• Heey lieve Q-genootjes!

    In 2012 moest ik een profielwerkstuk schrijven; zonder mocht ik mijn VWO-diploma niet halen. Ik wilde toen graag iets met schrijven doen en uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om mijn PWS te doen over het schrijven van een goed boek. Ik heb me beperkt tot chicklits, maar ben erachter gekomen dat alles wat ik ontdekt heb, eigenlijk ook toepasselijk is op andere verhalen.

    Voor mijn werkstuk heb ik acht Nederlandse chicklitschrijfsters geïnterviewd (via de mail en met één van hen heb ik anderhalf uur geskyped) en dat in combinatie met de 'theoretische' research (het lezen van boeken over schrijven) leidde tot een 8 op mijn eindresultaat. Mijn docente vertelde mij dat het een goed en sterk verhaal was en daarom heb ik besloten om mijn resultaten niet langer voor mezelf te houden, maar met jullie te delen.

    Ik ben nu op zoek naar een leuke titel. Als ik ergens slecht in ben, dan is dat titels, dus ik kan jullie hulp goed gebruiken! Ook zoek ik een cover, omdat ik dat toch wel heel leuk vind. Ik heb eigenlijk geen eisen voor de cover; leef je uit!

    Groetjesss
    Marjanne.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Geef me een seintje als je begint!


    Spoiler alert: you will save yourself

    OutlawQueen schreef:
    Geef me een seintje als je begint!


    Zal ik doen! Geen suggesties voor een titel? ;p


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    OutlawQueen schreef:
    Geef me een seintje als je begint!


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Eloquentiae schreef:
    (...)


    Ik zal je op de hoogte houden ;)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Is er iemand met een briljante titel? :') Ik weet zeker dat er zulke creatieve mensen zijn die een geniale titel kunnen bedenken, die duidelijk maakt dat het een story is waar je iets aan hebt. Ik weet dat er meer van dit soort story's zijn, maar ik heb er echt onderzoek naar gedaan en ben er nu wel van overtuigd dat ik een goed verhaal te vertellen heb, maar hoe 'vat je dat samen' in een pakkende titel? :(


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ehhh.... Ik heb geen idee xd
    Als er een titel is, wil ik wel wat proberen voor de cover.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Waarom niet gewoon 'Hoe schrijf ik een verhaal?' verdere info geef je toch bij de inleiding ^^ Lijkt me dat je de titel al hebt, het past er in ieder geval goed bij.

    Chicklits voor dummies moest ik opeens aan denken :'D
    Of Verhalen schrijven voor Dummies.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Camaro schreef:
    Waarom niet gewoon 'Hoe schrijf ik een verhaal?' verdere info geef je toch bij de inleiding ^^ Lijkt me dat je de titel al hebt, het past er in ieder geval goed bij.


    Hehe de titel vat wel samen wat ik ga doen, maar ik vind het zelf zo saai... Maar dat kan ook aan mij liggen ;p.

    Anatidaephobia schreef:
    Chicklits voor dummies moest ik opeens aan denken :'D
    Of Verhalen schrijven voor Dummies.


    Hehe. Ik vind het wel leuk, maar ik weet niet zozeer of het 'voor dummies' past bij mijn verhaal. Het is niet echt voor 'dummies'...


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    The incredible guide to a world of perfectly written stories.

    haha nee ik heb geen idee


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    ChandlerBing schreef:
    (...)

    Hehe. Ik vind het wel leuk, maar ik weet niet zozeer of het 'voor dummies' past bij mijn verhaal. Het is niet echt voor 'dummies'...


    Nee, dat weet ik.
    Maar ik moest er gewoon aan denken en vond het wel grappig :')


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Niphredil schreef:
    The incredible guide to a world of perfectly written stories.

    haha nee ik heb geen idee


    Hahahaa. Ik vind 'm wel origineel :'D


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik vind die wel heel leuk, die van Niphredill!

    Kan je me een bericht sturen als je begonnen bent? :)

    Caelyn schreef:
    Kan je me een bericht sturen als je begonnen bent? :)


    Zal ik doen!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain