• Toen ik daarstraks tussen mijn overvolle verzameling (nooit geactiveerde) stories bladerde, kwam ik, behoorlijk achteraan, iets terug tegen van zo'n jaar of 3 - 4 geleden. Toen heeft hier ooit eens iemand een zeker project: "30 days of writing'' gehouden, waarin het de bedoeling was dat al de deelnemers voor een maand lang elke dag een hoofdstuk/stand alone rond iets schreven.

    Omdat ik altijd vol zit met gedachten en ideeën over van alles en nog wat, maar ze altijd in mijn hoofd blijven, heb ik mezelf voorgenomen om in 2015 elke dag iéts te gaan schrijven. Daarom niet elke dag een stand alone, maar ruimer dan dat: het kan een gedicht zijn, een collumn, een essay of andere vorm van opinie - deling, een verhaal, dieper, mooi commentaar rond een videofragment, liedje die je heeft beroerd, een filmverslag over een film die je hebt gezien of over een boek die je hebt gelezen, een sprookje, een urban - legend, een ander literair fragment, een persoonlijke belevenis van die dag, een brief desnoods - kortom alles.
    Een soort van 365 days of writing dus. (:
    Waarin elke dag iéts wordt geschreven. Omdat het project van 4 jaar geleden best een aantal deelnemers kende, wilde ik het ditmaal ook promoten. (:
    Je kunt het zo vrij aanpakken en opvullen als je zelf wilt: als je bijvoorbeeld persoonlijk elke dag iets wilt verzinnen rond een specifiek woord, of random foto - kan dat bijvoorbeeld ook allemaal. Als je het te druk hebt, of niet veel inspiratie sla gerust de helft van de dagen over. :'D Maak er desnoods co - auteurschap met een groepje van. Een fanfic - versie, een 16 + geval voor de hormonale tieners onder jullie, kortom wat je zelf verzinnen wilt. (: Maar ga creatief het nieuwe jaar in! (:

    Ik lijst hier even de deelnemers op - en de link naar hun stories, zodat alle mogelijke geïnteresseerden het kunnen volgen. (Post een link als je meedoet, dan plaats ik jou er ook bij!) (:

    Laattijdig deelnemen / elders in 2015 nog inspringen is mogelijk!

    Deelnemers



    Badges

    Om deelnemers te motiveren, zullen badges worden uitgereikt. Deze zullen door Aserah worden ontworpen. Hoe dit concreet in zijn werk zal gaan, wordt momenteel nog uitgedacht. We houden jullie op de hoogte!


    Deelnemers die badges willen ontvangen:

    StephenFry / Felicia
    Niphredil / Margot
    Ziggler / Sylvie
    ComingToTheThree / Ilona

    Ook geïnteresseerd? Laat even je naam en/of schuilnaam na in het topic.



    Mededelingen:

    1. Ik zit aan de universiteit, dus dat wilt zeggen dat ik momenteel examens heb, tot 30 januari. Ik ben nogal actief op Quizlet dus dat wilt zeggen dat zodra ik online ga, er meteen ook een sluis opengaat aan berichten (GB's, PB's, forum + dan nog meldingen van verhalen waarop ik geaboneerd ben). Ik probeer niets/niemand te laten liggen, dus het kan eventjes duren voor ik een antwoord geef in dit topic, een PB/GB beantwoord, of de lijst aanvul (ook al ben ik online). Soms is dat op mijn iPod dus dan gaat de lijst sowieso al niet.
    Ik zal gedurende de maand januari niet altijd meteen paraat kunnen staan. Als er dringende vragen, opmerkingen of problemen zijn, mag je altijd een PB - sturen. Dan zie ik het zeker. .


    2. Gelieve naamsveranderingen door te geven en ook afhaken (= vollédig stoppen met dit) te melden.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2015 - 16:44 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    MT.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oh, I'm in! Ik zal later vandaag een story maken :3


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Als er iets online komt is het hier of op de columnistenpagina. Verder is het een project dat ik achter de schermen zal afwerken. Er staat wel al een deel online, maar ik ben er niet tevreden over en zal proberen elke dag iets te schrijven en alles stilletjes aan aan elkaar naaien.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik wil wel meedoen.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Avarosa schreef:
    Als er iets online komt is het hier of op de columnistenpagina. Verder is het een project dat ik achter de schermen zal afwerken. Er staat wel al een deel online, maar ik ben er niet tevreden over en zal proberen elke dag iets te schrijven en alles stilletjes aan aan elkaar naaien.


    Ik heb het erbij gezet, dan is er een overzicht wat iedereen een beetje aan het doen is. (:
    Zelfs heb ik het zo aangepakt omdat ik dan effectief iets doe met alles in mijn hoofd - en omdat dat meer is dan alleen story - materiaal heb ik het meteen maar zo ruim gedaan. Al het echt waardevolle kan ik er dan nog altijd apart uitpikken en onder 'mijn gedichten', 'mijn stories' plaatsen. Maar als ik elke dag een gedicht of een hoofdstuk zou moeten maken - dan ga ik dat ietsje te perfect willen afmaken en ligt de lat te hoog om dat dagelijks te doen. En schrijf ik uiteindelijk niets. Op die manier, gewoon wat mooi bewerkte & netjes afgeronde 'stream of consciousness' verzamel ik toch heel wat mooie dingen doorheen het jaar die anders door perfectionisme en tijdgebrek gewoon verloren zouden gaan. (:

    Het is maar wat je er zelf van wilt maken, als jij het als een gelegenheid wilt gebruiken om aan je columns te werken, moet je dat zeker op jouw manier doen. Of als anderen in dit jaar liever een verhaal willen starten en hem afhebben in dit jaar, of hun pöeziekunsten dit jaar willen verbeteren door elke dag een gedicht te schrijven, je doet maar zoals je het zelf wilt. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik denk niet dat ik het online ga doen, eerder in een notitie – dingetje. Maar ik vind het wel een geweldig idee. Nu zal ik misschien eens iets afwerken. :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Mylintis schreef:
    (...)
    Kan ik me juist voorstellen. Ik was degene die een uur voor de deadline een column instuurde, omdat ik het ook pas op het laatste moment doorhad. :') Je kan altijd nog een story aanmaken om daar columns te posten.


    Dan heb je dat wel goed gedaan, als je dan tussen alle inzendingen nog bent verkozen. (: Ik heb nog eens geprobeerd door een mail naar een mod te zenden om te vragen of ik laattijdig nog iets mocht opzenden (uitleggend dat ik veel deadlines heb gehad en niet online ben geweest), mocht natuurlijk niet. Volgende keer beter. (:
    Ik kan dat inderdaad eens aanmaken, heb ik meteen een verzameling om de volgende keer meteen één te kunnen opsturen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ik heb het erbij gezet, dan is er een overzicht wat iedereen een beetje aan het doen is. (:
    Zelfs heb ik het zo aangepakt omdat ik dan effectief iets doe met alles in mijn hoofd - en omdat dat meer is dan alleen story - materiaal heb ik het meteen maar zo ruim gedaan. Al het echt waardevolle kan ik er dan nog altijd apart uitpikken en onder 'mijn gedichten', 'mijn stories' plaatsen. Maar als ik elke dag een gedicht of een hoofdstuk zou moeten maken - dan ga ik dat ietsje te perfect willen afmaken en ligt de lat te hoog om dat dagelijks te doen. En schrijf ik uiteindelijk niets. Op die manier, gewoon wat mooi bewerkte & netjes afgeronde 'stream of consciousness' verzamel ik toch heel wat mooie dingen doorheen het jaar die anders door perfectionisme en tijdgebrek gewoon verloren zouden gaan. (:

    Het is maar wat je er zelf van wilt maken, als jij het als een gelegenheid wilt gebruiken om aan je columns te werken, moet je dat zeker op jouw manier doen. Of als anderen in dit jaar liever een verhaal willen starten en hem afhebben in dit jaar, of hun pöeziekunsten dit jaar willen verbeteren door elke dag een gedicht te schrijven, je doet maar zoals je het zelf wilt. (:
    Het geeft geen zin om losse scenes te posten als ik die later wil verwerken in mijn verhaal. Dat zijn precies spoilers voor de mensen. Ik heb deze week ook een stukje geschreven voor meer naar het einde toe dan voor in het begin en ik was behoorlijk trots op mezelf. Als ik al iets schrijf zal ik dus meer dan blij zijn en op een dag zullen alle losse stukjes vast en zeker een mooi geheel vormen. Het is zoals mijn zus zegt. First draft always sucks and you can't edit a blank page.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Histoire schreef:
    (...)

