• Waarschijnlijk komt dit weekend de eerste ebola-patiënt naar Nederland. Volgens het ministerie van Volksgezondheid is het een Nigeriaanse man, die op verzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO naar Nederland wordt gebracht.

Minister Ploumen: "Nederland heeft net als Duitsland, Zwitserland en Frankrijk hulp aangeboden aan de WHO voor hulpverleners die zelf besmet zijn geraakt met ebola. Zij verdienen de beste verzorging."

Volgens de ministers Ploumen en Schippers van Volksgezondheid zijn alle voorzorgsmaatregelen genomen en heeft het personeel van het UMC kunnen oefenen met de ontvangst van ebola-patiënten.
    Speciale vlucht

Het kabinet stelde eerder vier bedden beschikbaar in het Calamiteitenhospitaal van het UMC in Utrecht voor internationale hulpverleners die in West-Afrika zijn besmet met ebola. Dit zou de eerste keer zijn dat een van die bedden wordt gebruikt.

De man die in Nederland zal worden behandeld, is een Nigeriaanse militair van de VN-vredesmacht in Liberia. Hij komt met een speciale vlucht naar Nederland en wordt daarna met een ambulance naar Utrecht vervoerd. Wanneer precies, is nog niet helemaal zeker, maar de verwachting is dat dat op zeer korte termijn is.

Bron

Ik snap er helemaal niks van. Ik snap best dat we hier betere zorg hebben en dat de vrijwilligers behandeld moeten worden, maar dit ga je toch niet riskeren?

Your make-up is terrible

Om eerlijk te zijn vind ik het juist geweldig dat ze dit doen en zo mensen de kans geven om te genezen. Applausje voor Nederland.

I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

Ik snap de aanwezige angst wel en deel deze ook wel een beetje, maar ga er vanuit dat Nederland en zijn artsen weten wat ze zich op de hals halen. Dit is een weloverwogen beslissing die is genomen door mensen die er verstand van hebben en ze zouden echt niet zomaar iedereen in gevaar willen brengen.
    Ik ben er sowieso voorstander van om zoveel mogelijk Westerse landen (in ieder geval landen met een goede gezondheidszorg) hierbij te betrekken, want in het slecht gefaciliteerde Afrika kunnen ze het echt niet alleen aan. Er zijn al duizenden mensen overleden aan deze verschrikkelijke ziekte, dus fijn dat ook Nederland een steentje wilt bijdragen om deze ziekte uit de wereld te helpen!

“Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

Blade schreef:
    Om eerlijk te zijn vind ik het juist geweldig dat ze dit doen en zo mensen de kans geven om te genezen. Applausje voor Nederland.

Dit. Volgens mij is het risico op besmetting helemaal niet zo groot hier in Nederland als in Afrika, dus lijkt het me nutteloos om hierover in paniek te raken. Ze zijn iemands leven aan het redden, niet de apocalyps naar Nederland aan het slepen. Met onze zorg en alle voorzorgsmaatregelen die ze nemen is er echt geen reden om in paniek te raken.

Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

Blade schreef:

Dit is niet echt Nederlands eigen keuze, dus zo trots zou ik nou weer niet zijn op Nederland. (cat)

Your make-up is terrible

Rhosgobel schreef:
    (...)

Niet waar, maar de angst is er gewoon. Er zullen er wel meer zijn, maar ik ben gewoon iemand die van al dat soort dingen bang is.

Ik heb het ook niet specifiek over jou. ;p

[ bericht aangepast op 6 dec 2014 - 13:44 ]

"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

Assassin schreef:
    (...)

Dit is niet echt Nederlands eigen keuze, dus zo trots zou ik nou weer niet zijn op Nederland. (cat)

Volgensmij heeft Nederland (de regering dus) er wel zelf voor gekozen om hulp aan te bieden.

Travel far enough, you'll meet yourself

Ze halen op deze manier zo het probleem juist naar ons land, maar iedereen moet zijn steentje bijdragen in de strijd tegen Ebola, ons land ook helaas. Ik ben het er ook totaal niet mee eens dat die patiënt hier nu is...

If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

nerveus schreef:
    Ze halen op deze manier zo het probleem juist naar ons land, maar iedereen moet zijn steentje bijdragen in de strijd tegen Ebola, ons land ook helaas. Ik ben het er ook totaal niet mee eens dat die patiënt hier nu is...

