• Onlangs keek ik nog eens tussen de quizzen hier op Quizlet en ik ben zo teleurgesteld als ik voor de zoveelste keer een quiz vind die nergens op slaat. Vooral die 'ik-verveel-me-quizzen', quizzen die domme antwoorden bevatten zoals 'ga gewoon verder ik wil mijn uitslag weten' of quizzen waar gigantische spellingsfouten in staan (akkoord, een kleine spellingsfout is altijd mogelijk, maar soms gaat het er gewoon over...). Ik wil hier niemand mee aanvallen of kwetsen, maar ik vind persoonlijk dat quizzen toch wel gecontroleerd moeten worden. Tegenwoordig maken mensen ook quizzen om gewoon de badges te kunnen krijgen.
    Ik ben het gewoon beu om constant belachelijke quizzen te maken en Quizlet is voor mij nog steeds een kwalitatieve site, geen kwantitatieve...

    Vind je ook dat het aantal nutteloze/belachelijke quizzen op Quizlet moet stoppen?

    Het is inderdaad soms zoeken naar kwalitatief goede, interessante quizzen. Daar in tegen vind ik het zelf persoonlijk ook lastig om een kwalitatief goede quiz te maken, zeker eentje die niet al sprekend lijkt op een quiz van een ander. Daar ben ik vast niet de enige in. Dat, samen met het feit dat Quizlet voor iedereen leuk moet zijn en je dus ook quizzen moet kunnen maken die misschien niet zo heel goed zijn (je moet je tenslotte ook kunnen ontwikkelen..), maakt inderdaad dat er wel slechte quizzen tussen staan.

    Toch wil ik even reageren op

    Ik wil hier niemand mee aanvallen of kwetsen, maar ik vind persoonlijk dat quizzen toch wel gecontroleerd moeten worden.

    Er zijn op zn minst al twee regels waarmee we proberen de kwaliteit van de Quizzen op Quizlet te verhogen.
    - Men mag enkel creaties maken waarvoor deze bedoeld zijn. (Voorbeeld: een verhaal in een quiz posten mag dus niet. Een verhaal hoort in een story.)
    Hiermee willen we tegengaan dat je bv quizzen tegen komt die helemaal geen quizzen zijn.
    - Een quiz moet minstens drie vragen hebben die betrekking hebben op minstens twee verschillende, geldige uitkomsten.
    Hiermee willen we zoals eerder gezegd de kwaliteit van quizzen verhogen. Door deze regel is het bijvoorbeeld niet toegestaan om maar één vraag in je quiz te zetten die verwijst naar de uitkomst(en), of dat er vragen in staan die niks met de uitkomst te maken hebben.

    Voor meer regels, deze staan in de huisregels onderaan de pagina.
    Als je in het vervolg quizzen tegen komt die niet mogen vanwege bovenstaande of andere regels, dan kan je ze altijd melden. Dan gaan de moderators er iets aan doen :) En zo help je de kwaliteit van de quizzen op Quizlet te verbeteren ^^

    Meh, om mooie dingen te kunnen maken moet je eerste slechte dingen maken. Als je quizzen gaat verwijderen gewoon omdat ze slecht zijn, kunnen die mensen ook niet beter worden. Daarnaast, als een quiz je niet aanstaat, dan negeer je het en zoek je verder.


    Take me to wonderland

    Jammer genoeg weet ik nog heel goed hoe mijn eerste quizzen er uitzagen, maar die staan nu allemaal op inactief (niet verwijderd, want ze zijn grappig om te zien), maar ik merk wel dat dat met de jaren gebeterd is. Ik probeer nu mijn quizzen zo kwalitatief mogelijk te maken en ik merk het ook echt aan het aantal mensen dat ze invullen, ook al zijn het er nog maar twee sinds ik terug online ben gekomen :)
    Je kan moeilijk jonge mensen verbieden quizzen te maken, want als je nog maar heel jong bent, maak je makkelijker fouten of ben je nog niet serieus. Ik vind het ook soms vervelend, maar als je goed zoekt, vind je wel iemand met quizzen van hoge kwaliteit.


    What would Emma do?

    Krull schreef:
    Het is inderdaad soms zoeken naar kwalitatief goede, interessante quizzen. Daar in tegen vind ik het zelf persoonlijk ook lastig om een kwalitatief goede quiz te maken, zeker eentje die niet al sprekend lijkt op een quiz van een ander. Daar ben ik vast niet de enige in. Dat, samen met het feit dat Quizlet voor iedereen leuk moet zijn en je dus ook quizzen moet kunnen maken die misschien niet zo heel goed zijn (je moet je tenslotte ook kunnen ontwikkelen..), maakt inderdaad dat er wel slechte quizzen tussen staan.

    Toch wil ik even reageren op
    (...)
    Er zijn op zn minst al twee regels waarmee we proberen de kwaliteit van de Quizzen op Quizlet te verhogen.
    - Men mag enkel creaties maken waarvoor deze bedoeld zijn. (Voorbeeld: een verhaal in een quiz posten mag dus niet. Een verhaal hoort in een story.)
    Hiermee willen we tegengaan dat je bv quizzen tegen komt die helemaal geen quizzen zijn.
    - Een quiz moet minstens drie vragen hebben die betrekking hebben op minstens twee verschillende, geldige uitkomsten.
    Hiermee willen we zoals eerder gezegd de kwaliteit van quizzen verhogen. Door deze regel is het bijvoorbeeld niet toegestaan om maar één vraag in je quiz te zetten die verwijst naar de uitkomst(en), of dat er vragen in staan die niks met de uitkomst te maken hebben.

    Voor meer regels, deze staan in de huisregels onderaan de pagina.
    Als je in het vervolg quizzen tegen komt die niet mogen vanwege bovenstaande of andere regels, dan kan je ze altijd melden. Dan gaan de moderators er iets aan doen :) En zo help je de kwaliteit van de quizzen op Quizlet te verbeteren ^^


    Hier wil ik nog even aan toevoegen dat als je goede, kwalitatieve quizzen zoekt, je het beste de Viral van de Dag kunt doen en het Viral-topic kunt bekijken. Deze quizzen zijn door de moderators uitgezocht, waardoor ze meestal wel van goede kwaliteit zijn. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik snap je volledig, maar we kunnen er jammer genoeg niks aan doen. Ik ben al blij dat die Seven Minutes in Heaven niet meer bestaan. Maar om die reden is Quiz Of The Month en Virals er ook gekomen. Het spoort de users aan om weer goede Quizzen te maken. Misschien moet ik ook nog eens een wedstrijd starten, want daar kwamen ook echt mooie quizzen uit de bus. Maar geen tijd, en geen credits. Ik moet nodig eens een wedstrijd winnen. :'D


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Af en toe vind ik die Quizzen echt geweldig grappig, ik vind niet dat ze weg moeten of dat we ermee moeten stoppen ze te maken. Tenzij ze niet grappig zijn en het een Quiz is met:
    kies wat
    lol
    cool
    swag


    You dare to gaze upon me?

    Zelfs heb ik er persoonlijk weinig last van, ik zit hier om te schrijven en niet om quizen te doen, maar voor de users die daarvoor wel online komen, kan ik me wel inbeelden dat dat na een tijdje op de zenuwen kan gaan werken - er zijn er denk ik wel enkele, die, als ze te inhoudsloos zijn, je kunt gaan melden. Maar ja, ook niet allemaal. En dan nog, begin daar maar eens aan - in je ééntje, aan een verzameling quizen van 10 jaar...


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Avarosa schreef:
    Ik snap je volledig, maar we kunnen er jammer genoeg niks aan doen. Ik ben al blij dat die Seven Minutes in Heaven niet meer bestaan. Maar om die reden is Quiz Of The Month en Virals er ook gekomen. Het spoort de users aan om weer goede Quizzen te maken. Misschien moet ik ook nog eens een wedstrijd starten, want daar kwamen ook echt mooie quizzen uit de bus. Maar geen tijd, en geen credits. Ik moet nodig eens een wedstrijd winnen. :'D


    Waarom zijn die afgeschaft? Of zijn ze gewoon uit de mode geraakt? (Sorry, ben een hele tijd amper online geweest)


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Waarom zijn die afgeschaft? Of zijn ze gewoon uit de mode geraakt? (Sorry, ben een hele tijd amper online geweest)
    Vaak was er maar 1 vraag waar je moest aanduiden wie je wou of wel voorwerp je wou en kwam je bij een heel verhaal uit. Ik denk wel dat het nog steeds is toegestaan als je echt heel veel vragen hebt en de uitkomst nog wat onbekend blijft, maar de meerderheid van die quizzen waren voornamelijk gewoon verhalen in quizvorm, wat dus niet mag.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Murtagh schreef:
    Ik ben het ermee eens dat het niet meevalt om serieuze, leuke quizzen te vinden. Ik denk niet dat je de onserieuze kunt verbieden, vind ik zelf ook niet nodig, maar het is wel jammer.

    Dit. Van mij mogen er ook onserieuze tussen zitten, maar geen onzinquizzen. Gelukkig voldoen de meeste onzinquizzen niet aan de regel van minstens 3 verschillende vragen die betrekking hebben op de uitkomst. En dan kan je die daar op aanspreken dat ze hun quiz moeten aanpassen (en dus fatsoenlijk maken) of dat ze de easy way kunnen nemen door hem te inactiveren.

    Mijn advies: zie je iets dat volgens jou niet mag, dan moet je het gewoon melden. Wij bekijken het dan wel. En moest het niet zo zijn, maar worden door meerdere users zulke creaties vaak gemeld, dan kunnen we zoiets bespreken en een actieplan bedenken om die ergenissen te verlichten.
    Wees ook niet bang dat je ons teveel werk bezorgd door veel te melden. Wij zijn daar net blij mee dat jullie actief meezoeken omdat bij ons dat actief zoeken soms overschiet omdat er nog zoveel ander modwerk is. =)
    Ik moet eerlijk zijn: ik ga/ging vaak de nieuwste quizzen af (of willekeurige) en dan wat controleren, maar ik heb het nu al lange tijd niet meer gedaan wegens teveel ander werk. Dus indien iemand iets meld, valt voor ons een grote stap al weg: het zoekwerk. Dus dat is voor ons gemakkelijker. =)
    Ik ben echt een quizmod, quizzen zijn toch mijn favoriete deel van Q waar ik me op focus. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Murtagh schreef:
    Ik ben het ermee eens dat het niet meevalt om serieuze, leuke quizzen te vinden. Ik denk niet dat je de onserieuze kunt verbieden, vind ik zelf ook niet nodig, maar het is wel jammer.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik vind dit belachelijk en nutteloos. Jij vind dit niet leuk, de ander vind fanfics niet leuk, de ander spamtopics. We can't change it.
    Sorry, dat was gemeen. Zo bedoelde ik hem niet. :'d

    Maar je kan zoals er al gezegd is, iemand die net lid is niet verwachten om een top-quiz te maken.


    wat was dit ookalweer

    Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik moet zeggen dat ik er ook vaak last van heb, tegenwoordig worden de goede quizzen vooral voor wedstrijden gemaakt. Maar zoals de meesten al zeggen, er kan niet veel aan worden veranderd. Ik maakte in het begin ook veel vreemde quizzen, maar ik zou het toen niet leuk gevonden hebben moest hij aangepast of verwijderd worden. Wat ik zeker niet leuk zou vinden, zou zijn dat je quiz word nagekeken vooraleer je hem online kan zetten.
    Ik ben trouwens van plan al mijn 'slechte' quizzen te verwijderen, dan zijn er toch al een paar minder (; .


    I wanna be a wizard!

    Stylinsexual schreef:
    Ik vind dit belachelijk en nutteloos. Jij vind dit niet leuk, de ander vind fanfics niet leuk, de ander spamtopics. We can't change it.
    Sorry, dat was gemeen. Zo bedoelde ik hem niet. :'d

    Maar je kan zoals er al gezegd is, iemand die net lid is niet verwachten om een top-quiz te maken.


    Dit dus.
    Ik stoor me er enorm aan dat er 16+ stories zijn van echt waar spelling en grammar niveau 0 (ook nog andere niet 16+ stories, maar dat valt gewoon op). Negeer het gewoon. We dwingen jou niet om die quizzen te maken.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Square schreef:
    Goh, dat is nog eens een heerlijk positieve topictitel om de kerststemming echt wat extra's te geven. :Y)

    Aan de ene kant snap ik heel goed dat je je ergert aan quizzen die niet erg goed zijn, want daarvan zijn er inderdaad een hoop. Maar aan de andere kant zijn er al bepaalde regels - een minimum aantal vragen en uitkomsten, bijvoorbeeld - en je kunt niet gewoon quizzen gaan verwijderen als er veel spelfouten in staan omdat sommige mensen dat vervelend vinden. Laat mensen alsjeblieft gewoon quizzen maken als ze dat willen, zeker de nieuwere/jongere users hier, want we zijn allemaal niet begonnen met geniale, geweldige uitgewerkte creaties. En er zijn ook een hoop quizzen die wel heel goed zijn, je moet er alleen net iets langer naar zoeken. Dat zijn ze wel waard, zou ik zeggen. ^^


    Tijd voor koffie.