Mijn uitgebreidere 'dankwoord':
Metamorphmagus: Ik wil je eerst bedanken voor je lieve, persoonlijke verhaaltje in dit topic. Jij bent de reden dat ik dit uitgebreide verhaal nu ook typ: jij hebt mij laten weten hoe je over mij denkt en ik wil jou ook graag laten weten hoe ik over jou (en de rest) denk.
Ik heb je niet voor niets genomineerd voor Slimmerik van het jaar bij de meest onserieuze verkiezingen. Jij weet werkelijk overal wat van en hoewel dat soms ontzettend irritant is (dan denk ik iets te weten maar weet jij het tóch weer beter), vind ik het ook ontzettend knap en bijzonder dat jij al dat soort dingen onthoud. De laatste tijd praat ik het allermeeste met jou en eigenlijk vind ik onze gesprekken altijd leuk. Zoals jij ook zegt, we kunnen het over jongens hebben, over vriendinnen, over serieuze onderwerpen maar ook minder serieuze onderwerpen... Eigenlijk kan ik alles wel bij jou kwijt. En als ik dan echt iets van mijn hart moet, ben jij ook eigenlijk altijd degene die online is.
Cordeliae: Ik ken jou inmiddels ook alweer heel lang en hoewel je de laatste tijd iets minder actief bent, ben ik wel heel blij dat ik je heb leren kennen. We hebben elkaar voor het eerst écht gesproken (via de telefoon) toen het ging over ons boekje, waar ik nog steeds trots op ben. Het is maar dun, wordt nauwelijks verkocht en is misschien ook niet het beste opgebouwd, maar dat zal altijd mijn eerste boek zijn (zelfs al zou ik, mocht het ooit gebeuren, een bestsellerauteur worden) en ik ben heel blij dat ik dat met jou deel.
Ignatius: Eigenlijk ken ik jou nog niet eens zo extreem lang: in ieder geval veel minder lang dan de rest. Ik ben pas met jou gaan praten toen Hyves bijna opgedoekt was en heb je toen pas leren kennen. Soms denk ik wel eens dat jij niets serieus neemt, maar ik vind het wel ontzettend gezellig om met jou te kletsen en onzin te praten over tuinkabouters en trouwerijen (al gaat de onze inmiddels niet meer door, volgens mij). Als Alicia niet online is, dan ben jij er wel. En hoewel ik geen discussies meer met je aanga (jouw argumenten zijn zo raar dat het onmogelijk is een discussie te winnen), vind ik het nog steeds erg gezellig om met jou te praten. En als ik zeg schrijfvriendINNETJES, dan val jij daar gewoon onder ^^
BattousaiDKM: Je bent bij onze groep gekomen omdat je een vriend van Jeffrey bent, maar inmiddels hoor je er gewoon bij. Je relatie-advies ben ik je nog steeds dankbaar voor, ook al heeft het voor mij helaas niet uitgewerkt. Ik vind het wel heel fijn dat je met ons meedenkt. Verder begrijp ik je soms niet om de Japanse en Italiaanse dingen die jij altijd met Alicia bespreekt, maar ik vind het wel grappig. Ik vind het ook erg leuk dat je zo enthousiast bent over je kok-zijn en hoewel het niet mijn motto is, kan ik de jouwe wel waarderen.
AidanTurner: Ik ken jou nog helemaal niet lang en ik heb je nu nog maar één keer gezien, maar ik word altijd vrolijk van jouw enthousiasme. Je bent een superlief meisje en ik vind je dan ook echt een toevoeging aan onze vriendengroep. Je staat heel positief in het leven en dat waardeer ik, net als dat ik het waardeer dat jij altijd vol enthousiasme mijn verhalen leest en ook superleuke reacties achterlaat.
Niphredil: Allereerst vind ik het ontzettend leuk dat ik vanaf januari in jouw kamer mag. Jij bood het mij aan en ik had meteen zoiets van: ja, dat ga ik doen! Ik vond het dan ook erg gezellig toen ik bij je gelogeerd heb in de kamer die binnenkort (tijdelijk) de mijne word. We hebben erg gelachen om alle topics en verhalen op Quizlet; jij liet me alles zien wat je ontdekt had en ik vond het hilarisch. En natuurlijk hebben we samen nog 'Love at first kiss' gezien, wat ik nog steeds het meest belachelijke programma ooit vind (maar het is ook wel ontzettend grappig). Ik wil verder graag zeggen dat ik er echt een liefde is opgebloeid bij mij voor jouw schrijfstijl. Ik weet niet hoe je het doet, maar jouw woorden lijken op het papier te dansen en schetsen een beeld die voor mij écht wordt. En het is ook ontzettend knap dat jij het voor elkaar hebt gekregen dat ik een gedicht van je ben gaan waarderen; ik ben totaal niet geïnteresseerd in poëzie, maar je gedicht over stervende personages vind ik fantastisch.
WenseKronik: Wij hebben nooit echt samen geschreven en je bent ook niet heel erg veel online. Ik heb je echter nu twee keer gezien in real life en ik vond je beide keren ontzettend gezellig. Druk, enthousiast, jij bent een echte sfeermaker en ergens ben je ook zo gek als een cent. Ik kan altijd erg om je lachen en ik vind je een superlief meisje. Ook al schrijven we niet veel samen, ik ben blij dat jij ook bij ons in de Zwerm zit en ik hoop dat ik je nog vaker ga zien!
Scorpion: Ik denk dat ik jou het langste ken van al mijn schrijfvriendinnen/vrienden. Toen ik begon op de Schrijfhyve, was jij mijn allereerste aanspreekpunt. Mijn personages hadden het meeste met de jouwe te maken en dat is eigenlijk altijd zo gebleven; in vrijwel elk verhaal waaraan wij beide meedoen, is één van mijn personages wel verliefd op die van jou. Je bent altijd een luisterend oor en geeft tips en bied je hulp aan. Ik vind het heerlijk om met jou over MSV's en personages te praten en geniale plannen te bedenken - dat laat mij weer zien hoeveel ik eigenlijk van het schrijven houd. Ik vind het ook heel lief dat je, ondanks dat ik nog stééds geen verhalen van jou lees, jij de mijne wel steeds bijhoudt. Ik vind jou ook oprecht een ontzettend goede schrijfster: je weet dingen heel mooi te verwoorden, hebt altijd plannen die tot in de puntjes kloppen en jouw personages komen echt tot leven.
Al met al ben ik heel erg blij met jullie. Ons groepsgesprek is voor mij een digitaal dagboek geworden en ik geloof oprecht dat mijn leven er zonder jullie heel erg anders had uitgezien.
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain