Op de grond, een straaltje bloed loopt over haar hand. Ik trek het mes uit haar handen en gooi het op de grond.
    'Sam... waarom?' vraag ik uiteindelijk maar. Ik weet simpelweg niet wat ik moet doen nu. Moet ik Sam vertellen over Chassy ofzo? Het voelt gewoon raar. Natuurlijk ben ik blij dat Sam levend is. Maar tot een paar minuten geleden dacht ik dat ze bij de Beroeps zat en me dood wilde hebben.
    'Sam, waarom ben je bij de Beroeps gegaan?' vraag ik uiteindelijk dus gewoon.


    “A queen will always turn pain into power.”