    Dan heb je dat wel goed gedaan, als je dan tussen alle inzendingen nog bent verkozen. (: Ik heb nog eens geprobeerd door een mail naar een mod te zenden om te vragen of ik laattijdig nog iets mocht opzenden (uitleggend dat ik veel deadlines heb gehad en niet online ben geweest), mocht natuurlijk niet. Volgende keer beter. (:
    Ik kan dat inderdaad eens aanmaken, heb ik meteen een verzameling om de volgende keer meteen één te kunnen opsturen.
    Dat is wel logisch hoor. Er waren nog mensen die te laat waren en als ze de ene toelaten, moeten ze de rest ook toelaten en dan heeft de deadline geen enkel nut meer. Ik ben op een gegeven moment gewoon in een story beginnen schrijven en ook al had ik niet veel abo's er waren mensen die het heel fijn vonden en ik had zelf stille aanbidders zonder dat ik het wist. Zie het als een mooie voorbereiding waardoor je er de volgende keer mooi zal bij uitblinken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Het geeft geen zin om losse scenes te posten als ik die later wil verwerken in mijn verhaal. Dat zijn precies spoilers voor de mensen. Ik heb deze week ook een stukje geschreven voor meer naar het einde toe dan voor in het begin en ik was behoorlijk trots op mezelf. Als ik al iets schrijf zal ik dus meer dan blij zijn en op een dag zullen alle losse stukjes vast en zeker een mooi geheel vormen. Het is zoals mijn zus zegt. First draft always sucks and you can't edit a blank page.


    Ja, wat ik voor mijn verhalen neerschrijf als klad om later misschien te gebruiken, komt daar alleszins ook niet op. Ware quote van je zus. En dan "kill your darlings'' van al je kladstukjes, nog zo'n vervelend proces, die uiteindelijke selectie. Ik heb nu al meer materiaal dan ik ooit ga kunnen gebruiken. Als beginnende schrijver postte ik werkelijk alles wat paste binnen het kader van dat verhaal wat me te binnen schoot, heeft veel moois opgeleverd en er zat wel degelijk een mooie verhaallijn in, maar niet meer hoor. Veel kladpapier achteraf bij wijze van spreken doormidden scheuren, hoort er jammergenoeg ook bij. Als je het niet op die manier doet gaat je verhaal vormtechnisch volledig de mist in.
    Maar inderdaad, al die dingen voor lezers al ergens te lezen zetten - daarmee maak je ook maar je eigen problemen en zwakt het perfecte uiteindelijke hoofdstuk binnen het verhaal zelf dan ook maar af.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Avarosa schreef:
    (...)Dat is wel logisch hoor. Er waren nog mensen die te laat waren en als ze de ene toelaten, moeten ze de rest ook toelaten en dan heeft de deadline geen enkel nut meer. Ik ben op een gegeven moment gewoon in een story beginnen schrijven en ook al had ik niet veel abo's er waren mensen die het heel fijn vonden en ik had zelf stille aanbidders zonder dat ik het wist. Zie het als een mooie voorbereiding waardoor je er de volgende keer mooi zal bij uitblinken.


    Inderdaad, ik had ook geen 'ja' verwacht. Zoiets kunnen ze niet echt maken, maar ja, niet geschoten, altijd mis. Een PB houdt niet veel in. (:
    Stille aanbidders zijn inderdaad altijd leuk ja, vooral als je dan ineens eens een keertje een reactie van hen krijgt, vind ik dat altijd een waardevolle reactie, al is het maar eens een keertje: snel verder. Voelt altijd speciaal dan om te krijgen. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Inderdaad, ik had ook geen 'ja' verwacht. Zoiets kunnen ze niet echt maken, maar ja, niet geschoten, altijd mis. Een PB houdt niet veel in. (:
    Stille aanbidders zijn inderdaad altijd leuk ja, vooral als je dan ineens eens een keertje een reactie van hen krijgt, vind ik dat altijd een waardevolle reactie, al is het maar eens een keertje: snel verder. Voelt altijd speciaal dan om te krijgen. (:
    Ja precies. Elke reactie waardeer ik. Zelf een snel verder omdat die persoon het dan blijkbaar wel erg goed moet vinden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Klinkt interessant. Ik vrees dat ik te weinig tijd zal hebben vanwege school en de stories die ik voor 2015 gepland heb, anders zou ik wel meedoen. Misschien in 2016 :3


    Think of all the horrors that I promised you I'd bring

    Ik twijfelde eerst of ik mee wilde doen, maar toen bedacht ik me dat de lat helemaal niet hoog hoeft te liggen. Als ik voor mezelf ga stellen dat ik elke dag 300 woorden moet schrijven, gaat het me niet lukken. Maar ik ben al geslaagd als ik überhaupt elke dag hier even voor ga zitten, ook al is het maar voor een zinnetje.
    Ik heb een paar verhalen waar ik aan wil werken, maar kan nooit eens goed ervoor gaan zitten. Misschien is dit goede therapie.
    I'm in.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik denk dat ik ook wel mee wil doen. Ik schrijf sowieso al bijna dagelijks, al zijn dat meer losse gedachtenslierten in een notitieboekje, maar misschien kan ik dat meer in logische vorm gieten en er kleine verhaaltjes van maken. De story maak ik later aan.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.