Wie wel? Ik vind het goed wat die man allemaal gedaan heeft, maar ik zou als land-zijnde niet zo'n groot risico durven nemen. Eén leven tegenover X miljoen andere mensen. Het klinkt heel cru, maar ik zou het nooit doen. Ook niet als ik die patiënt zelf was. Waarom zou ik miljoenen andere mensen in gevaar willen brengen? Nee. Dat zou ik nooit doen. Maar hé, wie weet denk ik als het mezelf overkomt er wel heel anders over.

Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

Ik vind het juist goed. Er is in Nederland een klein risico dat er ebola uitbreekt omdat we veel betere hygiëne hebben, een betere weerstand hebben en weten hoe het zich verspreidt. Het is juist fijn dat Nederland zich inzet om te helpen.

-

Ik begrijp niet waarom de mensen die hier posten dat ze het dom vinden, etc. nu neergezet worden als een soort aanstellers. Zo komt het in elk geval wel bij enkele reacties over.

Quiet the mind, and the soul will speak.

Verityy schreef:
    Ik vind het juist goed. Er is in Nederland een klein risico dat er ebola uitbreekt omdat we veel betere hygiëne hebben, een betere weerstand hebben en weten hoe het zich verspreidt. Het is juist fijn dat Nederland zich inzet om te helpen.

Dat is allemaal in theorie. Het gaat helemaal niet goed in Nederland, financieel gezien. Stel je voor dat je Ebola krijgt, natuurlijk weet je zelf niet zomaar dat je Ebola hebt en je gooit heb op een griepje of iets anders. Dat gaat wel weer over, waarom naar de dokter gaan, als dat toch gebeurd. Waarom zou je gaan als je waarschijnlijk weer extra geld moet betalen vanwege je eigen risico. Vooral oude mensen zijn kwetsbaar en gaan liever niet zomaar naar de dokter. Zo'n uitbreek is toch makkelijker dan het lijkt omdat wij de faciliteiten toch wel hebben. Betekend niet dat het gebruikt gaat worden. 30% meer gezinnen zitten onder de armoedegrens sinds vorig jaar.

Your make-up is terrible

Gardenzio schreef:
    Ik begrijp niet waarom de mensen die hier posten dat ze het dom vinden, etc. nu neergezet worden als een soort aanstellers. Zo komt het in elk geval wel bij enkele reacties over.

Ik denk dat ik er bij hoor, dus ik reageer er maar op. Hehe.
    Nou ja, ik wil zeggen van, er is 1 persoon met Ebola hierheen gebracht, dit zegt niet dat we ineens dood neervallen hoor. :'d

wat was dit ookalweer

Assassin schreef:
    (...)

Dat is allemaal in theorie. Het gaat helemaal niet goed in Nederland, financieel gezien. Stel je voor dat je Ebola krijgt, natuurlijk weet je zelf niet zomaar dat je Ebola hebt en je gooit heb op een griepje of iets anders. Dat gaat wel weer over, waarom naar de dokter gaan, als dat toch gebeurd. Waarom zou je gaan als je waarschijnlijk weer extra geld moet betalen vanwege je eigen risico. Vooral oude mensen zijn kwetsbaar en gaan liever niet zomaar naar de dokter. Zo'n uitbreek is toch makkelijker dan het lijkt omdat wij de faciliteiten toch wel hebben. Betekend niet dat het gebruikt gaat worden. 30% meer gezinnen zitten onder de armoedegrens sinds vorig jaar.

Ehm, als je Ebola hebt denk ik niet dat het eerste waar iemand aan denkt geld is, maar verspreiding hoor. Mocht het zo ver komen. (krul)

wat was dit ookalweer

TomRiddle schreef:
    (...)

Ehm, als je Ebola hebt denk ik niet dat het eerste waar iemand aan denkt geld is, maar verspreiding hoor. Mocht het zo ver komen. (krul)

Moet je er eerst achter komen dat je het hebt.

Your make-up is terrible

Assassin schreef:
    (...)

Moet je er eerst achter komen dat je het hebt.

Ik denk eigenlijk dat het niet zo ver komt dat überhaupt mensen worden besmet omdat de mensen met ebola die ons land binnen komen gelijk in quarantaine worden gebracht.

-