De 22-jarige Louisa Manning heeft een jongen, die haar pestte op de middelbare school, op legendarische wijze teruggepakt, toen hij haar meevroeg op date.
Manning, nu student aan de Oxford University, werd vreselijk gepest op school vanwege haar gewicht en omdat ze harig zou zijn. Daarom werd ze door de pesters een ‘’beest’’ genoemd.
Pester wil date
Door de pesterijen at Manning jarenlang weinig, sloeg ze het avondeten vaak over en ontbrak het haar aan zelfvertrouwen.
Afgelopen vrijdag, 8 jaar later, gebeurde echter iets opmerkelijks. Een van de jongens die haar op school zo pestte, vroeg haar mee uit.
De 22-jarige vertelt tegenover BuzzFeed dat ze zich de pestkop vooral herinnerde als iemand die haar lelijk vond. ‘’Ik was behoorlijk pissig dat hij me nu wel mee uit vroeg", vertelt ze. ‘’Het maakte me boos dat hij, nu ik aantrekkelijk ben, opeens met me het bed in wil duiken.’’
Tijd voor revanche
In plaats van het voorstel van een date af te slaan besluit Manning ‘ja’ te zeggen. ‘’Mijn instinct zei ‘nee’ te zeggen, maar toen realiseerde ik me wat een ideale mogelijkheid dit was. Nadat ik een paar uur met wat vrienden had na zitten denken over hoe hem terug te pakken, hadden we een goed idee.’’
Manning sprak met de jongen af te gaan dineren in een restaurant. Ze zorgde dat ze er ruim op tijd was, zodat ze de serveerster kon vragen de pestkop een oude foto met een handgeschreven briefje te overhandigen wanneer hij zou arriveren.
Later plaatste Manning de foto op Facebook. Tot haar grote verrassing verontschuldigde de jongen zich uiteindelijk via Facebook.
Tekst op de kaart
Hey ,
So sorry I can’t join you tonight.
Remember year 8, when I was fat and you made fun of my weight? No? I do – I spent the following three years eating less than an apple a day. So I’ve decided to skip dinner.
Remember the monobrow you mocked? The hairy legs you were disgusted by? Remember how every day for three years, you and your friends called me Manbeast? No perhaps you don’t – or you wouldn’t have seen how I look eight years later and deemed me fuckable enough to treat me like a human being.
I thought I’d send you this as a reminder. Next time you think of me, picture that girl in this photo, because she’s the one who just stood you up.
Louisa
Bron: Metro/http://www.metronieuws.nl/koffiepauze/studente-22-pakt-pestkop-middelbare-school-geniaal-terug/SrZnle!e8J2qAbKMQP1U/
Eigenlijk vind ik dit wel een goede actie. Ze heeft de jongen in kwestie geen pijn gedaan, maar wel op zijn nummer gezet.
Wat vinden jullie hiervan?
Physics is awesome