Robin McAdair
Jade vertelt dat zij nog niet weet welk dier ze is. "Ben nog niet zo ver gekomen m mezelf werkelijk te transformeren dus ja.Dat leer je op Beauxbatons niet." Ze grinnikt en ik lach mee. "Dat zou wat zijn, als je dat zou leren op school. Dan zou het Ministry het ineens erg druk krijgen met de registratie van iedereen die Animagus is en daar hebben ze vast geen zin in. Meer werk betekent meer mensen of overuren en dat betekent dus veel te veel geld."
Als ik Jade heb verteld dat ik verkeerd op de klok heb gekeken, lacht ze. "Haha, slimpie" zegt ze. Ik lach mee. "Jij hebt het niet gecontroleerd, maar gewoon een onbekende gelooft van wie je niet weet wat voor bedoelingen hij heeft." Eigenlijk was het de bedoeling dat dit heel mysterieus klonk, maar het feit dat ik moet lachen, vernield dat effect behoorlijk.
We lopen terug naar de zaal en gaan weer zitten. Jade begint meteen met eten, blijkbaar was ze uitgehongerd. Ik pak ook wel een boterham maar heb eigenlijk geen honger. Ik heb 's ochtends genoeg gegeten en we hebben niks gedaan, letterlijk, dus ook niks waar ik honger van kan krijgen.
Terwijl we eten, zeg ik niks. Aan de ene kant wil ik wel wat zeggen, maar ik zou niet weten wat. Ik ben stilte gewend, dus ik zou niet weten hoe ik die kan breken zonder rare dingen te gaan zeggen en mijzelf voor schut te zetten.
The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.